wanneer mag je allen buitenrijden??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

IKKETJ

wanneer mag je allen buitenrijden??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 17:11

heej allemaal
ik heb een vraagje!!
vroeger moest je een ruiterpaspoort halen voordat je alleen buiten kon rijden.
alleen nu zegt de eigenaar van mijn verzorgpony dat je nu nog maar alleen een soort stickertje moet kopen en die dan op het zadel moet plakken.is dat zo of moet je nog het ruiterpaspoort halen??
ik ben 13 jaar weet niet of dat dan uitmaakt

groetjes my

MariseLover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 17:15

Voor zover ik weet moet je eerst je ruiterbewijs hebben voor je mag buitenrijden en natuurlijk (als het paard waarop je wil buitenrijden niet van jou is) toestemming van de eigenaar..

Dioxide

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 17:18

Voor zover ik weet mag je altijd buitenrijden zonder Ruiterbewijs, behalve in sommige gebieden waar het verplicht is.

gabyfedde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 17:20

Dioxide schreef:
Voor zover ik weet mag je altijd buitenrijden zonder Ruiterbewijs, behalve in sommige gebieden waar het verplicht is.

Klopt inderdaad.
In sommige gebieden (bijvoorbeeld Loonse & Drunense Duinen moet je wel een vergunning kopen)

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 17:24

Iedereen mag alleen buitenrijden Ook een meisje van 5 zou met een paard alleen de weg op mogen.

In sommige gebieden moet je inderdaad een vergunning aanvragen en daarvoor moet je je ruiterbewijs tonen.

belgikske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 17:31

of je bekwaam bent of niet daar ga ik niet over oordelen. maar mij raad is rij teminste met twee,je zult maar eens uitglijden of een laag hangende tak tegen komen....... Ook zullen ongure tipes je minder snel lastig vallen als je met meer bent. desnoods gaat er iemand mee op de fiets.

FleurHunter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 17:33

heej wat ik weet is dat je GEEN RUITERBEWIJS hoeft want die wordt misschein wel afgeschaft! ik rij al 4 jaar buiten ben nu 14 jaar en ik heb nog NOOIT mijn ruiterbewijs nodig gehad. ook niet bij dochten van 25 km ofzo groetjes fleur

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 17:35

Het ligt eraan waar je rijdt.
In de meeste gebieden mag je gewoon buiten rijden, zonder ruiterbewijs.
Er zijn echter gebieden op de veluwe waar je een ruiterbewijs moet hebben. In het Gooi moet je een vergunning hebben (40 euro per jaar, of een dagkaart van 6 euro) Die krijg je alleen op vertoon van ruiterbewijs.
Op de veluwe is ook een gebied waar je zogenaamde gele kentekenplaatjes moet hebben. Die moet je van te voren tegen betaling op halen en die moet je dan aan het hoofdstel of martingaal hangen, ook dat kan alleen op vertoon van ruiterbewijs.

IKKETJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 18:52

en weten jullie bijvoorbeeld in gemeente Rheden of je daar nu nog een ruiterpaspoort moeten hebben en bedankt voor de reactie!!
p.s weten jullie iets over dat stickertje voor op je zadel zodat je buiten mag rijden?

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 18:53

Nee hoor, in gemeentes hoeft het zowiezo niet. Alleen enkele natuurgebieden.
Over stickertjes heb ik nog nooit gehoord.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 20:59

Oja, en op de lonense en drunense duinen moet je 1 euro per dag betalen. Dat kan je in de meeste restaurants daar in de buurt betalen, dan krijg je een bewijsje.

Marja1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 21:03

Anouar15 schreef:
Het ligt eraan waar je rijdt.
In de meeste gebieden mag je gewoon buiten rijden, zonder ruiterbewijs.
Er zijn echter gebieden op de veluwe waar je een ruiterbewijs moet hebben. In het Gooi moet je een vergunning hebben (40 euro per jaar, of een dagkaart van 6 euro) Die krijg je alleen op vertoon van ruiterbewijs.
Op de veluwe is ook een gebied waar je zogenaamde gele kentekenplaatjes moet hebben. Die moet je van te voren tegen betaling op halen en die moet je dan aan het hoofdstel of martingaal hangen, ook dat kan alleen op vertoon van ruiterbewijs.

de gele kentekens zijn er toch niet meer? of zijn ze weer terug?
Deze zomer nog op de veluwe gereden ('verplichte stukken') en daarvoor moest je ipv een geel kaartje een ruiter/koets weekkaart (in mijn geval dan) aanschaffen

Qimm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 21:05

stickertjes?

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 21:07

Dan loop ik een beetje achter
Ik kom daar ook nooit.

Ik moet elk jaar 40 euro betalen aan Goois Natuurreservaat