rontgologisch/klinisch keuren?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Karin_deB

rontgologisch/klinisch keuren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 20:15

Hallo,

Ik vroeg me af hoe je dat nou doet, ik neem mezelf even als voorbeeld.

Ik woon in Spijkenisse, Zuid-holland, ik vindt een leuk paard in bij wijze van spreken Gelderland. Ik ga kijken, vindt het wat en wil het paardje laten keuren.
Hoe doe je dat, want dit moet toch op de kliniek worden gedaan, zeker rontgologisch? MOet je dan dat paard helemaal weer naar mijn plek rijden (de DA die ik wil zit daar), hij is goedgekeurd gelijk op stal, hij is afgekeurd weer helemaal terug.
Of zoek je dan een DA daar in de buurt, natuurlijk niet degene van de eigenaar van het paard, een 'neutrale' DA om maar zo te zeggen?

Gr karin

Kylan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 20:17

Ik zoek dan een echte paardenkliniek daar in de buurt. Zelf heb ik een paard gekocht in Haaksbergen (woon zelf in de flevopolder) We hebben het paard daar laten keuren bij de Watermolen van Greeve.
Een andere pony hebben we uit Brabant gehaald, die is gekeurd in Someren.
Wij zorgen altijd dat de verkoper het paard naar de kliniek brengt en dat wij hem als ie goed is daarna meenemen.

Karin_deB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-06 09:45

verder niemand meer..?

Jol1

Re: rontgologisch/klinisch keuren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 10:23

Ik zou toch de moeite nemen om hem door mijn eigen dierenarts te laten keuren. Ik heb al eens meegemaakt dat onze da een paard afkeurde en dat een da een eind verderop hetzelfde paard goedkeurde....

DiantaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 11:35

Ik zou een goede bekende en erkende dierenkliniek in de buurt van het paard zoeken. Dat is voor het paard veel fijner, en zulke klinieken zijn er door heel het land. Je kan eens bij de verzekering informeren welke zij goed genoeg vinden.

bambi76

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 14:11

Je kan een kliniek in de buurt zoeken en eventueel de gemaakte foto's ook nog laten beoordelen door je "eigen" DA als je daar meer vertrouwen in hebt.

happyjoyce

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 16:15

Ik heb mijn pony ook laten keuren door een kliniek daar in de buurt. Ze stond op een stal en de oude eigenaren kenden die kliniek niet en ik ook niet.
De eigenaren van die stal hadden goede ervaringen met de kliniek.

chelsea82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 17:34

Je kan rustig je eigen DA laten keuren.
Moet ook kunnen, jij wilt hem kopen, jij moet voor het paard betalen, dus je wilt zeker weten dat het goed zit.Normaal gesproken gaan mensen daar echt wel mee akkoord.Meestal is het zo dat als het paard goedgekeurd word dat je hem dan ook gelijk mee neemd naar huis.Dat is tenminste onze ervaring.

De meeste verkopers willen dit wel.Het paard zal bij de verkoop toch ook zo'n eind op de wagen moeten staan dus dat kunnen ze niet als excuus nemen.Tja, als hij afgekeurd word dan is het wel zo dat hun weer terug moeten reizen met het paard.Ze kunne moeilijk doen omdat ze al weten dat er een kans is op afkeuring.Ik zou wel heel goed nadenken als de verkoper hier moeilijk om doet.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-06 17:47

chelsea82 schreef:
Je kan rustig je eigen DA laten keuren.
Moet ook kunnen, jij wilt hem kopen, jij moet voor het paard betalen, dus je wilt zeker weten dat het goed zit.Normaal gesproken gaan mensen daar echt wel mee akkoord.Meestal is het zo dat als het paard goedgekeurd word dat je hem dan ook gelijk mee neemd naar huis.Dat is tenminste onze ervaring.

De meeste verkopers willen dit wel.Het paard zal bij de verkoop toch ook zo'n eind op de wagen moeten staan dus dat kunnen ze niet als excuus nemen.Tja, als hij afgekeurd word dan is het wel zo dat hun weer terug moeten reizen met het paard.Ze kunne moeilijk doen omdat ze al weten dat er een kans is op afkeuring.Ik zou wel heel goed nadenken als de verkoper hier moeilijk om doet.

Nee de verkoper doet niet moeilijk ,dan had ik het ook wel verdacht gevonden.

Alleen voor mij is het heel moeilijk om een trailer en chauffeur te regelen, om dan zo'n end hierheen te rijden, misschien wel voor niks.
Tuurlijk als ik hem koop en hij is goedgekeurd is het ook een end rijden, maar dan maar 1x.