vriendin kan paard met artrose krijgen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

angelaxx

vriendin kan paard met artrose krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 06:51

ik plaats dit bericht voor en vriendin zonder internet.

Zij heeft 3 jaar lang voor en privé paard gezorgd op en manege, dat paard is voor die 3 jaar altijd manege paard geweest en nu zijn haar achterbenen kapot gereden door de zware bakken gevolg aan allebei haar achterbenen artrose.
De huidige eigenaar heeft het paard toen van de manege gekregen om lekker mee buiten te rijden want dat kon nog heel goed.
Nu na 4 jaar kan ze het financieel niet meer redden dus moet het paardje weg, die vriendin van mij (vroegere verzorgster van het paard) wild het paard echt heel graag hebben zij kan het financieel wel allemaal aan en ze is helemaal gek op dat paard.
Wat zouden jullie in dit geval doen het paardje lekker nemen en er nog van genieten zolang haar benen het toelaten, of zouden jullie zo iets hebben begin er niet aan alleen maar ellende.
De kans is heel groot dat als zij het paard niet neemt dat ze dan bij en handelaar terecht komt en wat gebeurd er dan mee.

Stravero

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 08:04

al heeft ze er veel tijd en geld voor over moet ze het wel doen denk ik want het KAN KAN KAN misschien weleens een heeeel eind wegtrekken, eerst een paar keer de DA erbij halen want het is beter dat je een beetje weet wat je moet doen en je kan altijd nog zeggen van "het lukt niet meer hij heeft te veel pijn ik laat hem inslapen" maar daar is het nooit te laat voor! maar als ze belooft dat ze er heeel veel tijd in besteed kan ze het denk ik wel het beste kopen.

Groetjes Evelien en Stravero

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 08:05

Wat ik even niet snap: waarom moet de vorige eigenaresse geld voor dat paard hebben?

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 08:06

als dit meiske hem niet neemt zou het eerlijker zijn voor het paard om het dier naar de slager te brengen

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 08:12

je weet wat je koopt, je weet dat hier consequenties aan kunnen zitten......... als zij zo gek is op het dier en ze wil de consequenties aanvaarden, dan moet ze hem kopen

angelaxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 08:17

oeps wat ben ik nou weer allemaal aan het doen
Ik wilde de titel aanpassen.

Ik heb het een beetje verkeerd getikt maar ik bedoel zij kan het paard krijgen.

Voordat ze de beslissing neemt laat ze er eerst een DA bij komen om te bekijken of het wel eerlijk is voor het paardje.
heeft hij te veel pijn met rijden maar kan nog prima lekker in en weitje staan dan heb ik al besloten dat ik haaar dan neem en naar drenthe breng daar kan ze samen met nog een pony en een ezel lekker van haar laatste tijd gaan genieten.
De eigenaar wild het paard anders naar en handelaar doen die het paard zogenaamd beter kan maken, En voor je het weet rijd er weer iemand op die niet weet wat het paardje mankeerd

Jol1

Re: paard met artrose kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 09:31

Wij hebben zelf een paardje dat al jaren artrose heeft. We doen haar niet weg, omdat we zelf nu land hebben en ze bij ons oud mag worden. Met rijden hebben we echter vaak problemen. Je kunt er maar beperkt mee rijden. Als ik vantevoren wist dat het paard dat ik ging kopen of krijgen artrose had, dan zou ik er echt nooit nooit aan beginnen. Als je paard weer een periode kreupel is dan is dat echt niet fijn. Als je ook nog pensionstalling moet betalen dan kun je beter doorsparen voor een gezond paard. Het onderhoud van een paard is altijd nog veel duurder dan de aanschaf. En er zijn ook heel veel lieve en gezonde paarden. Je wordt echt niet vrolijk van een paard dat elke keer kreupel loopt.

Marigold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 10:11

ik denk dat je vriendin en jij je wel goed moet beseffen dat 1 van jullie dus de keuze moet gaan maken om het paard uiteindelijk ofwel naar de slacht te brengen ofwel in te laten slapen.
kan je dat, echt eerlijk, aan?
ben je tzt eerlijk tegenover het paard?
op zich een goed iets dat jullie voor het paard opkomen, als hij er te erg aan toe is adviseer ik ook, kopen, en naar de slager brengen.. (zei kiwiko al)
komt'ie niet in de handel terecht.

Wespel78

Re: paard met artrose kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 10:20

Tja als zij de medische consequentie's wil ervaren....
Vergeet niet dat dit hoge dierenartsen met zich mee kan brengen. Dit paard heeft beperkingen. Wil ze dat? Of wil ze een paard waar ze op den duur wedstrijden mee zou kunnen rijden?

Ik zou het zelf niet doen... Waarom niet? Een vriendin van mij is hetzelfde overkomen, heeft ook een paard gekregen met artrose, heeft een bult geld uitgegeven aan da,fysio, homeopaten... Alles hielp tijdelijk... Uiteindelijk heeft ze het paard moeten laten inslapen. Hier heeft ze superveel verdriet aan gehad....

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 10:31

Ik heb even de titel aangepast en de perongeluk gequote berichtjes verwijderd.

Memuska

Re: vriendin kan paard met artrose krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 10:34

Kijk er mee uit... Mijn merrie heeft ook artrose en dat brengt véél kosten met zich mee. Bovendien zal je al moeten zorgen voor een stal waar ze bijna constant buiten kan.

angelaxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 10:36

ja daar zitten zij ook mee met het verdriet dat ze ervan kan krijgen.
Ze heeft al eens eerder en paard met artrose gehad en weet dus hoe het is.
Ze weet dat ze dit beter niet kan doen maar ik haar hart kan ze dit paardje niet laten gaan ze heeft en speciaal plekje bij haar.
ik heb tegen haar gezegt dat ze er gewoon heel goed over na moet denken .
dat ze begrijpt dat het haar en hoop elende kan bezorgen, het is allemaal zo dubbel aan de ene kant denk je ik heb geen zin in al die elende maar aan de andere kant het is wel een paard waar je over praat en van dat paard houd ze
ze wil er geen wedstrijden meer mee rijden hoor,Alleen en paar keer per week er lekker rustig buitenridje.
Het paard heeft de afgelopen 2 jaar niet meer kreupel gelopen, met speciaal beslag kan de eigenaar er prima op rijden.

Bedankt voor het veranderen runningkawa

Mexxuna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 19:27

KiWiKo schreef:
als dit meiske hem niet neemt zou het eerlijker zijn voor het paard om het dier naar de slager te brengen

slager??
Er staat toch niet dat hij pijn heeft?
Mijn merrie heeft ook vanaf haar 7e artrose.. loopt nog in de sport.
Speciaal beslag en glucosamine/biosynov helpt een hoop.

Nikkitje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 19:51

M'n verzorgpaard heeft het ook en het gaat nu nog prima. Niet overbelasten en lang warm maken. Elke dag bewegen zodat hij niet stijf wordt.
Hij staat in uitloop stal zodat hij zich constant kan bewegen. Tot dusver gaat het nog heel erg goed met hem. Hij heeft zijn dagen dat het minder gaat maar echte problemen heb ik nog niet met hem ervaren.
Het ligt natuurlijk aan hoe erg het is met het paard. Maar houd in de gaten: zo'n paard brengt risico's met zich mee. Het is een moeilijke keuze waar ze goed over moet gaan nadenken.