Ervaring met de zadelmakerij van Divoza?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Krips

Ervaring met de zadelmakerij van Divoza?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-06 20:22

De titel zegt het al denk ik Is er iemand die mij kan helpen? (Ik kon geen ander topic vinden hierover)

linda_arnold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 20:53

Ik heb mijn zadel hier laten opvullen en geen problemen ondervonden. Moest toen gewoon een uurtje wachten (winkelen dus ), positieve ervaring dus!

Krips

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-06 20:55

Je brengt hem er dus heen? Maar dan kan de zadelmaker toch niet kijken of hij goed ligt?

_Michelle_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 20:58

Heb bij Divoza in Zoetermeer ooit een zadel gekocht en op laten vullen, dat was eens maar nooit meer! Zadel was opgevult met een bobbel en mn paard had dus een deukje in zn rug en daardoor last van zijn rug. Het is trouwens gedaan door de zadelmaker die toen in die tijd nog in Zoetermeer zat maar die is nu weg.

Ik weet niet of je dit wou weten of ander soort ervaringen?!

Krips

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-06 21:16

Ja, ik wil graag eerlijke ervaringen!

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 21:26

Goed, ik heb er ervaringen mee. 2 zelf meegemaakt met zadels van paarden die ik reed. En een ervaring (zelf gezien) van een zadel van iemand anders dat daar was opgevuld.

Opvullen (eigen ervaring en dat van die andere persoon): gat of driehoek in kussens snijden (tussen de zweetbladen), hier de boel inproppen en dan is het klaar. Achter en helemaal voor komt geen vulling. Hierdoor ligt het zadel na die tijd gewoon als een hobbel op je paard.
Laatst ben ik er nog geweest om een dressuurzadel op te laten vullen. Ik had nog een bon om het gratis te laten doen. Het zadel lag goed in evenwicht op de rug van het paard, maar lag te dicht bij de schoft. MOest dus in z'n geheel omhoog. Mij werd verteld dat de boom dan te breed was. Die wilden ze versmallen. Hier ging ik niet mee akkoord, de boom was namelijk goed, alleen moest er vulling bij (het zadel heeft bijna een jaar goed gelegen).
Ik heb dit zadel uiteindelijk laten opvullen bij Hypo Frieslan. Ik heb precies uitgelegd hoe het paard er uitziet (aanrader, desnoods met tekeningen), en uitgelegd wat er moest gebeuren. Dit is ook gebeurd, kosten 32.50 en het zadel ligt weer prima. De vulling zit er niet zo egaal in als bij Kootstra, maar het zijn ook geen bobbels.

Dan nog een ervaring met Divoza, dit ging over het versmallen van een boom. Is inmiddels al weer 10 jaar geleden. Ook hier lag het zadel op de schoft. Dus was volgens hen de boom te breed. Dit konden ze wel veranderen. Voor 35 gulden is het gedaan (ik weet het nog goed, omdat het zadel hierna binnen 2 maanden kapot was). Na die tijd kraakte het zadel en na 2 maanden was de boom gebroken. Wat was er hier aan de hand? Er zat een hout met metalen boom in. Het metaal was dus vervormd, en het hout kon de veranderde krachten niet aan.

Kortom: een stikseltje kun je er laten maken (heb ik ook wel eens gedaan), maar niet het zadel aan laten passen. Een singelstoot kun je er ook wel laten vervangen, dit heb ik bij anderen wel gezien en was wel netjes gebeurd.

Krips

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-06 21:28

Ik wil het zadel graag laten opvullen

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 21:35

Krips schreef:
Ik wil het zadel graag laten opvullen

Dan zou ik naar Hypo Fryslan gaan.

Krips

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-06 21:36

Maar ik zit een beetje met dat het in de omgeving moet zijn

Krips

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-06 21:36

Alphen aan den Rijn

AnneloesF

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 21:43

Ik heb alleen ervaring met Divoza in Leek (dus hoofdkantoor zeg maar). Daar heb ik het zadel op laten vullen. Ik had het ideedat ik scheef zat, dus hop, paard mee. Ik haar daar opzadelen, zadelmaker erbij. Neeeeeh, dat zadel lag recht, was niets mee aan de hand. Dus ik stug volhouden, ik zakte weg tijdens te rijden. Ik klom erop, die man volhouden. Dus ik rondje stappen, weerlaten kijken en ondertussen zat ik al scheef. Nou, met pijn en moeite heb ik hem kunnen overtuigen dat ie opnieuw opgevuld moest, maar dat doe ik nooit weer. want zoals er hier al eerder gezegd is, het wordt er niet beter op, ik had na 2 weken de zelfde klachten weer. terwijl mn andere zadel normaal lag, dus aan mij oft paard ligt het niet.

