Shetlander???!!!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

MissKaylee

Shetlander???!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-06 16:31

Ik kom als ik naar school ga een shetlander tegen
Zijn hoeven zijn heel lang en gaan bijna schuin staan
Verder is hij ook heel dik en als ik hem een appel geef dan is ie daar heel blij mee..
Ik weet niet van wie die is maar..Weet ook niej wat ik moet doen
moet ik de dierenbescherming bellen????

HET IS ZOW LIEFERD..!!!!!!!!

Vayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:34

Hoi,

de meeste shetlanders zijn van die bolletjes, vooral met een dikke wintervacht. Je zou de dierenbescherming kunnen bellen, omdat hij nodig naar de hoefsmid moet, maar ik weet niet of die er iets aan zullen doen. Misschien dat ze de eigenaar zoeken en adviseren de hoefsmid te laten komen.

MissKaylee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-06 16:40

Maar dit is niej normaal dik...!!! ik zal wel foto's maken met me telefoon en als ik beltegoed heb zet ik ze der op..

swoeky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 17:21

heb je toch geen beltegoed voor nodig om foto's te plaatsen??

Farouche

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 17:24

ja dacht ook al huuhm?
Je kunt bij het hek een envalop (in tasje tegen regen enz) hangen met een briefje... misschien is er wel iets waardoor hij niet verzorgt word, of is ze zwanger.... en zet je telefoon nummer erop, geen ractie, bel de dierenbescherming dan gewoon!

Duvel91

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 17:26

Farouche schreef:
ja dacht ook al huuhm?
Je kunt bij het hek een envalop (in tasje tegen regen enz) hangen met een briefje... misschien is er wel iets waardoor hij niet verzorgt word, of is ze zwanger.... en zet je telefoon nummer erop, geen ractie, bel de dierenbescherming dan gewoon!

MissKaylee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-06 18:28

Farouche dankje dat is een goed idee..!! zal het doen..!!!

Feithje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 09:01

dierenbescherming neemt het waarschijnlijk (hoe triest ook) niet serieus, komen te veel meldingen over en je moet 18 zn voor een aanklacht in te dienen..
heeft het briefje miss al iets opgeleverd??

MissKaylee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 10:24

heb ik nog niej gedaan want ben er vandaag nog niej langs geweest..!! maar kijk wel even.. Maar mijn moeder wou anders ook wel bellen want die vond het ook zielig

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 10:28

Is het wel zo ernstig dan? Als het echt heel erg is dan doet de dierenbescherming er echt we wat aan. Kan je geen foto plaatsen

_Mel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 10:31

Dit heb ik zelf ook mee gemaakt,
Er stond ook een shetlander in een weiland, geen schuilstal niks, dikke buik, te lange hoeven. ik heb niet de dierenbescherming gebeld maar ben naar de eigenaar toe gegaan. De shet had geen verzorger en stond al een jaar stil. en maar eten dus die buik..pfoe die was echt heel dik..ik heb daarna van mijn eigen geld de hoefsmid laten komen en tegen de boer gezegd dat hij het moet gaan doen..sinds dien wordt ze netjes bekapt, en verzorg ik haar, haar buik is weg.

Marchador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 10:33

Elk paard zou het fijn vinden als je hem een appel geeft, die zullen ze vast niet laten liggen

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 10:42

Ja misschien is die pony wel ziek of wat dan ook. Misschien hoefbevangen of zo?

kizz_rianne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 11:35

Ik ben erg benieuwd naar de foto's.
Als hij heel dik is en hij staat niet goed op z'n hoeven kan hij misschien hoefbevangen zijn (heb ik al een aantal keren meegemaakt).
Als je hem heel lief vind, kan je misschien vragen of je hem mag verzorgen. Dan kan je hem regelmatig beweging geven zodat hij wat afvalt en je kan de boer vragen of hij misschien eens een hoefsmid kan laten langs komen (of je regelt het zelf..).
Ik weet niet in hoeverre de dierenbescherming helpt... Dus ik betwijfel of dat wel nut heeft.

Jasmijntje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 11:36

Farouche schreef:
ja dacht ook al huuhm?

^^ dat is nou een goed idee

Anita_D

Re: Shetlander???!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 15:45

Het lijkt me niet zo netjes om hier een foto te plaatsen van een pony waarvan je de eigenaar niet eens kent.
Hoe zou jij je voelen als iemand een foto van jouw pony maakt en die hier plaatst, met een stukje erbij dat jij je pony slecht onderhoud?
Het is heel lief dat je je zorgen maakt om deze pony, maar het lijkt me effectiever als je inderdaad uitzoekt van wie de pony is, in plaats van dat je de eigenaar straks mischien een rotgevoel bezorgd, waarna je waarschijnlijk helemaal geen invloed meer op diegene zult hebben.

En een appel is natuurlijk heel lekker, maar helemaal niet zo gezond voor paarden, er zitten veel suikers in.
Een sneetje oud bruin brood of een wortel is gezonder.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 17:00

klinkt niet ernstig vind ik. hoeven zullen heus wel bekapt moeten, maar dat gebeurd bij veel shetlanders helaas niet op tijd. en dik zijn ze idd te snel, je kunt wel bellen, maar ze gaan er toch niks ana doen

Surion

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 18:09

Ik kan wel veel van die gevalletjes opnoemen van shetlanders waar de hoeven te lang zijn!
Maar inderdaad , envelop hangen is de beste mogelijkheid!

Marrke

Re: Shetlander???!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 18:49

Anita_D schreef:
Het lijkt me niet zo netjes om hier een foto te plaatsen van een pony waarvan je de eigenaar niet eens kent.
Hoe zou jij je voelen als iemand een foto van jouw pony maakt en die hier plaatst, met een stukje erbij dat jij je pony slecht onderhoud?
Het is heel lief dat je je zorgen maakt om deze pony, maar het lijkt me effectiever als je inderdaad uitzoekt van wie de pony is, in plaats van dat je de eigenaar straks mischien een rotgevoel bezorgd, waarna je waarschijnlijk helemaal geen invloed meer op diegene zult hebben.

En een appel is natuurlijk heel lekker, maar helemaal niet zo gezond voor paarden, er zitten veel suikers in.
Een sneetje oud bruin brood of een wortel is gezonder.

Sluit ik me geheel bij aan
En om er achter te komen wie de eigenaar van de shetlander is vind ik de manier van jas_horses een erg goed idee.