Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Citaat:SIXTEEN PLUS 20 kilo van Dodson & Horrell.
Oudere paarden kunnen, net als oudere mensen, hun voer/eten niet meer zo goed kauwen
en verteren en hebben daardoor een goed verteerbaar voer nodig.
SIXTEEN PLUS is een muesli en gebaseerd op onderzoek waaruit blijkt dat oudere
paarden en ponies minder proteïne en fosfor nodig hebben dan jongere paarden om fit
en gezond te blijven.
Een ouder paard kan vaak moeilijk op gewicht worden gehouden en verliest vaak
conditie, maar met het goede voer en verzorging kunnen oudere paarden nog aan
wedstrijden deel nemen of als recreatiepaard dienen.
SIXTEEN PLUS voorziet in alle voedingselementen, van verteerbare vezels tot oliën
en een gereduceerd niveau zetmeel, hoge kwaliteit biologische proteïne bronnen
zoals soja en lucerne, garanderen dat het paard van alle essentiële aminozuren wordt
voorzien en het bevat de optimale niveau`s vitaminen, mineralen en kruiden die voor
het oudere paard geschikt zijn.
De gedroogde wortelen en kruiden maken het een onweerstaanbaar voer.
SIXTEEN PLUS kan droog gevoerd worden, maar bij paarden of ponies met slechte
tanden kan SIXTEEN PLUS "nat" worden gevoerd.
Gesch. verteerbare energie MJ/kg: 11.5
Proteïne Olie Vezels As Vitamine A Vitamine D3 Vitamine E
13 % 5.4 % 17 % 8.4 % 12.500 iu/kg 1.300 iu/kg 170 iu/kg
felicity schreef:Wat is een normale hoeveelheid?
felicity schreef:Ze krijgt daar naast goede kwaliteit kuil onbeperkt. En we bouwen het rijden langzaam op.
Ik voer iig een structuur/kruiden muesli, maar ook daar heb je er al zo vreselijk veel van (kon Escala me maar vertellen welke ze het liefst heeft...). Als het niet uitverkocht is krijgt ze tegenwoordig Hartog Balance (structuur/kruidenmuesli)... een voer dat volgens een stalgenoot vreselijk slecht van kwaliteit was... maar toen ik laatst met mijn VA besprak wat ik Escala nou eens het beste kon voeren om haar na haar ongeluk van vorig jaar weer in optimale gezondheid te krijgen raadde zij mij Hartog Balance aan...
Volgens haar is dat dus wel degelijk kwaliteitsvoer. Haar (sport)paarden krijgen het ook en die zien er super uit. Wij houden het (voorlopig) dus lekker bij de Hartog Balance, als de VA het de hemel in prijst zal het ongetwijfeld niet slecht zijn en voor mijn portemonnee is het ook erg goed
.