Probleem met grote paarden

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Moniek_Jordy

Probleem met grote paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-06 12:14

hoi bokkers

ik heb een groot probleem ik ben ong 5 maanden trug van een paard afgevallen ong 1.65m (geloof ik)

ik loop daarom nu ook bij een manege stage maar ik moest dus een paar grote paarden poesten het ging echt niet
ben er namelijk achter gekomen dat ik dus bang ben geworden alleen maar door een val

in die tussen tijd heb ik ook niet meer gereden en ben ik ook niet meer in de buurt geweest van grote paarden

dus mijn vraag is hoe kom ik er weer zosnel mogelijk af

ik ga nu al ong 10 jaar met paarden/ pony's om en voor die tijd kon ik er vanalles mee hoe groot ze ook waren

is het toch mogelijk dat het door die val is gekomen

wie kan mijn hier meehelpen ik zit er heel erg mee

als een paard al boven de 1.60m uitkomt ben ik er eigenlijk al bang voor

ik ben zelf 1.63m lang

alvast bedankt

Anoniem

Re: Probleem met grote paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 12:17

misschien moet je weer wat vertrouwen winnen, je kan er eerst mee lopen aan een halster, en steeds ga je wat meer doen, en als je dan aan rijden toe bent, kan je vragen of iemand hem of haar wil longeren, of vasthouden

Moniek_Jordy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-06 12:23

het probleem is ik kan nu alleen met grote paarden omgaan als ik bij de manege bent dus met een paard aan het halster mee nemen gaat daar niet zo snel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 12:36

ooh, mag je dan daar niet mee wandelen, want bij ons mag dat wel.
maar anders moet je vragen of je een keer iets met de instructeur of instructrice kan afspreken, als zei of hij je wil helpen om over je angst heen te komen

CherrenJessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 12:42

Ik zou je stagebegeleider vertellen dat je van een paard bent gevallen en nu een beetje angst hebt. Ik denk dat iedeeen die in de paardensport actief is (geweest) wel een keer een goede val heeft gemaakt en even de zenuwen heeft gehad. Ze begrijpen je vast wel en kunnen je zeker ook wel helpen.
Met z'n 2tjes kun je meer last dragen als in je eentje en dingen zijn ook minder eng als er iemand bij is!

Succes!

Moniek_Jordy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-06 12:49

volgens een vrouw die haar paard daar stal moet ik laten zien dat ik er ben maar dat heeft geen enkel efect wand een paard voelt toch wel aan dat je bang bent
maar die man zei daar al dat hij mijn zou helpen maar ik wou ff weten hoe ik dat al rustig kon aanpakken

CherrenJessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 12:54

Ga eerst lekker samen met hem een paard poetsen, contact maken met het paard en zadel hem dan gezamelijk op.
Breng hem zelf naar de bak (waar die man nog steeds bij is) en ga erop zitten. vraag of hij naast heb paard blijft lopen of aan de longeerlijn.
Als je eenmaal de smaak weer een beetje te pakken hebt, gaat het allemaal van zelf wel weer

Moniek_Jordy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-06 16:47

Amnero schreef:
Ga eerst lekker samen met hem een paard poetsen, contact maken met het paard en zadel hem dan gezamelijk op.
Breng hem zelf naar de bak (waar die man nog steeds bij is) en ga erop zitten. vraag of hij naast heb paard blijft lopen of aan de longeerlijn.
Als je eenmaal de smaak weer een beetje te pakken hebt, gaat het allemaal van zelf wel weer

het lijkt me een goed idee ik zal het er vrijdag met hem over hebben

dank je voor je advies