Boomloos dressuurzadel Heather Moffet

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Vayo

Boomloos dressuurzadel Heather Moffet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-06 12:40

Hoi,

Ik ben op de website van Heather Moffet terrecht gekomen. Hier staat een stuk over het Fhoenix Fits-All dressuurzadel. Zoals ik het begrijp is dit een zadel (beetje vergelijkbaar met barefoot e.d.) dat als een soort ''kussen'' op je paard ligt. Alleen hoeft hier geen pad met inlages onder omdat het zadel zadelkussens heeft. Dit zou dan een zadel zijn dat zich ''aanpast'' naar je paard en waar je paard nooit uitgroeit (groei, verandering bespiering).

Heeft iemand het boomloos Fhoenix Fits-All dressuurzadel van Heather Moffet? Wie kan mij hier meer over vertellen en eventueel foto's laten zien hoe het op je paard ligt?

Wie weet of er een dealer in Nederland is? Op de website staat dat je voor europa, UK of Australie een speciaal niet-nederlands nummer moet bellen. Maar ik zou een zadel liever niet in het buitenland bestellen.

Foto's:
http://www.enlightenedequitation.com/as ... age002.jpg
http://www.enlightenedequitation.com/as ... panels.jpg
http://www.enlightenedequitation.com/as ... sandgp.jpg

Sybelle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 12:43

Vayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-06 12:46

Hee..... daar zocht ik naar!!! Heel erg bedankt Sybelle!!!

Zijn er nog mensen die dit zadel hebben of er wel eens op gereden hebben? Ik wil graag ervaringen hierover horen!!!

Jol1

Re: Boomloos dressuurzadel Heather Moffet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 19:50

Dit topic ga ik ook volgen, wij zijn ook op zoek naar een boomloos zadel. Voordeel: Rijpwetering is hier vlakbij!

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 19:53

Weet je ongeveer de prijs van dat zadel? Die staat niet op hun site.

pmarena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 20:24

Zover ik weet kost het zadel zo'n 1000 Engelse ponden.
Is zo'n 1455 euro.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 20:26

Een kennisje van me heeft er 1, en is er erg tevreden over

Thokkadisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 20:30

Ik rijd al een hele poos met dit zadel. Heb het zelf niet maar bij een stal waar ik rijd hebben ze er in gehandelt, of verkopen ze nog steeds. je moet heel erg wennen in het begin maar ik ben nu verslaaft en wil er zelf nu ook een voor mijn paard. Heb er ook wedstrijden mee gestart. Geen probleem, is goedgekeurt voor wedstrijden. Past idd vrijwel altijd. Als je opstapt is het 's winters eerst keihard, en door de warmte van je paard en kont vormt het helemaal. Ideaal! Als je me een PB tje stuurt geef ik je het telefoon nummer van iemand die ze verkoopt in NL (iig verkocht heeft en er nu zelf 5/6 heeft)

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 20:44

Er zijn trouwens nog meer boomloze dressuurzadels te krijgen, bijvoorbeeld de startrekk, kijk maar eens op www.buitenzinnig.nl

Thokkadisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 20:51

Het verschil met de meeste andere boomloze zadels is dat dit heel erg op een dressuurzadel lijkt. De meeste andere (ik zeg dus niet allemaal) lijken heel erg op een westernzadel, en ik rijd geen western dus vind ik dit een veel mooier zadel.

Nog even een foto van mij op zo'n zadel. Ik kan zaterdag nog wel duidelijkere foto's maken van de zadels op een paard. Ze hebben 1 bruine met gladde zit, 1 bruine met suede achtige zit en de rest zwart. Dus roept u maar van welke een foto moet komen

de onduidelijke foto om te laten zien dat dit zadel dus heel erg op een gewoon zadel lijkt.

Afbeelding

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 21:04

Tsss, ze lijken helemaal niet op westernzadels
Het is gewoon een heel ander type zadel qua ontwerp.

Maar zoals ik dus al zei, zijn er meer merken die een dressuurzadel hebben

vientijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 21:48

Monya Erb van de Balingehof in Drente verkoopt deze zadels ook.
[url]http://zie www.balingehof.nl