Foto's maken bij Binnenwedstrijd.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Djuukiej

Foto's maken bij Binnenwedstrijd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 22:45

Hallo!

Ik heb Zaterdag m'n 2de dresuurwedstrijd op mn verzorgpaard. Ik wil graag foto's maken, maar ben bang dat ze mislukken. Wil zowiezo in de proef geen flits gebruiken, want paard kan schrikken.
Heeft iemand tips ?

Groetjes

Marchador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 23:12

Oefen thuis wat of in de bak met foto's maken.
Je kan op een één of andere manier ook je instellingen wat donkerder en lichter maken.
Misschien geeft dat een wat beter effect.
Verder zou ik het eigenlijk niet echt weten.

Djuukiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 23:49

Nou, ja het gaat er eigelijk om dat ik goed ga presteren

Finny

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 23:51

als je de iso waarde op je camera in kunt stellen?? dan zo hoog mogelijk zetten. op 800 of 1600 zelfs.
em als je ook diafragma in kunt stellen kies dan een zo laag mogelijke waarde........ 2.8 of dan valt er meer licht op je sensor

Fredt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 09:57

Ik heb zelf maar een simpele camera, maar mijn ervaring met binnen fotograveren is slecht. Als ik met wedstrijden binnen wil fotograveren gebruik ik ook nooit een flits, maar dan worden de foto's dus absoluut niet scherp. Je krijgt dan alleen een soort waas. Met flits daarintegen worden ze dan weer beter.
Ik denk dat je aan de tips van Finny wel wat hebt, als je in ieder geval een camera hebt waar je dat allemaal in kan stellen.

Allejandro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 10:01

Oefen met je paard de flits, is zoiezo makkelijk
En dna kan je die ook gebruiken ?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 11:28

"spelen" met de licht/donker functie van je camera in de bak waar je ook je wedstrijd zult rijden. dan weet de gene die de foto´s maakt gelijk hoe de camera het het beste doet. als je dat tijdens de proef gaat doen heb je kans dat je de goede instellingen gevonden hebt tegen de tijd dat je proefje klaar is

A10

Re: Foto's maken bij Binnenwedstrijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 11:32

Flits heeft geen enkel nut, omdat dan je sluitertijd te traag wordt en je verzekerd bent van wazige foto's.

Met een "gewone "camera lukt het ècht niet om binnen een goede foto te maken. En zelfs met een spiegelreflex is het moeilijk.

Je kunt beter wachten tot het zomerseisoen