Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
) hij heeft paard meteen GRATIS op mijn naam laten zetten bij het KWPN. Kris25 schreef:Ik heb toevallig in november mijn paard laten chippen, de DA stuurde mijn paspoort op en het viel hem op dat paard nog niet op mijn naam stond (ik ben niet zo rap) hij heeft paard meteen GRATIS op mijn naam laten zetten bij het KWPN.
LiSSy schreef:alane: wat is dan wel een goed bweijs van eigendom???

Stacey schreef:Ik heb een soort van contractje opgesteld met de vorige eigenaresse en door beide partijen laten ondertekenen. In dit contractje stond dat zij het paard aan mij verkocht had. Volgens mij is dit voldoende.
) en een week later was het paspoort en het papier op mijn naam gezet én zijn transpondernummer was vermeld.LiSSy schreef:wat is dan wel een goed bweijs van eigendom???
Javayo schreef:
@loulou: ik heb ook mijn paard op naam laten zetten bij het kwpn, en daarvoor hoefde ik geen lid te worden! Mijn paard had al een paspoort, maar was nog niet gechipt, na het chippen heb ik dus de hele riedel (registratieformulier, chip-stickers, paspoort én stamboekpapier) naar het kwpn gestuurd (aangetekend!) en een week later was het paspoort en het papier op mijn naam gezet én zijn transpondernummer was vermeld.
edit: volgens mij bestaat er geen officieel eigendomsbewijs voor een paard. Mocht iemand wél iets hebben, dan hoor ik dat graag.
loulou schreef:die van mij is al gechipt, dus dan gaat dat niet lukken helaas.
maar volgens jullie kan ik dus net zo goed mijn paard op naam van de vorige eigenaar laten staan?
want dan bel ik ff naar het kwpn dat ik toch geen lid wil worden.
Citaat:Het is niet verplicht om lid te worden van het KWPN. Alleen als u van plan bent het paard op uw naam te laten zetten, mee te doen aan keuringen, een veulen aan te melden of een dekking te laten registreren is het wel verplicht.
Alane schreef:
Dat klopt... als je paard nog niet gechipt was of nog geen paspoort had, dan mogen de stamboeken daar geen lidmaatschap aankoppelen...
Maar als het paard alwel een chip en paspoort heeft.... dan vraag ik me af of ze dan wel een lidmaatschap eraan mogen koppelen omdat je volgens de I&R-regeling verplicht bent het paard op naam te laten zetten.

)