Saskia9

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 21:51

Ik heb afgelopen tijd mijn zadel bij Divoza gebracht,
Een andere zadelmaker had juist bobbels en kuilen in mijn vulling gemaakt,
Daar kwam divoza achter,
Voor zat helemaal niks en achter juist op sommige plekken wel,

Ook heb ik mijn boom laten verbreden,

Ik ben er positief over,Mijn zadel is mooi opgevuld,gelijk en de brede boom past mijn paard stukken beter!

Krips

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-06 21:56

Ik heb het zelfde probleem als Royaltjuh, Mijn paard heeft er nu nog geen last van.. Maar ik alwel, dus voor haar zou het ook wel snel komen.. Dankjewel voor de reacties alvast

Concorde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 22:04

Het meisje dat mijn vorige paard (nouja, pony) heeft had haar zadel daar gekocht en laten opvullen, daar heeft de pony flink last van gehad!

_Michelle_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 22:07

Krips schreef:
Alphen aan den Rijn

Ga naar van Rijs met je paard (als je die mogelijkheid heb) of laat hem bij je paard langs komen! Daar heb ik dan weer hele goede ervaringen mee en hij is echt een vakman Je kan hem beter later kijken hoe het zadel op je paard ligt zodat hij precies weet wat hij moet veranderen, dan dat je zelf kijkt en bedenkt wat er eventueel opgevuld moet worden.

EDIT:
Als je zelf al merkt dat je scheef zit dan zou ik daar toch wel mee uitkijken, je verpest je paard er zo snel mee...

Krips

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-06 22:31

Ja vandaar dat ik dus een topic geopend heb he Ik krijg steeds te horen ja je moet er wel wat aan doen, anders wordt het voor je paard ook vervelend Daarom ben ik ook opzoek naar een goede zadelmaker. Heeft van Rijs een internet site ofzo? Wat zijn de kosten, waar zit ie, enz?

linda_arnold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 22:59

Van Rijs is idd heel goed, bij ons op stal zijn ook diverse zadel daar opgevuld. In Harmelen zit ook nog superstore de ruitershop. Hier heb ik mijn zadel gekocht. Hier kun je hem ook laten controleren en opvullen!

simonezorro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 23:05

Opvullen zou ik daar nooit doen.Hoe die man sommige dingen vertelde.Een beetje raar en dom.Om een boom van een zadel te gaan verbuigen?! En zo nog wel meer dingen...

Ik zou een andere zadelmaker bellen ..Om zoiezo er naar laten kijken.En eventueel te laten opvullen..

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 08:36

www.vanrijs.nl

Zeker naar van Rijs gaan!
Goede service en hoor alleen maar goede berichten.

Krips

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-06 08:46

Dankjewel!

aafje87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 12:07

ik kan je diezelfde tip meegeven, ga absoluut naar van Rijs.
Divoza is niet helemaal je van het.
En anders ken ik nog wel iemand anders die het super goed en netjes doet, voor tel. PM maar!

Effy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 12:15

Ook ik stem voor Van Rijs! Alleen kan het wel even duren voordat ze bij je langskomen, zit meestal wel een paar weken vooruit volgeboekt. Ik had 2 weken geleden gebeld en hij komt 3 februari langs, om even een indicatie te geven. Maar ja, dat hij zo vol zit geeft natuurlijk wel aan dat er veel mensen vertrouwen in 'm hebben

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Re: Ervaring met de zadelmakerij van Divoza?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 15:40

Inderdaad, niet naar Divoza gaan (in ieder geval niet naar Leek). Ik heb daar vijf jaar geleden eens een zadel laten verbreden. Het was een duur merkzadel wat iets verbreedt moest worden. Zij hebben het zadel in een bankschroef gezet en zo verbreedt. Gevolg was dat de hele boom verkloot was. Dit merkte ik overigens pas toen mijn paard drukplekken kreeg, en ik er een andere zadelmaker naar heb laten kijken.

Krips

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-06 16:17

Ja, ik vind het wel heel belangrijk. Ik heb nu een best mooi zadel, wat perfect past en ontzettend lekker zit, alleen dus opgevult worden. Heb nog nooit last met druk plekken gehad en zit daar echt niet op te wachten dus!

hel1

Re: Ervaring met de zadelmakerij van Divoza?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 17:01

Ik vind het wel tegenstrijdig, de een zegt, ja is goed, alle kuilen en hobbels zijn eruit maar het grote deel is ronduit negatief.