Ohw nee, we hebben een hengst op stal.. (springt over hekken

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Marchador

Ohw nee, we hebben een hengst op stal.. (springt over hekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-06 13:20

Hallo,

We hebben sinds kort op stal een nieuw meisje, aardig is ze niet en ze denkt dat ze alles kan maken op stal, maar goed daar valt nog mee te leven.
Dit meisje heeft 3 paarden, waaronder een veulen en ik meen een jaarling.
De jaarling springt regelmatig over hekken en net hoor ik dat dit een hengst is. Dit is nooit verteld, ook niet door het meisje. Toen ik namelijk bij deze stal kwam en vroeg of er hengsten welkom waren, werd er gezegd: nee!
Nu heb ik 3 pony's die eigenlijk alle drie niet bij een hengst kunnen, een dominante ruin, een gillende/ trappende merrie en mijn merrie, die hengsten wel best vind (ze laat zich ook bespringen).

Nu heb ik vaak meegemaakt dat als ik grondwerk aan het doen ben in de bak, dat meisje gewoon haar hengst ernaast zet, terwijl zij weet dat hij erover heen springt. Of dat als ik mijn pony's er los heb staan, zet ze haar hengst er gewoon naast. Als het een merrie of ruin was, had ik daar dus absoluut geen problemen mee gehad.
Maar ergens vind ik het niet kunnen, want wat als straks een van mijn pony's drachtig is en ik was er nooit achter gekomen dat het een hengst is?!

Met dit meisje valt niet te praten, zij heeft haar regels bij de stallen en daar moet iedereen het maar mee doen. Zo verdraait ze ook dingen tegenover de staleigenaar.

Help! Wie weet er misschien nog een idee?

Ecudes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 13:30

Bespreken met de staleigenaar?
Ik ben ook ooit vertrokken omdat hij het wel vond kunnen om een hengstje van aan het begin van het seizoen nog maar 9 maanden het hele weideseizoen bij mijn merrie te zetten. Nou sorry, ik vind van niet.

Marchador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-06 13:38

De staleigenaar is ook helaas iemand waarmee moeilijk te praten valt
Proberen wil ik het zeker (al heb ik wel vaker geprobeerd met hem te praten).

Marja1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 14:43

spreek eventueel ook het meisje aan en laat niet over je heen lopen. kom ook met je argumenten en onderbouwingen.

vervelende situatie!

Whisperke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 16:50

Ik zo gewoon met de staleigenaar gaan praten!! Daarbij denk ik dat net als op andere stallen ook regels gelden, en daarbij vind ik altijd dat je onder elkaar best iets mag afspreken voor het ieder naar zijn zin te maken!! En ja ik weet niet hoe oud het meisje zijn en hoe der ouders zijn maar misschien eens met die ouders van der praten!!!

Marchador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-06 17:37

Vandaag geprobeerd te praten met beide, maar niet gelukt.
De hengst det geen vlieg kwaad (springt alleen zo nu en dan over de bakrand).

Whisperke, ik heb geen idee hoe oud ze is, ik dacht 17, maar ze rijd auto en rijd ook in een bedrijfswagen. Ik zie hara ouders nooit.