Naar de wei brengen een ramp

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Vigour

Naar de wei brengen een ramp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-06 17:12

Wij hebben een paardje bij ons op stal staan die op dit moment niet wordt bereden. Hij heeft een beetje aandacht te kort helaas.
's Zaterdags haal ik hem uit de wei en poets ik hem, zodat hij toch nog een beetje aandacht krijgt. Maar als ik hem dan weer naar de wei wil brengen en ik loop de stal uit dan galoppeert hij als een gek er vandoor. Hij is erg sterk en vasthouden helpt niet, dan sleurt hij je mee.
Als je vasthoudt val je, en dan trapt hij je na.

Wat kan ik hier aan doen?

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 17:14

met een hengstenketting naar de wei brengen? ik wete ook niet, zeg maar wat. misschien dat het een idee is

NiNa_14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 17:18

hier was laatst ook een topic over.
misschien even met de zoek funcie kijken

_Dunja_

Re: Naar de wei brengen een ramp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 21:15

Dit probleem is denk heel makkelijk op te lossen.
Het paard vaker uit de wei halen en aandacht geven

Guuus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 22:36

mijn paard wil ook altijd erg graag naar de wei. Zelfs al gaat ze er elke dag uit, ze blijft druk.. Ik heb nu een hengstenketting over de neus heen en zodra ze begint te rennen of druk doet, trek ik die aan. Door de druk blijft ze rustig. Je meot hem natuurlijk neit de hele tijd strak hebben staan, maar met een paard van 1.70 die naast je staat te stuiteren...

Adrija

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 22:39

Inderdaad touwtje over de neus, of een henstenketting. Het halstertouw door de mond en continue de aandacht erbij houden (contact houden met de mond) wil ook wel helpen. Ik ken zelfs een shet met dit soort fratsen.. is geen houden aan..

BlueStar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 23:49

Kan er misschien kan een sterk iemand je helpen? Of iemand anders dat jullie met 2 touwen naar het land brengen.
Zo te lezen is het paard gewoon wat dom in zijn gedrag en moet leren dat rustig meelopen ook kan.
Kan de eigenaar niet helpen? Misschien rare vraag hoor maar heb je toestemming om het paard te halen en te poetsen? Als er iets gebeurt kan ik me een mega kwade eigenaar goed voorstellen.

In iedergeval veel s6

Vigour

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 15:01

BlueStar schreef:
Kan er misschien kan een sterk iemand je helpen? Of iemand anders dat jullie met 2 touwen naar het land brengen.
Zo te lezen is het paard gewoon wat dom in zijn gedrag en moet leren dat rustig meelopen ook kan.
Kan de eigenaar niet helpen? Misschien rare vraag hoor maar heb je toestemming om het paard te halen en te poetsen? Als er iets gebeurt kan ik me een mega kwade eigenaar goed voorstellen.

In iedergeval veel s6

Ja, de eigenaar heeft mij gevraagd of ik hem 's zaterdags wil poetsen. Pony die ik doe is ook van hem. Maar ik heb helaas ook geen tijd genoeg om 2 paarden te doen, aangezien ik ook een behoorlijk aantal schooluren heb.

Bedankt voor de tips

MariseLover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 17:28

Bij ons doen sommige paarden ook heel vervelend bij het in de wei zetten. Wij doen dan vaak een halstertouw om de neus en trekken die aan als het paard gaat trekken. Ook helpt het als je met 2 (liefst sterke) mensen het paard naar de wei brengt.

luuntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 17:54

Mijn merrie deed het ook.
Ze kwam iedere dag op de wei als ze had gelopen of was gelongeerd.
Ik heb een hengstenketting gekocht en haar daar een paar keer flink mee gecorrigeerd.

Ook moet ze van mij zich omdraaien in de wei en in de paddock. Ik zorg altijd dat ze met haar neus naar mij toe staat en pas dan maak ik haar los.

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 17:55

Hengstenketting en als hij van je weg wilt lopen, geef hem dan maar een flinke dreun. Jij bent de baas en in de wei mag hij weer rennen, als hij naats jou loopt moet hij gewoon stappen. Succes.