Waarom is jullie vereniging leuk? En reden om over te stappe

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Waarom is jullie vereniging leuk? En reden om over te stappe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 17:35

Ik vroeg me dus af waarom jullie de club zo leuk vinden en waarom minder leuk. En wat dus de reden is waarom jullie over zouden stappen naar een andere.

Ik zit nu heel erg erover te denken om naar een andere club hier in de buurt te gaan. De nadelen die ik tegenkom zijn:
* dat ik verreweg de jongste ben, ben 22 en dan komt me instructrice van begin 30 en dan de rest eind 30 en 40+
* ik de enige ben die veel wedstrijden rijd, de rest rijd af en toe en intereseert het weinig.
* we nooit een wedstrijd of andere activiteit organiseren terwijl ik dat hartstikke leuk vind
* Mijn paard de manege waar we rijden doodeng vind en andere paarden ook en bijna niemand rekening daarmee houd (dus vlak bij me langs rijden en de zweep gebruiken als ik er naast ben). Ik dus gewoon de hele les bezig ben om m rond te sturen en andere paarden ontwijken.

Goed is de les (eigenlijk is dat de enige reden waarom ik nog lid ben) heb ook priveles van haar, maar doordat hij altijd heel gespannen is daar, heb ik 100x meer aan 1 priveles thuis.

De vereniging die me nu leuk lijkt is iets verder rijden (5 min) en tussendoor kan je de bak ook altijd gebruiken. Contributie is wel meer, maar daar heb je dan dus veel meer leuke dingen voor terug, zoals de bak die vrij is en veel groter en veel en leuke activiteiten.

Wat denken jullie???

_Marinke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 17:43

In jou geval zal ik dan naar die andere gaan..

Tja ik heb zoveel redenen waarom ik bij mijn huidige manege zou willen blijven.. Maar ik wil graag bij een club, weet alleen nog niet welke. Maar dat is voor mij puur en alleen omdat je dan met ruiters rijdt die wedstrijden rijden enz. En dan leer je gewoon meer.. Verder is onze manege ontzettend leuk, en opzich leer je er ook wel wat.. Maar ja met zoveel manege's: er komen soms nieuwe in de les, en dan daalt het niveau vaak weer. OOk geeft onze instructeur aan eigenpony's meer aandacht dan ruiters die op geweldige manegepony's rijden.. maar daarvoor kan ik naar een andere les

Riddikulus

Re: Waarom is jullie vereniging leuk? En reden om over te st

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 17:51

Je geeft zelf al heel duidelijk de plus en de minkanten aan. En daar komt overduidelijk uit dat een andere vereniging kiezen een goede keus voor jou is. En je zult daar vast ook met een goede instructeur kunnen werken, dat vind ik nog wel het minste.

Succes met je keuze!

bar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 18:05

Ik zou ook naar de andere gaan.

Ikzelf zit bij de kloosterruiters in Ter Apel misschien ken je die wel. Ik vind het ook erg belangrijk dat er een goede sfeer is. Bij ons op de manege doen we ook veel leuke dingen we hebben eens per jaar een show, een onderlinge wedstrijd tussen menners, paarden, pony's en manegepony's wat ik persoonlijk erg leuk vind, we doen buitenritten samen en nog veel meer dingen ( we hebben daar ook een apart comité voor). Ik ben zelf 17 en bij mij op de manege zitten ook allemaal meiden van mij leeftijd die wedstrijden rijden. Ik vind zulke dingen eigenlijk wel heel erg belangrijk. Dus als ik jou was zou ik zeker naar de andere manege gaan. En als je aan de gewone les toch niks hebt kun je beter alleen gaan privé lessen.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 18:29

Ik zou echt niet blijven! Ik vind het ook belangrijk dat er een goede sfeer is, dat ik een beetje mensen heb om mee op te trekken. Daarnaast is de contributie bij mijn vereniging laag( ik was dit jaar inclusief alles van de KNHS (ook P&S) € 101,-- kwijt), maar je kan er niet lessen. Ik les toch liever bij iemand die ik zelf uitzoek.
Er wordt zes keer per jaar een dressuurwedstrijd georganiseerd met twee proeven, en zes keer per jaar een onderlinge wedstrijd ( met o.a. derby, supertrio, pas de folly en clubkampioenschappen). We hebben ook nog een puzzelrit, een BBQ en een mosselavond. Er is eigenlijk elke 2 weken wel wat te doen. Maar ja het zou wat zijn als ik het er niet leuk zou vinden, ik ben namelijk voorzitter van mijn vereniging

JulienSVU

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 18:45

Nou ik ga naar een andere club omdat ik het nieuwe bestuur niet mag Maar goed dat zal wel even duren nog omdat ik net mijn startkaart weer binnen heb van deze club hehe. En mijn instructrice is top

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 20:24

Ja das ook een probleem, ben zelf de (wedstrijd)secretaresse nu en aan het begin van het jaar is het niet erg handig om over te stappen. Maar ja, als ik eenmaal iets in me hoofd heb...

JulienSVU

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 21:36

Voordat je deze vraag aan ons vroeg denk ik dat je wel weet wat je wil :p Over switchen! En wel nu meteen :p

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 21:57

ditchie schreef:
Voordat je deze vraag aan ons vroeg denk ik dat je wel weet wat je wil :p Over switchen! En wel nu meteen :p

Haha, ik wil het geloof ik altijd 100 x bevestigd horen...

Dyyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 22:46

Ik ga morgen nou de derde verenigingles rijden. en het bevalt me goed. Een hele leuk club .
De club is erg wedstrijd gericht en heeft erg goede lessen. Ook word er apart les gegeven voor de jonge paard (erg fijn ).