Wie heeft de hoefschoen easy boot.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

koetjeboe

Wie heeft de hoefschoen easy boot.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-06 15:44

Ik wil een paar hoefschoenen kopen voor hanneke, voor de tijd dat ze geen ijzers heeft.
Ik kan een paar easyboots kopen en dan vrij goed koop.
Maar zijn er mensen die ze hebben.
Ik zou graag willen weten wat jullie er van vinden.
en wat zijn de voor en na delen van deze schoen

Cookies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 19:26

IK heb die schoenen en vind ze prima. Ze gaan makkelijk aan en uit. En mijn pony loopt er goed op. Ik heb ze toen gekocht omdat hij zere voeten had (hoefzweren)

koetjeboe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-06 20:00

die van mij is heel erg gevoelig onder de hoeven.
maar hoe loopt het in de modder raak je ze makelijk kwijt.
en als de schoen iets breder is als de hoef blijft hij dan nog goed zitten het scheelt ongeveer een halve cm

koetjeboe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 15:18

niemand meer

kenneth

Re: Wie heeft de hoefschoen easy boot.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 15:21

je moet met hoefschoenen wel oppassen want het glijd natuurlijk niet dus iedere stap krijgt ze een klap op der pees
gr kenneth

maccie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 16:54

ik heb ze al jaaren en ze bevallen mij super, glijden heb ik geen last van. ik heb ze zelfs aan naar het strand ze werken echt prima.. ik heb ze alleen aan waarneer we naarbuiten gaan of op straat rijden, daarvoor is het een prima oplossing.

koetjeboe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 17:12

maccie: daar wil ik ze ook voor kopen al ik een heel eind buiten op de weg ga rijden.

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 18:37

Ze moeten wel perfect zitten qua maat, anders kan je ze gauw verliezen.

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 18:46

Ik heb vandaag een paar van een vriendin geleend, we gaan ze morgen passen. Ik ben alleen benieuwd of die puntige driehoekjes aan de binnenkant van de schoen de hoef niet beschadigen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 18:50

kenneth schreef:
je moet met hoefschoenen wel oppassen want het glijd natuurlijk niet dus iedere stap krijgt ze een klap op der pees
gr kenneth

Dat valt wel mee, een hoefijzer geeft wat dat betreft een veel grotere klap en is dus veel ongezonder. Maar daar krijgen paarden bij normaal gebruik ook geen blessures van.
Blootstvoets is natuurlijk het beste, maar dat kan niet altijd, en dan is een hoefschoen nog altijd een betere oplossing als een ijzer.

Verder heb ik geen ervaringen met easy boots, maar ik wil over een poosje ook hoefschoenen (paard gaat voor de kar) dus ik hou het even in de gaten

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 19:03

Onlangs is er iemand langsgeweest die natuurlijk bekapt en die ook hoefschoenen aanmeet. Hij vond hoefschoenen niet nodig bij ons paard, hoewel de hoeven behoorlijk kort waren. Nu merken we dat het paard voorzichtig loopt op het asfalt, je kunt merken dat haar hoeven gevoelig zijn. Vandaar dat we nu de easyboots gaan proberen. Voordeel van de easyboots vind ik wel dat je ze nog kunt doorverkopen. Die op maat gemaakte schoenen passen alleen bij het paard waar ze voor gemaakt zijn.

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 19:53

Ik gebruik al jaren hoefschoenen voor Guinness. Heb onlangs de easyboots epics gekocht, dit zijn easyboots met een soort peesbeschermer eraan om te voorkomen dat de schoenen onder extreme omstandigheden uitgaan. Tot nu toe ben ik erg tevreden, ze zijn makkelijk aan en uit te trekken en zitten als een huis. Die puntjes zijn in de nieuwere schoenen afgedekt, je kunt zelf kiezen of je ze wel of niet wilt gerbuiken. Het schijnt dat die puntjes ervoor zorgen dat de schoenen goed op hun plek blijven zitten. normaalgesproken kunnen deze puntjes wel wat beschadigingen op de hoefwand veroorzaken (maar ja, met ijzers sla je er complete spijkers in !!) Misschien kun je op www.hufshop.de de hoesjes voor die puntjes los bestellen

koetjeboe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 22:09

oke ik denk dat ik nu welweet wat ik ga doen,
De schoenen gaan er komen.
We heeft mijn haf een beetje een rarevorm hoef,maar ik waag het er op.
Anders koop ik er van die dingen bij net als hij de epic zodat ze minder makelijk uit gaan.

