. Kan dit kwaad als ze dat doet. Heb wel eens dacht ik gehoord dat er nog veel voeding in zit. Maar vind het niet zo lekker als ze me daarna in mijn gezicht mee gaat likken etc. Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
. Kan dit kwaad als ze dat doet. Heb wel eens dacht ik gehoord dat er nog veel voeding in zit. Maar vind het niet zo lekker als ze me daarna in mijn gezicht mee gaat likken etc.
Daar zit zout en mineralen in enzo, heel gezond! 
Wij geven ez nu ook zeewier en weet eigenlijk niet of hij het nu nog doet, niet meer gezien in ieder geval. 
Het is supergezond, en de mineralen die ze niet nodig heeft, poept ze wel weer uit! [***] schreef:Volgens mij hoeft dat niet altijd. Het is niet helemaal zeker waarom paarden dit doen. Jonge dieren eten de ontlasting van hun moeder of een ander paard waarschijnlijk ook omdat dat ze helpt bij een gezonde darmflora en om te proeven wat hun grote voorbeeld eet.
Het kan geen kwaad hoor om eens kritisch naar je voerregime te kijken(lijkt mij prima trouwens), hang mss eens een gewone (zout/mineralen)liksteen op, in een jolly zit volgens mij alleen zoetigheid. Of je ontwormplanning, zeker als je er een ezel bij hebt.
. Ik ga denk ik ook maar eens een zout blok neer leggen. maar het kan wel dat wat je zegt klopt. Lijkt me heel logisch omdat ze nog zo jong is. Maar vond het zo raar uit zien, ze vond het zo lekker.