Wat zijn de rij eisen voor Deurne?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

sax89

Wat zijn de rij eisen voor Deurne?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-06 20:46

hey volgend schooljaar wil ik deurne gaan doen, en ga volgende week het inschrijfformulier op de bus doen.

maar nu is mijn vraag wat zijn ongeveer de eisen voor het rijden?
Ik ga MBO paardensport niveau 3 doen dan.

Wie weet kunnen jullie mij op weg helpen anders moet ik me instructice enzo even raadplegen volgende week...

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 20:54

Volgens mij heb je verschillende klasses: manege, sport en masterclass. Maar pin me er niet op vast hoor. En ik geloof dat je nogal snel doormag Maar goed, dat is van horen zeggen. Zelf geen ervaring mee. Is er op de website van Deurne niets te vinden daarover?

sax89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-06 21:58

op de site van deurne kun je niks daarover vinden..

Renske_W

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 22:20

Moet je even naar Deurne mailen, dat heb ik ook gedaan want ik wou weten wat de eisen aan het paard zijn.
Het duurt even voor je antwoord krijgt. (lees er gaat een behoorlijke tijd overheen)
De eisen die wij aan het paard stellen zijn:
minimaal 5 jr oud
stokmaat min 1,60m
voorbereid op een 1 m parcours
geen belemmeringen in een van de basisgangen.
gezond en handelbaar.
Geen van mijn 5 paarden voldoen aan die eisen

Toad

Re: Wat zijn de rij eisen voor Deurne?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 22:48

Ik vind dat ze ook nutteloze eisen stellen hoor... Waarom moet je nou perse een paard meenemen?

jubeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 22:52

Naar mijn weten zowel paard en ruiter minimaal l niveau voor manegeklas(laagste).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 22:52

Toad schreef:
Ik vind dat ze ook nutteloze eisen stellen hoor... Waarom moet je nou perse een paard meenemen?

Misschien omdat je een paard nodig hebt om mee te lessen daar?

Ik vind het een normale eis dat je een fatsoenlijk paard mee dient te nemen naar een paardensportopleiding. Net zoals dat het me een fatsoenlijke eis lijkt, dat degene die de opleiding wil gaan volgen, in ieder geval al IETS kan. Ik vraag me dan ook echt af hoe je professioneel paard wilt gaan rijden/paarden uit wilt gaan brengen als beroep, als je voor aanvang van de (toch korte opleiding) nog niet op het goede been kan lichtrijden of het verschil tussen de linker- en rechtergalop nog niet helemaal snapt. Of nog erger... niet snapt dat een paard ook op feestdagen graag water wil drinken.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 22:57

jubeltje schreef:
Naar mijn weten zowel paard en ruiter minimaal l niveau voor manegeklas(laagste).

Dat L-niveau is een rekbaar begrip

CCCorine verwoordt mijn mening trouwens erg goed
Imo kan het grootste deel van de afgestudeerden zichzelf echt nog niet zelfstandig redden en moeten ze eerst nog eens wat jaren in dienst om te leren paardrijden

Je hoeft trouwens geen paard mee te nemen, het is ook mogelijk om op school een paard te huren

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 12:06

CCCCorine schreef:
Toad schreef:

Misschien omdat je een paard nodig hebt om mee te lessen daar?

volgens mij bedoelt ze dat ze het raar vind dat het niet met een pony kan

sax89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 13:39

ik ben nu opzoek met me instructice (zit nu al 7 jaar op deurne ongeveer) naar een goed paard en die weet wel wat een goed paard is. En zij zegt ook dat een paard na de opleiding kats verrot is omdat het zo zwaar is dus moet zowiezo geen paard nemen waar ik me hele leven mee wil doen..
En het lenen van een NHB paard is best duur over het hele jaar vergeleken

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 14:10

Maar het kopen van een paard en hem over 4 jaar afschrijven is duurder dan een schoolpaard lenen
En tijdens je stages heb je toch niet persé een paard nodig, dan rij je meestal wel genoeg

Ik weet nog wel een fijn paard vor Deurne te koop. Heeft de opleiding(laatste 2 jaar) al eerder gedaan. fijn springpaard!