Paard en hout...:+

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Gerbriichh

Paard en hout...:+

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-06 19:29

Heej,
Ik had even een vraagje Mijn pony Shadow eet hout... Ze heeft een liksteen in haar stal hangen...daar doet ze niet veel mee....Maar als ze ergens hout kan vinden gaat ze daar aan knagen en daar eten Ja ik weet het...Vreemd Wie z'n paard doet dat nog meer, wat zou dat zijn en kan ik daar wat aan doen??? K kon der verder geen topic over vinden..

Groetjes Gerbrich en de hout etende Shadow }>

mammaslamma

Re: Paard en hout...:+

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 19:33

Wij hebben 2 shetten en 1 andalusier, die shetten houden ook erg van knagen.......
We hadden net een nieuwe stal laten zetten, hartstikke mooi, zag ik na 1 dag al allemaal knaag sporen, daar werden we toch wel erg sjagerijnig van, dus eerst ingesmeerd met een goor goedje, gingen ze er gewoon mee door....
Tenslotte hebben we stroomdraad rondom gezet en nu laten ze het wel.
Om toch tegemoet te komen aan het knagen, gooien we met grote regelmaat een paar boomstronken of wilgentakken in de paddock, dat kan geen kwaad.
Ik heb wel nagevraagd of hout opeten geen kwaad kon, maar dat was geen probleem.

_Marinke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 19:38

Wel meer paarden doen dit, met teer insmeren kan helpen. Maar sommige trekken zich er niks van aan. Anders zou je het advies van mammaslamma kunnen proberen.. Iig succes ermee..

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 19:48

je hebt een speciaal voedings suplement tegen kribbenbijten

Spoec

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 19:48

Mijn paarden doen het ook
We hebben nu een tijd boomstronken ind e wei gelegd en daarvan eten ze heel de bast eraf ..
Zelfs de veulens doen dit ..
Het schijnt dat er gezonde voedingsstoffen inzitten, dus we laten het er maar bij .. Enne we hebben geen houten stal gelukkig
Ze hebben hier ook een liksteen en die gebruiken ze ook gewoon, maar hout kan geen kwaad hoor

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 19:54

Die van mij doet het ook. Volgens mij vind hij het gewoon lekker.

Je kan je paard wilgentakken geven. Die vinden ze lekker en ze zijn gezond.
In de natuur eten ze ook bast, in de bast zitten heel veel voedingsstoffen

arinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 19:57

is niet schadelijk volgens mij. anders ff aan de DA vragen? of op stal een keer?

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 19:58

Het is opzich niet schadelijk. Maar hout met veel splinters is niet goed.

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 20:07

Als ze aan het hout van de stal gaan knagen dan kun je die plekken ook met Cribox insmeren. Dat vinden paarden echt heel vies. Wilgenstammen of takken vinden ze ook erg lekker. Mijn paard is er in ieder geval gek op. Ik heb ook eens op aanraden van de veearts een hele dikke balk van een paar meter lang in haar box gelegd. Ze stond toen met boxrust en verveelde zich erg. Ze heeft die balk tot een klein plankje helemaal opgeknaagd! Alleen jammer dat ze op een nacht met dat kleine plankje haar waterbak geblokkeerd had. De volgende morgen stonden er zo'n 20 boxen onder water.......

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 20:10

tjah.. ik ken ook wel pony's die dat doen.. als je bijv. met een bezem (van hout) voor hun neus gaat, dan beginnen ze er zo aan te knabbelen