Merken met hoofdstellen die groot uitvallen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Arienette

Merken met hoofdstellen die groot uitvallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 23:55

Toen ik vorig jaar mijn paard kocht had ik gewoon een standaard full voor hem gekocht en tot mn verbazing kwam hij daar niet in met zn grote kop. Nou ben ik op zoek naar een nieuwe van een gemiddelde prijsklasse. Ik zat bijvoorbeeld te denken aan een goed tweedehands a merk hoofdstel, maar helaas is het aanbod in extra full heel erg klein. Ik ben op zoek naar iets in de prijsklasse 40-60 euro en dat kan of een goed tweedehands stubben ofzo zijn of een nieuw middelklasse merk. Dus ik vroeg mij af of er misschien merken zijn die er om bekend groot uit te vallen. Hoop dat hier iemand mij verder kan helpen..

Memuska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 08:39

Ik heb een extra-full gekocht voor ons trekpaard en die kostte mij iets van een 55 euro, ik weet alleen even niet welk merk dat was. Ik zal proberen er aan te denken en het eens na te kijken.

Arienette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-06 11:33

Graag, ik heb via ebay wel een aantal hoofdstellen voor koudbloeden gevonden maar die hadden allerlei tierelantijntjes zeg maar. Ik zoek gewoon een simpel zwart of zwartwit hoofdstel met gecombineerde neusriem en een wat betere kwaliteit dan die ik nu heb.

Concorde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 12:47

Chetak verkoopt iig hoofdstellen in extra full, zijn niet heel duur (geloof rond de 40-50 euro) en qua kwaliteit echt netjes.

Memuska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 12:48

Dat van ons is een simpel bruin (afschuwelijk maar goed, ze hadden niets anders en het vorige was stuk), ik heb net met Tom gebeld en volgens hem is het BR maar hij was niet zeker.

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 12:49

Vriendin van mij heeft voor haar reus (1.95) een kieffer gekocht die erg mooi zit, maar natuurlijk wel wat duurder is

Elmshorn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:25

De hoofdstellen van Kieffer en Döbert vallen wel groot uit. Bij deze hoofdstellen is de keelriem ook aan twee kanten verstelbaar. Kieffer heeft ook hoofdstellen in de maat extra full (Döbert weet ik niet).

fliam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:27

Mijn bijrijdpaard heeft ook extra full, hij heeft ook een chetak. Fijne kwaliteit!

chelsea82

Re: Merken met hoofdstellen die groot uitvallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 23:29

Heb een paard gehad met een heel groot hoofd en heb toen ook heel lang moeten zoeken naar een juist passend hoofdstel, moets ook nog eens een stang en trens hoofdstel zijn.Drama was dat.Uiteindelijk had de stubben een extra full.
En de kieffer hoofdstel vallen vaak ook wat groter uit.Mijn ervaring is met kieffer dat ik een maatje kleiner kan nemen.

Arienette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 00:19

oke dan zal het dus waarschijnlijk of een nieuw chetak hoofdstel worden want als die rond de 50-60 zijn is dat prima of een tweedehands kieffer in het full denk ik, want die zie ik meestal voor boven de 100 en dat vind ik wat veel voor een hoofdstel..

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 10:42

www.ooteman.nl verkoopt veel hoofdstellen in extra full voor een goedkope prijs.

Heb van mijn vorige paard nog een ongebruikte liggen in X-full mocht je interesse hebben. (zwart met zwart onderlegd)

Monday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 10:44

Ik heb voor mijn Gelder met een niet echt klein hoofd een Kieffer gekocht maat full en alles staat op zijn kleinst, dus misschien is dat een idee?

Arienette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 14:39

Rivano schreef:
www.ooteman.nl verkoopt veel hoofdstellen in extra full voor een goedkope prijs.

Heb van mijn vorige paard nog een ongebruikte liggen in X-full mocht je interesse hebben. (zwart met zwart onderlegd)

Ja die ken ik, ik heb momenteel de zwart met wit onderlegde bonfire van 40 euro (nu voor 30), maar ben er niet zo heel erg tevreden mee.

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 15:30

Arienette schreef:
Ja die ken ik, ik heb momenteel de zwart met wit onderlegde bonfire van 40 euro (nu voor 30), maar ben er niet zo heel erg tevreden mee.

Weet niet of ik dezelfde heb. Had er toen 2 gekocht, eentje ook wit onderlegd. Waren in de aanbieding. Ze hebben wel veel keus, dat kom je weinig tegen in de maat X-Full.
Alleen hadden we een meningsverschil over het begrip 'BREDE neusriem'...

xafir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 16:59

ik heb een x-full van imperial-riding fijn hoofdstel!

QueJira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 17:56

xafir schreef:
ik heb een x-full van imperial-riding fijn hoofdstel!

Ik dus ook omdat Full net te klein was(heb nl ook een afstammeling van Naturel,hahaha dus zegt genoeg).Nu was bij de Xtra Full de neusriem wel net weer te lang,maar die hebben ze bij ruitersportzaak 4 cm ingekort(gewoon dat gedeelte waar je hem mee "aansnoerd"hebben ze wat afgehaald )En u past het perfect!
Hoofdstel kostte mij ong EUR90,-

chelsea82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 18:42

Die Kieffer hoofdstellen van rond de 100 euro zijn wel heel goed.Heb zelf passier voor stang en trens hoofdstellen en kieffer of passier voor gewone trenshoofdstellen.Passier is super, wel duur maar hele goede kwaliteit.Vallen ook wel groot uit, dus denk dat een full dan ook wel moet passen.Passier is heel zacht en super kwaliteit.De kieffer trenshoofdstellen heb ik al jaren.Zijn net als de passier van goede kwaliteit.Ze worden dagelijks gebruikt en blijven goed, heb ze nog niet stuk gehad.Zijn wel een stukje goedkoper dan de passier, maar heeft een goede kwaliteit.

Een 2e hands hoofdstel van kieffer of passier is dus altijd wel goed. Het is wel kwaliteit.

Jaan81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 19:42

Ik heb een Extra Full va Harry's Horse gekocht. Een bruine. Hij is echt wel mooi en lekker zacht en soepel leer.
Bij Sinke verkopen ze nu echt superveel Extra Full hoofdstellen (rekje vol) Volgens mij naast HH ook van USG (daar hebben ze ook zúlke mooie van, maar die zijn wel bovengemiddeld gerpijst)
Die van mij kostte 37,95