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 22:12

Ik zag dat ze nu ook van die hoefschoenen (van hetzelfde merk als de easyboot) met zo'n draaiknop hebben. Die lijken me ook handig, alleen jammer dat geen winkel ze op voorraad heeft, zodat je ze even kunt bekijken.

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 01:19

ik raad de mensen altijd aan om "sjaaltjes"aan te doen als ze in los zand ed rijden zodat er geen zand ed tussen de schoen en de hoef (vornamelijk de ballen ) komt te zitten

koetjeboe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 09:32

wat houden sjaaltjes in

Siggy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 11:44

kimmy1985 schreef:
Anders koop ik er van die dingen bij net als hij de epic zodat ze minder makelijk uit gaan.

Ik geloof niet dat die epics op het oudere model easyboot past !!!

Sash

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 11:48

Het lijkt me ontzettend handig, hoefschoenen. maar hoe zit het met de maat, past de schoen nog wel als de hoef groeit of moet je ontzettend vaak naar de hoefsmid? en hoe is het met springen op gras? te glas of kan je er proppen in draaien?

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 12:23

Mijn paard wordt ongeveer 1 x per 3 maanden bekapt, ik merk wel dat als het echt weer tijd is voor de hoefsmid dat de schoenen niet meer zo goed passen (krijg ze moeilijk aan). Buiten het rijden loopt ze altijd blootvoets, dus de hoeven slijten toch wel redelijk af.

In de meeste schoenen kun je proppen draaien, bij het rijden op gras is dat denk ik wel aan te raden, net als met ijzers kan het anders inderdaad te glad zijn. Maar als je alleen op gras rijdt heb je waarschijnlijk weer geen schoenen nodig...

LindseyS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 01:26

Klopt bij Easyboot kan je speciale proppen verkrijgen van de fabrikant. Je moet 3 gaatjes boren in de schoenen, 2 achter op de hielen en eentje vooraan bij de teen (zo te zeggen). Het zijn kleine proppen maar werken wel goed.
Zelf heb ik de Easyboot en de Boa boots een eindje gebruikt. Mijn voorkeur gaat naar de Boa boots, want die zitten zo lekker, kunnen er onmogelijk af, zelfs niet in de dikste modder en hebben een draaisysteem om de schoen dicht te maken.
De Epic is ook best aardig en kan inderdaad ook moeilijk los komen.

Mocht je besluiten proppen te gebruiken bij de Easyboot. AUB oppassen!!! Heb ik ook gedaan en heel dom van me ik volgde hun advies niet en boorde enkel 2 gaatjes, net zoals je bij een hoefijzer hebt. Probleempje door de verandering van stand van de boots tov de grond, krijg je druk op de lepel van de boot en die gaat dan in de kroonrand van de hoef drukken of snijden!
Ik heb zelf 2 weken zo gereden, resultaat : enorme blauwe plekken op de kroonrand, en dit kan nu wel maanden duren vooral dit uitgroeit.
Ik contacteerde de makers van Easyboot hierover en toen zeiden ze me (zoals trouwens in hun handleiding staat) 2 proppen achter en 1 prop op de teen, om de balans van de schoen te behouden en geen druk op de lepel te zetten.
Ik hoop dat jullie een beetje begrijpen wat ik bedoel, want mijn nederlands is niet zo goed. Sorry.
In ieder geval ik zou zeggen, super schoenen, zowel Easy, Epic als Boa Boot. Ze zijn trouwens alle drie van dezelfde fabrikant.

De nieuwe Easyboot (2005), heeft dit tandjes probleem niet meer, die zijn nu uitgerust met klitten die over de tandjes zitten, om zo krassen in de hoeven te vermijden. Je kan wel die klitten apart kopen en ze op de oude Easyboots passen.

Groetjes.
L

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 00:33

Vandaag hebben we de Easyboots (eindelijk een paar in de goede maat gevonden) uitgeprobeerd. Ze zitten als een huis. Wij hebben het oude model, omdat de maat daarvan gunstiger was voor de hoeven van onze arabier. Als de hoef door die puntjes teveel beschadigd, proberen we eerst van dat dikke tape eroverheen. Als dat niet werkt ga ik achter die afdekdingetjes aan. (al zag ik niet op de site van Harrys Horse dat je die los kon bestellen)

LindseyS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 03:22

marina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 09:35

Ik heb ook de easyboots sinds deze week. Wat een uitkomst zeg! Ze zitten perfect bij mijn paard, zijn hoeven beschadigen idd wel iets door die puntjes, ookal heb ik er van die plastic dingen overheen. Ze zitten mooi vast.
Waar kan je de epics bestellen?