Ideale cap voor 'ovaal' hoofd?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Concorde

Ideale cap voor 'ovaal' hoofd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-06 22:40

Ik zoek me echt een ongeluk naar de ideale cap...
Heb nu een Kavalkade Hi-Lite, zelfde model als de nep-pikeur van Harry's Horse, iets mooier zelfs (buitenstofje is suede achtiger, sterker) en een oude Harry's Horse, 'fietshelmpje' model, waren geloof ik afgekeurd en uit de handel gehaald (maar zit wel heel lekker)
De Harry's Horse is inmiddels echt niet mooi meer, maar de Kavalkade kan ik echt niet op hebben.
Mijn gemeten hoofdomtrek is 57 cm, maar caps zijn altijd te breed en te kort, aan de zeikant heb ik altijd heel veel ruimte over en dan heb ik maat 59 of 60 op... (en zo'n groot hoofd heb ik helemaal nie! ) De Kavalkade gaat de deur uit, heb hem maar een paar keer gedragen op concours, maar is me dus echt geen cent waard, als ik hem langer dan 2 minuten op heb is ie dus toch wat te klein en krijg ik hoofdpijn.

Welk merk cap is voor mij nou wel wat? Ik heb zelfs Pikeur op gehad (niet dat ik die zou kopen voor dat geld) en dat was ook een ramp. De Horka Airstream pas ik zelfs niet in de grootste maat?! Ik wordt er echt gefrustreerd van!

Saskia9

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 22:45

Ik heb Ook zo'n raar hoofd,
En klein,en aan de zijkant zit zegmaar niks,
Afijn,hetzelfde als jou dus
Maar ik heb een Harry;s horse pro plus,

Die zit heel lekker en blijft ook goed op zn plek zitten!

Concorde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-06 22:50

Die heb ik gepast, hopeloos! De Kavalkade die ik heb is exact hetzelfde, en die zat beter dan de HH.

Anoniem

Re: Ideale cap voor 'ovaal' hoofd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 23:07

Ik heb een Swing die best goed past, maar zoek ook nog iets beters.

zynoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 09:01

ik heb een Casco Youngster. Ik had ook altijd nog mn ouden vertroude harry horsje op...maar deze zit echt super (iedereen hier heeft toen de fluweel gekocht maar ikke de matte versie (volgens mijn idee zit die ook anders). Maar op mijn ovale hoofd past ie okey.

Sando

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 09:06

Ja, ik heb zo`n GPA cap en ik heb hetzelfde. Van die cap heb ik 59 en ik heb ook niet zo`n groot hoofd. Hij zit niet heel erg slecht maar aan de zijkant kan ik mijn vingers er zowat tussenzetten en als ik hem afzet na het rijden heb ik altijd zo`n dikke streep op mijn kop....

CarmN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 09:20

Heb je de Casco Youngster geprobeert?

Dyyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 09:29

Ik heb de Casco New Dessin. Die is echt heel erg fijn en is niet echt zo een champion.

Marije_jiplover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 10:16

Ik heb ook een extreem ovaal hoofd. Casco zat beroerd, Horka was ook te rond, en ik heb vele andere caps op mijn hoofd gehad die ook al niet pasten.
Ik heb nu een Troxel Legacy Gold en die past perfect op mijn ovale koppie. Er zit in de voering een rand die je evt. dubbel kunt vouwen om hem aan de zijkant smaller te maken, die rand heb ik dus dubbelgevouwen zitten. Ik vind het een heerlijke cap en ook nog mooi, het is matkunststof. En ook nog lekker veel ventilatie-openingen.

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 10:22

Ik heb dat probleem ook (gehad)
Ik heb alleen dan een heel klein koppie (mt 54) maar bij bijna alle caps heb aan de zijkanten gigantische gaten en aan de voor en achterkant knelt het. Als ik een maat groter neem dan worden die gaten bij de zijkanten zo groot dan mn cap gewoon niet meer blijft zitten, ook niet erg veilig.

Ik heb nu een of andere goedkope (merk Choplin) cap (50 euro) hij lijkt een beetje op de HH pro plus maar heeft een ander model toch, want de HH heb ik ook opgehad en die vondt ik niet goed zitten, deze wel.

Het is wel vervelend moet ik zeggen, dat de cap makers er van uit gaan dat alle hoofden dezelfde ronding hebben. Een cap die niet goed aansluit geeft nou eenmaal geen goeede bescherming, kan je hem waarsch nog beter aflaten.

Marije_jiplover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 10:24

Toydoll schreef:
Het is wel vervelend moet ik zeggen, dat de cap makers er van uit gaan dat alle hoofden dezelfde ronding hebben. Een cap die niet goed aansluit geeft nou eenmaal geen goeede bescherming, kan je hem waarsch nog beter aflaten.

