Paard met ander paard samen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Paard met ander paard samen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 15:27

Ik zag van de week dat de pensioneigenaar mijn paard samen had gezet met een andere op de paddock.

Nou ben ik er niet zo zeker van of ik dat eigenlijk wel wil
Mijn huidige paard is geen dominant paard maar de paddock is maar klein en mijn vorige paard was te dominant om samen te zetten met een ander. Mocht er een conflict komen dan kan mijn paard niet weg.

Mijn paard kan vanuit de paddock de andere paarden die ook individueel op de paddocks staan gewoon zien, ze kunnen alleen niet bij elkaar.

Mocht er iets gebeuren met mijn paard door toedoen van de andere, wie is er dan aansprakelijk? Stel mijn paard krijgt zo'n trap dat hij niet meer geschikt is als sportpaard, is dat dan gewoon 'mijn probleem'?

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 15:29

In de wei of paddock is het op risico van de eigenaar, ookal zijn er 10 getuigen die hebben gezien dat het door toedoen van een ander paard was.

Spoec

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 15:31

Mij lijkt dat de eigenaar dit zowiezo niet mag doen zonder jouw toestemming ..
En zolang jij geen toestemming hebt gegeven en er iets gebeurt is het zowiezo zijn verantwoording ..
Ook als het door het andere paard komt ..

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 15:35

Quellian schreef:
In de wei of paddock is het op risico van de eigenaar, ookal zijn er 10 getuigen die hebben gezien dat het door toedoen van een ander paard was.

De staleigenaar/pensionhouder of de eigenaar van het paard (ik)?

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 15:36

Eigenaar van het paard. Als je niet wilt dat je paard bij een ander komt te staan moet je dat duidelijk aangeven.

Marigold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 16:24

al zou het op risico van de staleigenaar zijn, wat koop je daarvoor als je paard blijvend geblesseerd raakt?
het is je goed recht om hem niet met een paard samen te willen hebben staan.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 16:32

Ik twijfel een beetje wat ik moet doen.
Enerzijds is dit een heel lief en absoluut niet dominant paard en ik gun ik hem wel een vriendje, anderzijds is het een erg klein paddockje en kan hij de andere paarden ook gewoon zien, maar dan ieder op zijn eigen stukje.
Maar mocht hij kreupel geslagen worden dan vergeef ik het mezelf nooit dat ik het goed vond en een ruzietje tussen paarden kan altijd eens voorkomen.

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 16:39

Ja, dat zijn moeilijke dingen...

Mijn paarden staan wel altijd samen in een kleine paddock, maar dat is totaal mijn eigen probleem als er wat gebeurt...

Ik weet niet wat ik zou doen in jouw situatie.

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 16:43

Ik zou het zelf niet zo snel doen, maar dat moet je helemaal zelf weten.

Heeft het andere paard ijzers achter?

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 16:47

Dat weet ik eigenlijk niet, ik denk het niet want ik weet ook niet van wie hij is dus volgens mij wordt hij niet veel gereden (of op andere tijden dan ik kom natuurlijk).
Ik denk dat ik ga zeggen tegen de pensionhouder dat ik hem liever apart heb staan. Ik ben er niet helemaal gerust in.

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 17:00

Tja, is lastig. Mijn paard staat ook samen met een ander en beleeft daar enorm veel plezier aan. Merk echt dat het sociale contact hem goed doet.

Barvrouwke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 17:48

ik zal doen alsof ik er niets vanaf wist. De kans dat er iets gebeurt is vrij klein, meestal gebeurt dat wel meteen. Mocht er toch iets gebeuren heb jij geen toestemming gegeven en is de staleigenaar verantwoordelijk.