Wat te doen op het land ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

LittleRose

Wat te doen op het land ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-06 14:43

Weet niet of dit hier hoort en anders kan het verplaatst worden .
Maar heb dus een vraagje, me paard staat op het land zonder bak of iets. Maar net als met dit weer ; regen!! kan ik vrijwil niks doen.
Voor rijden of longeren is het echt veelste glad.
Wat ik erg jammer vind is dat ik hem gelijk "achteruit" zie gaan. Bespiering in ze billen word gelijk minder.

Nu is dus mijn vraag wat doen jullie?

P.s: ik kan niet alleen met hem buitenrijden en er is bijna geen mogelijk om met meerdere te gaan.

Kyra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 14:46

dat zijn de omstandigheden inderdaad. Als je geen andere faciliteiten hebt houdt het op toch?

LittleRose

Re: Wat te doen op het land ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-06 14:53

Ja, maar vraag me dus af is dit ook niet erg voor je paard dan. Ja tuurlijk hij kan lekker de hele dag bewegen maar het rijden ging net zo goed. Moeten we dan straks weer "overnieuw" beginnen ?

Sica
Moderator Over Paarden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 15:01

Wat in het vat zit verzuurd niet toch? En zodra het weer beter weer is en het is minder glad in het land, kun je het werk weer langzaam oppakken.
Het is even niet anders, toch?

EvaC

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 15:03

Is er geen manege met binnenbak in de buurt waar je af en toe zou mogen rijden?

Damber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 15:17

Aan de hand stappen buiten levert ook goede resultaten op.... en de band tussen jou en paard worden steeds beter... lekker hoofdstelletje in, longeerlijn eraan... en lopen lopen lopen lopen....

Mareska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 15:18

Bijvoorbeeld een binnenbak in de buurt afhuren, of een rondje over de weg stappen.

Ik zit een beetje met hetzelfde probleem, meestal ga ik naar het bos of rijd een rondje door de omgeving hier. Als ik dan überhaupt al rij... met dit weer vind ik er zelf ook weinig aan om op het paard te klimmen, ik denk dat mijn paard ook liever in haar warme stal staat !

Jolien_x

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 15:20

Ja ik vroeg het me ook al af, is er geen manege of stal in de buurt waar jij een keer gebruik van mag maken?

Succes!

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-06 15:26

Ja dat wel. Ga binnenkort ook les nemen op de manege; en er zijn wel bakken in buurt ook van vrienden daar mag ik dus zeker in rijden.
Maar ik ga echt niet alleen op me paard naar buiten. Hij is echt gevaarlijk dan .

Pff haat dit weer, wil zomer .

Maar wandelen kan ik wel proberen , als ik een leuke route heb gevonden. Woon hier pas kort en weet nog niet zo goed de ruiterpaden oid te vinden

Jolien_x

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 15:33

Ik weet niet hoe oud je bent en of je de beschikking over een trailer hebt anders kun je dr heen rijden (A) magoed niet iedereen kan dat zomaar

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:07

Je kunt je paard toch aan de hand mee nemen naar de bak van je vrienden en dan gaan rijden je hoeft net persee daar heen te rijden als je dat nog niet durft.

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:27

Dit heb ik ook!! Dan regent het weer, dan ben je laat van school en het is snel donker, dan is alles hard, en ik kan ook niet echt goed met mijn jonkie buitenrijden. Ik haat winter, ik wil zomer!! Maar inderdaad, aan de hand stappen ofzo.. Ik heb me er grotendeels maar bij neergelegd dat het even niet anders kan. Ik vind het heel vervelend, maar ik pak het in de zomer echt weer op.. (en lente en herfst) Het is nu even niet anders..

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 17:34

Dit is geen rijtechnisch probleem. Ik verplaats dit topic even naar VMR.

_Marinke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 17:39

Ik ga dan gewoon naar de bak van vrienden. Als je naar een manege/ponyclub kan met binnebak ga dan daar rijden.. (als je er naar toe kan stappen of met trailer)

Als je nog geen buitenrit kan maken, maar wel gewoon naast je paard kan lopen (buiten) gan dan naast je paard naar die bak waar je in kunt rijden..

Ik heb zelf ook geen bak of stal.. paardje staat dag en nacht op de weide waar ikdus ook moet rijden omdat ergens anders in het land in de winter niet kan/mag van de eigenaar (is verzorgpaardje) dus tja, ik ga dan lopend naar de bak toe. Mijn vzpaardje wordt in een buitenrit ook heel druk, en ik loop er dan mooi naast.. zit er miss dom uit.. en soms wordt ik wel nageroepen: "Hé waarom rijdt je niet op die knol?" daar doe ik dan gewoon niks op uit..

VEel succes!

mirkip

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 17:56

Ik heb hetzelfde probleem, mijn vader wil me nu een keer in de twee weken naar een binnenbak rijden. Alhoewel dit eigenlijk nog veel te weinig is om een paard fatsoenlijk vooruit te zien gaan.

Gelukkig heeft de mijne voor ijzers (die ze er helaas nu onderuit heeft getrapt ) waar ik kalkoenen in kan draaien, dan is het niet zo glad op de weide. Is dat misschien voor jou ook een optie? Dan ben je wel een kwartier langer bezig, maar je kunt wel redelijk vooruit met rijden. Alhoewel de rij-conditie dan nog niet optimaal is maar beter dan niks toch?

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 18:29

Bedankt voor de reacties .
Ja met een trailer kan maar hebben wij zelf niet en om die telkens van iemand anders te lenen.
En eigenlijk is dan lopen naar een bak ook te ver.

Zal die kalkoenen wel is proberen, moet ie alleen wel weer ijzers (hoefsmid zei dat niet nodig was omdat hij sterke hoeve heeft maarja ).