Hoe zijn jullie aan de stal gekomen waar je nu staat?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-06 00:18

Hallo,

Een stal zoeken, wat een ramp. Sinds dat we bij onze allereerste stal weg moesten (ivm verkoop boerderij), heb ik geen fijne stal meer kunnen vinden. En dit is al zo ruim 6 á 7 jaar geleden.

Ik ben bij diverse stallen wezen kijken, ik heb advertenties geplaatst en op advertenties gereageerd, ik ben viavia aan telefoonnummers en adressen gekomen. En zoveel eisen heb ik (volgens mij) niet.

Daarom kwam bij mij de vraag omhoog:

Zazoo

Re: Hoe zijn jullie aan de stal gekomen waar je nu staat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 00:21

ik was er al eerder geweest omdat iemand daar een verzorgpony aanbood en dacht: wie wil hier nou ooit staan?

toen ik zelf een paardje wilde kopen heb ik op internet en in de buurt gekeken en aan mensen gevraagd naar betaalbare stallen maar dat viel toch wel tegen. ik besloot toch nog eens te kijken bij die stal en vond het super . waarom ik er toen zo'n slechte indruk van had en nu niet meer weet ik eigenlijk niet... deze stal is lekker rustig en betaalbaar itt tot de meeste stallen hier.

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 00:25

Ik kende deze stal omdat een oude verzorgpony van mij er heeft gestaan. Bovendien ging later ook nog een vriendin van mij hier staan.

Adrienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 00:37

Om heel eerlijk te zijn, via speurders.nl
Ik wilde een paard kopen, kon het betalen, had een leuke gezien, wezen kijken en hij was het. Dus toen had ik een paard en geen stalling. Ik als een idioot zoeken, kwam iemand met de suggestie dan kijk je toch op speurders.nl daar hebben ze alles

maaike_vdv

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 05:55

Uit het nieuwsblad van het noorden, die ik zelf niet thuis had, maar toevallig las toen ik ergens aan het oppassen was.
Ik zocht eigenlijk alleen stalling voor de winter, maar ben maar gebleven . Wat een vooruitgang!

anne_bento

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 07:17

er stond op marktplaats een advertentie dus had ik gemaild hoe en wat, en toen langs geweest, vond het meteen helemaal perfect en super aardige mensen wil dr ook echt nooit meer weghalen daar!

xJurdyWonanx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 07:22

ik heb mijn 2 shetjes op een wei staan en er zou dus nog mijn paardje bij komen te staan.. Wij naar de eigenaren van de wei, die hadden liever geen paardje erop staan :s.. nja dan kan ik dat paardje dus afzeggen bijna. Toen heeft hij mensen gebeld een paar deuren ernaast en zijn gaan kijken. ze hadden nog 1 stal over ... en ik kreeg nog een vriendenprijsje ook:D... Dus nu kan ik over 2 dagen gelukkig alsnog mijn paardje ophalen..

SkyMarian

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 07:37

De stal waar we nu staan zijn we via bokker Jippie aangekomen. Op haar aanraden (en aandringen) zijn we toch gaan kijken. En eigenlijk waren we gelijk verkocht

bergkraai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 08:32

ik via via, netwerken is altijd handig!! Maar goed marktplaats of speurders in de gaten houden is ook altijd een idee natuurlijk!

Guuus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 08:55

Mijn vriendin ging op een grote boerderij wonen. En wilde haar paard graag aan huis. En er was een stal over dus toen ben ik daar gaan staan.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 08:59

Uhm, lucky is op stal hoeveneind ingereden en ik ben aan dat adres gekomen via bokt! Na 1,5 jaar heb ik de stap gemaakt en hem ook echt op Hoeveneind laten wonen
Ik stond hiervoor echt ideaal (aan de overkant) maar helaas was de bak ontieglijk zwaar en mede door een blessure van Luck was de keuze snel gemaakt!

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 09:07

Via marktplaats, daar stond een advertentie dat er 2 a 3 stallen te huur waren in Enschede-West en laat ik daar nu net wonen..... gebeld en we konden die avond komen kijken, en het was helemaal wat ik wilde
Toen moest ik alleen nog een geschikt paard vinden

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 09:09

Het ligt er idd. gewoon aan wat voor een eisen je stelt. En mag het wat duurder zijn, of zoek je iets goedkopers. Er zijn volgens mij stallen zat rond Wijk. En bij elke stal zal idd. wel wat zijn dat je minder bevalt. Dit kan je dan misschien tegen elkaar gaan wegstrepen zodat je de meest geschikte overhoudt.
Ik ben bij deze stal gekomen omdat de stalhouder een collega was van mijn man. Ben er wezen kijken voordat ik een eigen pony kocht. Pas toen ik de prijs van de stalling wist en de onderhoudskosten voor de pony (zo gemiddeld) hebben we een box gereserveerd en zijn we gaan zoeken naar een pony. Door de Mond en Klauwzeer heeft dit uiteindelijk nog 3 maanden geduurd, maar daarna een pony gekocht. Ze staat nu alweer bijna 5 jaar op deze stalling en het bevalt mij goed.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 09:22

We kende de eigenaren van vroeger. Ik verzorgde een pony op een stal en daar stonden hun paarden ook. Ik ben toen daar weg gegaan en heb later een eigen paard gekregen. Zij zijn ondertussen een eigen stal begonnen. Toen we op zoek gingen naar iets anders zijn we als eerst daar gaan kijken. Eigelijk klikte het meteen, ik voelde me meteen op me gemak daar. Daarna zijn we nog bij andere stallen geweest, maar er was nergens zo'n klik als daar.
Nu staan we er alweer ruim een half jaar en we (Anouar en ik) hebben het reuze naar ons zin.
Die eerste indruk is zo belangrijk. Luister daar als eerst naar, je voelt je er meteen prettig of niet. En ga dan pas kijken wat er voor prakitische dingen zijn.

