opvang oude paarden opzetten?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Tries_en_Faf

opvang oude paarden opzetten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-06 09:11

Hoi!

Ik werk op een zorgboerderij met 200 geiten, en wij willen graag uitbreiden in het aanbod van onze activiteiten. Nu zit ik te denken om een paar stallen neer te zetten in onze nieuwe loods, (max 3 stallen) en daar oude bejaarde paarden in op te vangen. Een soort heel kleinschalig rusthuis.
Deze paarden worden dan super goed verzorgd, en krijgen iedere dag veel aandacht en verzorging.

Dit alles waarschijnlijk tegen een kleine vergoeding per paard per maand. (maar dat weet ik niet, dat moet ik met mijn ‘baas’ overleggen, maar eerst moet ik een beetje de hele boel gaan opschrijven.

Mijn vraag: denken jullie dat er vraag naar is, naar opvang van oude paarden, nouja, het zijn er maar drie. En hebben jullie tips?

Bedankt, patricia

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 09:14

Wellicht heb je iets aan het volgende topic: viewtopic.php?f=13&t=523625

(al weet ik niet of dat nou pensioen of pension moet zijn )

Vraag naar opvang van oude paarden is er denk ik altijd wel, mits het niet te duur is en alles gedaan wordt denk ik.
De mensen die hun paard afstaan voor de oude dag doen dit denk ik omdat ze er minder tijd voor hebben etc.
Dus wanneer er dagelijkse weidegang in het vooruitzicht is, meerdere keren per dag gevoerd wordt en dagelijks uitgemest wordt -> dan moet dat wel lukken.

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 09:15

Tja, wat zou die kleine vergoeding zijn? Ik vind 50 euro een mooi bedrag, maar jij denkt mss al wel aan 150 euro en tja, voor dat geld kan ik bij wijze van spreken mijn oude paard net zo goed hier laten staan. Hebben jullie genoeg weidegang?

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 09:53

Kris25 schreef:
Tja, wat zou die kleine vergoeding zijn? Ik vind 50 euro een mooi bedrag, maar jij denkt mss al wel aan 150 euro en tja, voor dat geld kan ik bij wijze van spreken mijn oude paard net zo goed hier laten staan. Hebben jullie genoeg weidegang?

Als je te hoog gaat zitten met de prijs, dan plaatsen mensen hun oudje denk ik inderdaad niet.
(misschien een idee om dan gewoon een pensionstal voor recreanten te starten -> weidegang, geen bak, wel bos etc)

Tries_en_Faf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 15:01

nee inderdaad, 50 euro ongeveer, en 20 hectare land in totaal...

JO93

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 16:13

Ik denk dat er best wel veel vraag naar is, zeker voor het bedrag wat je nu noemt.
Wij zijn 2 jaar geleden ook een tijd op zoek geweest naar een andere stal toen we bij onze vorige stal weg moesten ivm verhuizing van de eigenaar. Wij zijn toen op zoek geweest naar een plekje voor ons "oudje". Aangezien ze al met pensioen was, was een plekje met wat land, stal/schuilstal en gezelschap van andere paardjes al voldoende geweest maar dat was niet makkelijk te vinden!

Gelukkig hebben we nu een super plekje gevonden waar onze beide pony's nu staan met genoeg weidegang en stalling voor een goede prijs.

Ik denk dat je een eigenaar van zo'n "oudje" heel gelukkig kan maken als ze hun "oudje" voor die prijs een mooie oude dag kunnen geven!

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 16:15

50 euro is in mijn ogen een mooi bedrag (we hebben het hier over 120 gulden). Voor dat geld zou ik mijn ouwe sokje ook nog wel willen stallen

KiekKiek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 16:19

Ik vind het een superleuk idee

ellepel

Re: opvang oude paarden opzetten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 16:29

50 euro is inderdaad niet veel....

maar hoe zit dat dan met inenten, hoefsmid en veearts en de tandarts kosten?
die zul je denk ik toch ook door moeten berekenen, of de eigenaar dan een rekening gaan sturen als er wat is.

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 17:02

Klinkt goed: dagelijkse verzorging en zoveel weiland! 50 euro is iig niet veel in dat geval. De meeste stallen zijn duurder. Zou dan wel afspreken dat de andere kosten voor de eigenaar zijn.