Waarom krijg ik een trap voor mijn billen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Schatjes

Waarom krijg ik een trap voor mijn billen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-06 16:34

Zoals de titel al zegt trapt mijn 7 maanden oud veulentje me steeds tegen mijn kont op als hij achter me staat. Dit doet ze ook als ik niet met mijn andere paard in de wei bezig ben. Ik vind het wel heel grappig, omdat het meer speels overkomt dan kwaad. Ze woelt dan ook met haar lippen door heel mijn haren heen. Heeft het soms ook met hengstigheid te maken, of waarom doet ze het. Ik heb haar nog niet leren bedelen met een voetje

JoT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:36

Waarom ze het doet weet ik niet, maar bedenk je even of je dit soort gedrag ook nog zo schattig vind als ze straks groot is... Ik zou het snel in de kiem smoren als ik jou was.

Pannie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:38

hahaha jaah als ze strax een jaar of 2 of 3 is dan vind je het niet meer zo grappig! afleren en snel voordat er ongelukken gebeuren

Marliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:41

Volledig eens met Jot.
Ik zou dit gedrag niet accepteren, kan behoorlijk bedreigend overkomen als ze groter is. En misschien nog wel uitlopen tot gevaarlijker gedrag.

Schatjes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-06 16:45

Daar ben ik niet zo bang voor, Als je haar ziet begrijp je waarom. Ze luisterd super goed. Ik hoef maar een keer haar voet weg te doen en ze stopt al.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:47

Dat ze met haar lippen door je haren heen gaat is vaak een beetje kroelen. Een soort van knabbelen/knuffelen.

Dat ze je trapt als ze achter je staat is niet echt speelsheid denk ik. Laat weten dat het niet mag. Verhef je stem, meestal hoef je bij een jong paard niet eens zo "boos" te worden als ze trappen dan bij een wat ouder paard. Ze moet nog wel omgangsregels leren. Misschien een tikje met je vlakke hand op haar kont en zodra je ziet dat ze wil trappen je stem verhefen, waarschuwen dat het niet mag. Ga niet slaan, een tik is iets anders dan slaan, ze moet niet het vertrouwen in mensen kwijt raken maar wel haar plaats weten.

Schatjes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-06 16:52

Inderdaad wil ik niet dat ze het vertrouwen in de mensen kwijt raakt, want zo een paard heb ik al. Dat ligt niet aan mij, voor mij is ze niet bang. Dat kroelen mag ze wel, maar ik zal eens met haar gaan praten waarom ze me voetjes van achteren geeft, waarom ze zo een appart gedrag vertoont. Het is ook een gek lief beestje. Als ze wat groter is kan ze haar been in mijn nek leggen. Dan ga ik wel met haar naar het circus. Maar af leren is geen probleem natuurlijk, want als ik zeg dat het niet mag doet ze het niet.

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 17:14

Ben ik de enige die hier hele grote vraagtekens achter plaatst??

gabyfedde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 17:33

Heel grappig?
Nog leuker als ze het doet als ze volwassen is.

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 17:44

Kom je even bij mijn verzorgpaard langs als je het zo fijn vind?
Als je daarvan een trap krijgt vlieg je een 5tal meter ver

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 18:06

Schatjes schreef:
Inderdaad wil ik niet dat ze het vertrouwen in de mensen kwijt raakt, want zo een paard heb ik al. Dat ligt niet aan mij, voor mij is ze niet bang. Dat kroelen mag ze wel, maar ik zal eens met haar gaan praten waarom ze me voetjes van achteren geeft, waarom ze zo een appart gedrag vertoont. Het is ook een gek lief beestje. Als ze wat groter is kan ze haar been in mijn nek leggen. Dan ga ik wel met haar naar het circus. Maar af leren is geen probleem natuurlijk, want als ik zeg dat het niet mag doet ze het niet.

Ik snap hier helemaal niks van Maargoed.. Ik zal het haar ook maar afleren. Omdat het nog maar een klein ding is, ziet het er allemaal lief en leuk uit, maar ik denk dat als je later een reus voor je hebt staan, dat je dan wel anders praat..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 18:38

Volgens mij snappen niet veel mensen het hier. Zou je het iets duidelijker kunnen uitleggen wat je bedoelt?