MarchaL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 10:10

Viavia, een kennisje van mij attendeerde me op mijn huidige stal.

Ik ben ook gewoon eens toevallig langs een pensionstal gereden waarvan ik de naam heb onthouden en daarna heb opgezocht en gebeld voor een afspraak

Allejandro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 10:37

Dit is de enigste dichtbij in de buurt & goed
Dusja.. was makkelijk.

Ecudes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 10:43

Ik had een nieuwe stal nodig, en ik wist een stal waar ik vaak en veel en lang in het jaar paarden op de wei zag lopen. Ook stond er al maanden een bordje 'paardenboxen te huur voor de stal'. Het is een rotstuk fietsen (8 kilometer), maar ik ben er wel heel blij. Ik sta er al weer 9 maanden nu.

Mireille77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 10:48

Via goudengids.nl zoeken op pensionstalling. Een paar adressen gevonden, gebeld, langs geweest om te kijken en toen een beslissing genomen.

Bramblerose

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 10:52

Toen ik voor de zomer dolgraag een andere stal wilde ivm zeer chagrijnige boer en rotbakje ben ik samen met een stalgenootje pensionstallen in de omgeving gaan bekijken. We stonden op de wachtlijst voor een mooie (maar heel grote stal) en toen kregen we een tip van iemand om nog een kleine stukje verder te rijden en te kijken, daar zijn we heeeeel gelukkig!

Toen ik Verona net had ben ik heel brutaal weer naar de boerderij gegaan waar vroeger (lees 12 jaar geleden) mijn pony stond, maar daar hadden ze geen plek. Zij wist echter wel weer iets voor me. Maar ja, nu hebben we dus eindelijk echt een thuis gevonden...

Marliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 10:54

Advertentie op Marktplaats.
Al kende ik de staleigenaar wel al via concoursen, wist alleen niet dat ie pensionstallen had.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 12:06

Mijn vorige stal was simpel: daar heb ik leren rijden, daar heb ik Memuska en haar toenmalige eigenaresse leren kennen en daar heeft ze dan nog een poosje gestaan toen ze van mij was.

Echter, owv artrose wou ik haar verhuizen naar waar ze vaker buiten kon. Op pensions blijkt dat niet zo makkelijk! Nu was er bij ons op de manège een mevrouw, laten we haar E noemen, en die heeft op stal een paard én thuis een pony voor de kinderen. Ze wist dat ik in hetzelfde dorp woonde als ik, en dat ik op zoek was naar een stalling. Ze informeerde of ik al wat had, en ik zeg van niet, en als ze een weide oid te huur wist dat ze dan maar een seintje moest geven. Daarop antwoordde ze: "Anders zet je haar bij Maykel?" (= hun pony). Even met haar, haar man en mijn ouders rond de tafel gaan zitten en enkele maandjes later stonden er ipv één wit paard, opeens twee in de wei!

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 12:16

Ik heb mijn paard van nu totaal onverwacht gekocht en moest dus ook op stel en sprong een stal hebben. Ik heb als eerste mijn beste 'paardenvriendin' gebeld en daar hadden ze nog wel een stal vrij. Ze hebben verder echt alle facaliteiten en alles is te regelen dus we zijn er tevreden mee Ik ken een groot aantal stalgenoten nog niet dus echt heel gezellig is het nog niet maar dat zal wel groeien.

Iranda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 12:30

Wij zouden verhuizen van Groningen naar Brabant, dus we moesten ook gauw iets hebben. Twee maanden voor de verhuisdatum zijn we begonnen met zoeken, we konden wegens de afstand echter maar bij een paar plekken langs (meerdere op 1 dag of op een dag dat we al zouden klussen). Eerst zijn we advertenties op Viavia, Speuders, Marktplaats etc nagegaan...

Na de zoveelste toch-te-duur/te-ver-weg/niet-naar-wens plek (dit klinkt kritisch maar het ging dan echt om een beschimmelde stal, veel te krappe stal oid) zijn we, vlak voor we terug naar huis gingen, mensen aan gaan spreken die paarden aan huis hadden staan. Dus gewoon aanbellen of als er iemand buiten was, aanspreken en vragen of ze misschien iets wisten. Toevallig spraken we degene aan bij wie Iranda nu op stal staat. Hij had zelf geen plek maar zodra hij wel plaats had zou hij ons bellen. Een paar weken later belde hij ons op. En toen hadden wij een geweldige plek voor ons paard
Laatst bijgewerkt door Iranda op 20-01-06 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt

develwife

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 12:33

Hoi,

Een vriendin van me had een wei gekocht en daar vijf stallen bij gebouwd we zijn daar twee jaar bezig geweest om alles in orde te maken buitenbak enz..
Dus zodoende sta ik daar met mijn paard.

Groetjes

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 15:29

Het paard van mijn vriendin werd ingeslapen en we gingen dus op zoek naar een nieuw paard . Zij kocht een paard en ik viel op de verkoper van het paard Ik woon nu alweer enkele jaren samen met hem en heb nu dus mijn paard thuis gestald.