Twijfel erg vanwege weer

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Buckje

Twijfel erg vanwege weer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-06 18:16

Hoi, De meest zullen het verhaal van Teuntje hier wel kennen, en sindsdien ben ik heel bang en voorzichtig.

Nu met Jack die staat overdag in 2 grote landen met een boomgaard en een karpoort met nog 3 andere pony's. Eind van de middag worden ze binnen gezet (karpoort en een klein uitloopje met rubbere matten.

Nu kwam ik vanmiddag aan, en stond er 1 pony binnen, en de andere 3 stonden nog buiten. Gevolg Jack is zeiknat nu niet zo erg, maar hij was echt stukken door op zijn rug. En zijn hoofd alles was nat. Toen heb ik wel even een zweetdekentje los op gelegd, en toen ik weg moest maar weer afgedaan, want ja ik kan hem moeilijk omlaten, als hij verder nog een klein stukje buiten kan staan.

Nu twijfel ik dus om hem een regendeken op te gooien, Dat ik hier niet meer mee zit en ik me een stuk zekerder voel. En zeker met dit weer vind ik dat eng.

Wat zouden jullie doen in mijn geval ? Het is een shetlander van 9 md.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 18:21

gewoon lekker zonder laten. door de deken krijgt hij het juist eerder koud doordat je de haren plat houd

Saskia9

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 18:23

Ik zou de natuur zijn gang laten gaan,
Teuntje was ziek en had geen condtie om zijn eigen lichaam warm te houden zoals ik het begrepen heb van jou,

Jack is als het goed is lekker gezond,
En die kan echt wel tegen een regenbui,
Ga je nu allemaal dekens opgooien maak je zijn afweer systeem alleen maar meer in de war met als gevolg dus een snel ziek wordend paard,

Ik snap jou angst heel goed na wat je mee hebt gemaakt met Teuntje,
Maar zoals ik al zei,
Jack kan het goed hebben denk ik hoor!

Buckje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-06 18:25

Lekkende snotneus heeft hij ookal, Het gaat mij nu eigenlijk meer op dat het doorlekt, en dit gebeurd wel vaker op de rug..

Saskia9

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 18:30

Misschien kun je de dierenarts gewoon eens bellen om te vragen wat voor tip hij heeft?

Buckje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-06 18:35

Ga ik doen !

IvysToeter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 18:40

Je moet doen wat je zelf denkt dat goed is lot, maar ik zou hem zonder dekentje laten.
Wobbe en Ivy staan ook wel eens de hele dag buiten in de regen en dan gaat inderdaad op den duur soms de vacht 'doorlekken'.
Maar als je pony een goed afweermechanisme heeft en goed gezond is (en dat is jack zo vrolijk als dat hij is ) dan word hij echt niet ziek van een regenbuitje.
En een heel klein beetje een snotneus daar kan hij zelf meer afweerstoffen van krijgen zodat hij nog minder snel ziek word.

Buckje

Re: Twijfel erg vanwege weer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-06 18:41

DA zei aan de telefoon dat ik hem een zweetdeken om moet doen en droogstappen. Omdat het anders niet goed zou gaan als hij buiten blijft onder een karpoort.

IvysToeter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 18:42

Nu weet je in ieder geval wat je moet en weet je het zeker.
Lekker een zweetdekentje op als hij nat is, even laten drogen en er weer af.

Saskia9

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 18:43

Zie je wel
Komt allemaal goed dus!

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-06 18:46

Hij moet eigenlijk een box, om goed te drogen. Maar ik ga nu dus even heen ajuus.

IvysToeter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 18:47

Dan zou je eigenlijk van die schapenhekjes moet hebben.
Die kan je dan in de carport zetten (of ervoor) zodat hij er niet uitkan en in de regen kan gaan staan.
Dan blijft hij in ieder geval droog.

Pink_Horizon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 18:54

Ik zou hem gewoon zo buiten laten staan hoor.
Er staan 1000den shetlanders dag en nacht buiten, weer of geen weer.
Ik snap je overbezorgdheid heel goed, ik heb hetzelfde met Pinky, maar meestal gaat het juist dan verkeerd...

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 19:31

Een goede schuilstal is natuurlijk wel handig maar heb ik ook niet, maar die van mij gaan wel s´nachts op stal dus staan niet 24 uur in de regen, kunnen tussendoor dus opdrogen en hebben nergens last van.
als hij daar niet inwil lijkt me dat zijn eigen keus dus heeft ie het vast niet koud, tenzij hij eruit gepest word, dus is er wel genoeg ruimte?
En een regendeken regent toch vaak in bij de hals en dan blijft het nat eronder, bovendien met meerdere paardjes word hij misschien gesloopt.
Ik zou het dus denk ik niet doen, zolang hij goed eet en vrolijk is is hij echt niet ziek.

Buckje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-06 19:37

Ik was er net hij was echt koud, Heb de zweetdeken om gedaan, met een singel erom ik bel straks rond een uurtje of 9 of iemand daar hem af wil halen, anders ga ik dan nog zelf even.

@Meavey, Soms is dat wel het geval dat ze eruit worden gepest, maar dat is afwisseld soms is het de een dan de ander. Maar voor ibjten in dekens heb je ook wel spul.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 21:32

Pink_Horizon schreef:
Ik zou hem gewoon zo buiten laten staan hoor.
Er staan 1000den shetlanders dag en nacht buiten, weer of geen weer.
Ik snap je overbezorgdheid heel goed, ik heb hetzelfde met Pinky, maar meestal gaat het juist dan verkeerd...

zelfs mijn arab staat bij de shets in weer en wind.

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 11:13

Mijn pony's staan zelfs met een kale borst 24/7 buiten. Gewoon niet te veel poetsen en klaar is kees . Mijn pony's worden alleen voor het rijden gepoetst. En Uk misschien 1x in de 3 tot 4 weken ff snel.