Dat is dan ook de reden dat ik tot ik die Troxel had gevonden, meestal zonder cap reed. Een cap die niet goed past kan mij haast nog ernstiger letsel opleveren bij een val dan geen cap.
Maar nu ik deze cap gevonden heb, rijd ik altijd met. Heb van deze cap totaal geen last en merk amper dat ik hem op mijn hoofd heb, ideaal dus.

Kylan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 12:49

Mijn zus heeft ook zo'n vreselijk hoofd
Zij heeft nu een Troxel cap, die je dus smaller kan maken met zo'n extra rand voering. Daar is ze super tevreden over. Ze zijn alleen moeilijk te krijgen in Nederland.

Marije_jiplover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 17:21

Kylan schreef:
Mijn zus heeft ook zo'n vreselijk hoofd
Zij heeft nu een Troxel cap, die je dus smaller kan maken met zo'n extra rand voering. Daar is ze super tevreden over. Ze zijn alleen moeilijk te krijgen in Nederland.

Ik heb de mijne in Apeldoorn gekocht en ik heb ze bij Mr Ed in Maassluis ook gezien. Ik heb gehoord dat Van Rijs in Zevenhuizen ze ook heeft.

Concorde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-06 22:41

Casco heb ik gehad en dezelfde dag nog teruggebracht, die stond heel raar hoog op m'n hoofd (kwam ik pas thuis achter toen ik in de spiegel keek met dat ding op m'n kop). Troxel is wel een goed idee! zal ik eens achteraan gaan. Ik ben nu op het punt dat het me niet eens zo boeit of het met dressuurwedstrijden wel of niet mooi staat...

manie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 22:47

De Casco New Master in het zwart ziet er voor OHZ wel netjes uit staat niet zo boven op je hoofd al die andere casco's. En hij past volgens mij op het meest vreemde hoofd.

Afbeelding

Ik heb h'm in het blauw voor de menwedstrijden (zie profiel). Deze helm zit wel heel lekker vind ik zelf.

Marije_jiplover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 23:00

manie schreef:
De Casco New Master in het zwart ziet er voor OHZ wel netjes uit staat niet zo boven op je hoofd al die andere casco's. En hij past volgens mij op het meest vreemde hoofd.

Afbeelding

Ik heb h'm in het blauw voor de menwedstrijden (zie profiel). Deze helm zit wel heel lekker vind ik zelf.

Die past niet op mijn ovale koppie.
Mijn schoonmoeder heeft deze gekocht en die van haar is voor mij te kort, maar ik kan wel mijn handen naast mijn slapen erbij houden, in de breedte heb ik ruimte zat. Is op zich wel een mooie helm ja, zij heeft hem ook in het blauw, draagt hem alleen met buitenrijden.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 23:12

Als je je hoofd zou opmeten zou je eracher komen dat je een vage 8-vorm hebt
Bij het opmeten van mijn L'Hiver hoedje ben ik daar achter gekomen

Vandaar dat bij je slapen gaten vallen..

Hopenlijk worden fabrikanten van caps eens wat inventiever en gaan meer letten op de werkelijke vorm van een mensenhoofd.

Helaas kan ik je verder niet helpen

Thokkadisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 23:15

Ik heb zelf wel vrij normale hoofd vorm geloof ik ik pas iig de meeste capjes. Ik heb nu een casco met leren binnenwerk ipv dat stoffe, het leer gaat zich namelijk naar je hoofd vormen ideaal. Dan vallen er ook geen gaten bij je slapen Misschien is dat een idee.

Concorde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-06 23:24

Gerrie: Iew, dat wil ik helemaal niet weten dat m'n kop de vorm van een 8 heeft Maar toch bedankt voor de info!

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 09:10

Ik heb ook een troxel, besteld in Amerika via Ebay, was ook niet echt duur ofzo, al met al was ik ongeveer 45 euro kwijt. Ideale cap, en ook nog eens leuk om te zien

Nibbit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 09:12

Casco inderdaad, met zo`n draaiknop kun je die perfect op maat maken.

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 13:00

Dat probleem had ik ook, totdat ik Champion en Charles Owen vond. Engelse caps en die vallen wat ovaler uit.

Concorde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-06 19:50

Ik ben sinds vandaag de trotse eigenaresse van een Casco Youngster, mat zwart kunststof, maatje M.
Had al eerder casco's op gehad en dat zat dus nooit goed, maar op de een of andere manier is dit niet helemaal hetzelfde model als de younster die ik 2 jaar terug heb gehad, dus ikke is blij!

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 21:58

ik ken dit probleem of ja maak er maar van

de cap die bij mij het beste zit is die van IRH, ziet eruit als de GPA van pikeur, maar is de helft van de prijs en beter qua pasvorm
in mn profiel heb ik hem op bijna alle foto's op(en op een enkele mn casco, was nog van voor ik die van IRH had)

Concorde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-06 22:12

De IRH heb ik gepast, supermooi maar zat ook niet lekker. De casco vond ik niet echt mooi, maar hij zat iig wel goed. En tsja, ík hoef niet tegen mn eigen hoofd aan te kijken he