Trailer vraag

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Diana_Mabel

Trailer vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 11:03

Wanneer je een 2e hands trailer koopt waar moet je dan op letten?
wat zijn de valkuilen?
en is er een keuring voor trailers die je kunt laten doen en/of eisen?

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 11:45

Je moet overal op letten. Maar belangrijkste is wel registratiebewijs (of dit erbij zit en klopt --> is apart kenteken geworden) en de bodem! Die moet heel zijn en niet rot. Kan je controleren met een priem, je mag er dus niet in wegzakken met prikken. Vooral rubbermatten zijn verradelijk; als ze vast ligen gaat het er vaak onder rotten door het vocht.

Liezel1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 11:47

houten vloeren zijn toch niet eens meer toegestaan?
ik dacht dat men tegenwoordig alleen nog maar giet vloeren mocht hebben, al dan niet met rubberen matten eroverheen.

Diana_Mabel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 11:54

is er een adres waar je trailers kan laten keuren voordat je hem aanschaft?soort anwb ofzo?

Anoniem

Re: Trailer vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 11:57

Er is een Bovagkeuring voor trailers.
Ik laat mijn trailer elk jaar even nakijken en krijg er dan altijd een bovag-keuringsbewijs bij.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 14:02

Citaat:
ik dacht dat men tegenwoordig alleen nog maar giet vloeren mocht hebben, al dan niet met rubberen matten eroverheen.

denk dat jij 2 dingen door elkaar haalt. De meeste bodems zijn van hout met daaroverheen een rubberen gietvloer of rubberen matten.

Elk Bovag of Focwa gecertificeerd bedrijf kan een trailer nakijken en keuren volgens mij. Je zou ook een aankoopkeuring bij de ANWB kunnen doen.

Kijk bij aankoop niet alleen naar de bodem maar ook naar de onderkant van de zijwanden, als je er geen verstand van hebt dan altijd iemand meenemen die dat wel heeft of inderdaad laten keuren.

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 14:03

pffff...weeeer een topic over traliers, ik heb al in een aantal topics een rijtje gezet waaraan ze moeten voldoen en waar je op moet letten.
Even in de zoekfunctie kijken dus....

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 15:34

Een keuring is erg slim, er wordt dan ook meteen naar de banden, de rem en alle lichten gekeken. Als je met een priem (of een schroevendraaier) in de bodem of de wanden kan prikken, dan is hij rot en moet je hem echt laten staan (of helemaal willen opknappen).

Verder altijd de registratiecodes op de trailer controleren (heeft een andere naam, kan er niet opkomen) met de papieren.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 15:44

Met een priem of schroevendraaier zou ik niet op rotheid van het hout testen, je hebt een risico dat je daarmee juist een beschadiging maakt waardoor het materiaal kan gaan rotten. Door met de achterkant van die schroevendraaier te kloppen op bodem en zijwanden kun je horen of er rot in het hout zit.