Schatjes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-06 18:11

gewoon met haar voor been tegen me duwen en in mijn haren woelen met haar mond (niet bijten). Als het een hengst was geweest kon ik me het gedrag voor stellen als je snapt wat ik bedoel. Ik vroeg me soms af of het echt alleen aandacht vragen is of dat ze al hengstig kon zijn.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 18:58

Meteen afleren. Straks is ze groot en doet ze het nog, dan is het niet zo schattig meer maar levens gevaarlijk.
En dat je niet wil dat ze het vertrouwen in de mens kwijt raakt is onzin. Jou ouders geven je toch ook wel eens op je donder, dan vertrouw je ze toch ook nog wel.
Voor jonge dieren (en mensen) geldt dat ze grensen gaan verkennen, als opvoeder is het jou taak die grensen aan te geven. Voor hun eigen bestwil.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 19:34

Ik geloof dat ik snap wat je bedoelt. Zodra je haar negeert tilt ze haar voor been op en raakt je met haar "knie"? Netzo iets als een hond doet die pootjes heeft leren geven en aandacht wil?

Het is gewoon puur en alleen aandacht willen. Juist danis het goed om het te negeren. Niet straffen, negatiefe aandacht is ook aandacht en dat is wat ze wil. Loop van dr weg als ze niet stopt.

Schatjes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 23:40

judith_cloud schreef:
Ik geloof dat ik snap wat je bedoelt. Zodra je haar negeert tilt ze haar voor been op en raakt je met haar "knie"? Netzo iets als een hond doet die pootjes heeft leren geven en aandacht wil?

Het is gewoon puur en alleen aandacht willen. Juist danis het goed om het te negeren. Niet straffen, negatiefe aandacht is ook aandacht en dat is wat ze wil. Loop van dr weg als ze niet stopt.

Het is precies zoals je omschrijft. alleen heb ik haar nog niet geleert een pootje op te tillen, ben er wel mee bezig, maar lukt niet altijd even goed. Volgens mij kan ze het dus wel en houdt ze mij gewoon voor de gek haha. Maar het is inderdaad net als een hond die voetjes geeft om te bedelen, had het alleen nog nooit bij een paard verwacht.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 08:04

Het wordt tijd voor de opfok, dan leert ze dit gedrag wel af. En zal ze goede dingen( rangorde) ervoor in de plaats leren.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 08:07

HAHHAHAH Heel grappig, zeker als ze straks wat ouder wordt............

Dit gedrag, of het nou spelen, goed bedoeld is of wat dan ook in jouw ogen, kan je niet tolereren......... MOET je afleren. Lijkt me verstandig dat je haar een megaskup terug geeft

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 09:37

Gut wat grappig

Ik ga met KiWiKo mee, zoals vaker bij dit soort onderwerpen

Ellebel

Re: Waarom krijg ik een trap voor mijn billen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 09:50

Citaat:
Het wordt tijd voor de opfok, dan leert ze dit gedrag wel af. En zal ze goede dingen( rangorde) ervoor in de plaats leren

Dat lijkt mij nou ook een goed plan. Het begint nu met "leuk" een tikje geven, maar als ze straks een keertje niet de aandacht krijgt die ze er nu blijkbaar wel mee wil afdwingen wordt ze pissig en wie weet wat ze dan bedenkt. Om maar niet te spreken van hoe dat is als ze groot is. Het is geen my little pony, maar een echt dier en zelfs een trap van een veulen kan heel hard aankomen, zelfs als het uit speelsheid is (ik spreek helaas uit ervaring).

Marliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 09:59

Sjonniej schreef:
:?

Nee, vermoed ook dat dit hele topic een "grapje" is.

Schatjes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 10:24

Het is ook een beetje een grapje (de titel naam dan)ja, maar ze doet het echt, mijn vraag was alleen waarom.
kennelijk dus alleen om aandacht. Van mijn part kan hier een slotje op.

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 10:34

Er worden geen slotje op verzoek gegeven voor zover ik weet
Succes met je veulen!

Chans

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 11:57

Marliesje schreef:
Sjonniej schreef:

Nee, vermoed ook dat dit hele topic een "grapje" is.

Jullie zijn niet de enigen, ik heb ook zo mijn twijfels

Mocht je toch echt zo'n paardje hebben TS, dan zou ik maken dat je er wat aan doet voordat het straks uit de hand loopt.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 13:31

@ Schatjes. Niemand denkt dat je om aandacht vraagt. Ik iig niet. Het is beter om nu alles te negeren of af te leren en nog even een paar jaar wachter met voetje leren geven. Ik zou trouwens helemaal niet voetje leren geven, ze gaan het vaak gebruiken om aandacht te vragen en ze maken er gauw maaien van.