Waarom kies jij NIET voor een verzorger

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_Marinke_

Waarom kies jij NIET voor een verzorger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 18:28

Ik vroeg me eigenlijk af waarom jij NIET voor een verzorger zou kiezen. Ik heb zelf verzorgpony's. En ben nog nooit in bezit geweest van een eigenpony. Maar ik vroeg me dit dus gewoon af.

Mijn redenen zouden kunnen zijn:
* Je moet je paard/pony delen, en vaak rijdt de verzorger anders als jij.
* Voor je paard/pony kan het verwarrend worden dat hij/zij door 2 mensen wordt verzorgt.
* Sommige verzorgers komen hun afspraken niet na, wat mij heel erg naar lijkt.
* Sommige verzorgers komen niet als het weer te warm is en/of te slecht.
* Je bent er zelf niet altijd bij, en weet dus ook niet wat je verzorger allemaal doet.
* Dat het paard schrikt of wat dan ook, en er gebeurt iets met de verzorger dan stellen ze jou aansprakelijk.

Oke, aan sommige redenen kun je wat aan doen.. En als blijkt dat een verzorger aan 1 van deze redenen 'voldoet' kun je diegene wegsturen. Maar aan de ene kant lijkt het me heel moeilijk om dan een goede verzorger te vinden en aan de andere kant lijkt het me juist heel makkelijk omdat er tja nu op dit moment meer verzorgers zijn dan paarden

Met dat aansprakelijkheid is veel over gediscuseerd, maar volgens mij staat in de wet dat de eigenaar altijd aansprakelijk is voor zijn/haar dier. En dat je dus als je afspraken maakt dat je niet aansprakelijk bent, dat toch bent.

Vertel hier dus je redenenen en/of je ervaring met verzorgers..

Kliko

Re: Waarom kies jij NIET voor een verzorger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 18:35

Ik wil geen verzorger omdat ik mijn paard dan niet optimaal kan trainen voor wedstrijden etc. Ik heb het idee dat ik toch beter vooruit kan als ik hem in mijn eentje train.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 18:45

ik wil en heb er geen omdat ik niet graag vreemd volk over de vloer heb. ik heb een stal voor me eigen alleen dus er word geen oogje in het zeil gehouden door anderen. ook heb ik niet graag dat áls ik er een zou hebben dat die vreemde mensen meeneem. ookal zou dat een afspraak zijn, als ik die gene niet ken vertrouw ik daar niet zo op denk ik. ik erger me vaak aan anderen en zie alles wat ze fout doen. ik doe zelf ook dingen fout, maar ik weet die dingen van me zelf. ik denk als ik dat telkens zou zeggen dat er dan opgegeven moment ruzie komt.

en het belangrijkste, ik heb geen geschikte paarden voor een verzorgster. mijn jonge kwpn-er die moet je echt kennen om er mee om te gaan. verder heb ik nog 2 paarden waar niets mee gebeurt omdat er een te jong is en de ander is chronisch kreupel. dan heb ik er nog een die geniet van haar pensioentje en afentoe rondhobbelt als ik een lesje geef aan een klein kindje. en nog 2 jonge paarden die ik helemaal zelf wil brengen tot wat ze ooit worden, zonder dat iemand anders daar op zat!

Mist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 18:53

Mijn paarden staan, en hebben ook altijd aan huis gestaan:
- ik heb niet de makkelijkste paarden
- zelf kan ik er beter voor zorgen dan wie dan ook
- rijden kan ik zelf ook prima, hoe druk ik het ook heb

Ik heb vroeger een verzorgster begeleid die de pony van mijn zus deed toen zij in Tilburg ging studeren- had een dagtaak aan dat mens in de gaten te houden, dat ze haar "zorgen" niet uitbreidde over mijn paarden !

Nu ik 2dgn per week naar school ga, en op dinsdag heel laat thuis ben heb ik geen keus....maar KellyenXena hier op bokt heeft haar eigen paard, dat ze voor mij de paarden binnen zet en uitmest noem ik niet "verzorgen" maar vriendendienst- bovendien vertrouw ik haar voor 1000% met mijn paarden.

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 18:55

Ik verzorg mijn paarden het liefste zelf
Ik heb wel een bijrijder voor Sem omdat ik zelf niet meer erop kan zitten en ik dit wel belangrijk voor hem vind om niet alleen aangespannen te lopen, maar ook ohz.
Maar zij komt alleen rijden, de rest doe ik zelf. Daar heb ik tenslotte een paard voor.

Marritt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 18:56

Ik wil geen verzorgster omdat ik graag trots wil kunnen zijn op wat ik zelf met mijn paard bereik, en niet dat iemand anders daar dan invloed op heeft.

En ben heel erg voorzichtig met mijn spullen, dus als er ook maar iets mee gebeurt

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 19:02

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 19:04

Ik wil geen verzorgster omdat ik graag mijn paard zelf wil rijden/verzorgen anders had ik haat niet gekocht
En ik ben heel voorzichtig op mijn paard en mijn spullen dus ben ik snel bang dat er iets gebeurt.
bovendien staat mijn paard bij mij thuis en als ik op vakantie ga het ik altijd een vaste opas die het paard ook goed kent

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 19:09

Crosspost op VP. Je mag maar op 1 forum je topic plaatsen. Aangezien dit onderwerp beter thuishoort op VP komt hier een slotje.