Voederadvies gevraagd

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Peachy

Voederadvies gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 11:59

Ik heb voederadvies nodig.

Ik heb een pony die momenteel helemaal van binnen gereinigt word dmv groene leem en olien.
Hij kreeg eerst kruidenmuesli van Subli ik zou graag nu over gaan op ander voer, maar ik weet niet wat.Hier wat meer info over de pony.

Hij heeft zeer gevoelige darmen, lever etc. Waardoor hij dus ook snel aan de diarree is.
Hij is nog steeds aan het groeien.
Hij werkt ongeveer 3x per week intensief de rest van de dagen iets ontspannends of vrij.
Hij mag ook niet teveel eiwitten binnen krijgen.
Hij is nu 3,5 jaar.
Hij heeft 24/7 weidegang.
Hij krijgt matige kwaliteit hooi.
Hij is aan het wisselen met tanden en hengstentanden die doorkomen.

Wie heeft er advies voor mij?

ow ja ik weet niet of dit hier goed staat.

ilsejee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 12:38

Misschien is Semit iets voor jullie. Een granenmix samengesteld door Subli en Leen Taal ter ondersteuning van de reinigingskuur van NovelCure. Gewoon te koop bij Welkoop, er staat een hoop info op de zak.

succes ermee! klinkt niet echt lekker allemaal..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 13:02

Ik weet niet wie je helpt bij de reinigingskuur, maar die zou ik ook om een voeradvies vragen.

Ik voer mijn oude (allergische) merrie equiral voer, daar doet ze het erg goed op.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 15:05

Mijn paard kreeg altijd Pavo Stimix. Daar zit niet heel veel energie in, het is meer voor paarden met weinig tot matige arbeid en er zit heel weinig eiwit in.
Ik ben op ander voer overgestapt omdat mijn paard veel meer werk is gaan doen en steeds afviel.
Maar toen hij nog niet zoveel werk deed vond ik de stimix prima.

Je kan ook op de site van pavo kijken. Daar kan je ook advies vragen en er staat precies welk voor voor welk paard geschikt is.

Peachy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 17:57

Bedankt voor de reacties ik ga ze gelijk eens met elkaar vergelijken.

Als iemand nog meer advies heeft is dat van harte welkom!

Anita_D

Re: Voederadvies gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 16:03

Mijten!
Er is een topic over dat voer hier op Bokt.
Ik ben ook een paar keer veranderd van voer (Besterly, Pavo, Havens), vanwege een pony die gevoelig is voor hoefbevangenheid en een ouder paard wat moeilijk op gewicht te houden is.
Sinds 2,5 jaar voer ik Herbamix van Mijten, en al onze vier paarden doen het er super op!
Mijten heeft een uitgebreid assortiment, zodat je hier en daar het rantsoen kan aanpassen op de behoeften van je paard, zonder meteen andere merken toe te voegen.
Het voer bestaat niet uit brok, maar uit soort muesli, dus erg smakelijk voor je paard!