Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Cassidy schreef:Ik zou niet scheren, maar wachten tot alles er vanzelf af is.
Je kunt je paard daar wel bij helpen door Lijnzaadolie te geven tijdens de verhaarperiode, en regelmatig te plukken op het moment dat er wel veel haar loskomt.
toch bedankt voor je mening. runningkawa schreef:Nu zou ik zeker niet meer gaan scheren, met een beetje pech blijft het lelijk. Want scheren na 1 jan is niet aan te raden.
Vanaf febr gaan ze zelf aan het verharen, daarop zou ik nu wachten.
Paula schreef:Mijn paardje verhaart nu al als een gek, ik zou dus idd even wachten.
Niet scheren, natuur doet voorlopig voldoende z'n werk
Sjonniej schreef:Mijn merrie zit nu alweer helemaal in haar zomervacht, de ruin is nog aan het verharen....
Dus als ik jou was zou ik nog even wachten tot je pony uit zichzelf gaat verharen.
Kylan schreef:Als je nu nog gaat scheren worden de zomervacht en meestal de volgende wintervacht erg slecht. Je kan beter gewoon laten verharen en volgende keer voor de winter scheren (oktober/november).
Ymmik schreef:Sjonniej schreef:Mijn merrie zit nu alweer helemaal in haar zomervacht, de ruin is nog aan het verharen....
Dus als ik jou was zou ik nog even wachten tot je pony uit zichzelf gaat verharen.
na al?![]()
Maar deze staat dag en nacht buiten he...
Ymmik schreef:Kylan schreef:Als je nu nog gaat scheren worden de zomervacht en meestal de volgende wintervacht erg slecht. Je kan beter gewoon laten verharen en volgende keer voor de winter scheren (oktober/november).
maar krijgt ze het dan niet koud?
je kan zoiezo niet scheren en dan zonder deken naar buiten doen. tamary schreef:Niet doen, pony is nu halverwege zijn zomervacht en die scheer je mee af als je nu gaat scheren. Wat je wel kan doen is in de verhaarperiode een paar keer goed in het zweet rijden. Dan gaat het verharen sneller.
Ymmik schreef:tamary schreef:Niet doen, pony is nu halverwege zijn zomervacht en die scheer je mee af als je nu gaat scheren. Wat je wel kan doen is in de verhaarperiode een paar keer goed in het zweet rijden. Dan gaat het verharen sneller.
is dat zo joh? hoe komt dat dan?

tamary schreef:Niet doen, pony is nu halverwege zijn zomervacht en die scheer je mee af als je nu gaat scheren. Wat je wel kan doen is in de verhaarperiode een paar keer goed in het zweet rijden. Dan gaat het verharen sneller.