met een ouder paard naar het strand

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

jessica23

met een ouder paard naar het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-06 18:15

Ik heb een oudere pony van bijna 26. Ik rij er eigenlijk niet meer op. Af en toe een buitenritje. Ze is dan nog wel goed fit. Nou lijkt het me leuk om nog een keer met haar naar het strand te gaan en daar foto's te nemen van de zomer. Zou dat nog kunnen. Strand is denk ik een half uur van stal.
Ze lijkt eigenlijk helemaal nog niet zo oud en kan nog aardig gek doen.
Als ik weer eens met haar buiten rij dan heeft ze geen moeite met draven Wat betreft de ademhaling. Ze heeft een tijdje kreupel gelopen, maar dat gaat op het moment goed.

Wat denken jullie?.

Jes

keetieee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 18:17

rustig stappen? beetje conditie opbouwen en geen gekke dingen doen..dan moet het toch kunnen...tenzij ze het benauwd heeft dan zou ik er niet aan beginnen..

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 18:21

Hoe lang rij je nu met haar?

Denk je dat ze een rit van 1 uur aan zou kunnen? (half uur heen, half uur terug). Als dat kan dan kun je gerust met haar naar het strand.
Als je daar gewoon foto's maakt en niet gaat racen dan is er niets aan de hand.

xLaus_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 18:22

ben het volledig met apple eens

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 18:28

Ligt eraan wat jij op het strand gaat doen:
Racen of gewoon rustig rijden.

Eventueel kan je je daar op laten halen met een trailertje (deed ik ook altijd).

_Dunja_

Re: met een ouder paard naar het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 18:43

Gewoon rustig aan doen beetje stappen en een drafje moet lukken.
Je was denk toch niet van plan om uren weg te blijven dus dat moet goed gaan hoor.

jessica23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-06 18:50

Nou trailer daar heeft ze een fobie van, dus dat wordt niks. Ga gewoon weer wat conditie opbouwen. Zomer duurt nog even. Laatst heb ik ook een buitenrit van een uur gemaakt dat ging ook goed. Hoe kan het dat ze eigenlijk volgens mij niet heel erg in conditie achteruit is gegaan. Ze is toch wat ouder. Soms heb ik het idee dat ze fitter is als mijn 14 jarige paard.
Ze is ook nog heel oplettend. Als ik bij de stallen ben en zij staat in het land en dat is best wel een stukje verder dan ziet ze me al en staat ze met d'r hoofd omhoog te kijken. En mij andere paard heeft het dan nog niet eens door dat ik er al ben.
Ze staat dit jaar ook voor het eerst zonder dek en dat gaat ook heel goed.

Jes
Laatst bijgewerkt door jessica23 op 21-01-06 18:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Duhelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 18:50

als het een halfuurtje rijden is kan ze dit wel aan hoor, mits je ietwat voorbereid.
maak er eventueel een langere rit van, halfuurtje-3 kwart heen (tot je een mooi plekje gevonden hebt) maak wat foto's, zadel ze af, en laat iemand achter komen met water en wat hooi ofzo, hou een uurtje of zelfs 2 uur pauze, en keer dan op het gemakje terug.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 19:20

Ik ben het helemaal met Apple eens.

sans6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 19:23

tuurlijk kan dat! als je rekening houdt met wat je paardje aankan, geen probleem!
Als je niet gaat crossen e.d., wat veel mensen gelijk denken dat 'hoort' op het strand!!
Lekker doen, mooie foto's maken en die dan natuurlijk wél hier op Bokt plaatsen!