Vlasstrooisel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Kabouterdans

Vlasstrooisel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 21:48

Ben opzoek naar vlasstrooisel.

Wat zijn jullie ervaringen?
Prijs en verbruik.
Dealers?

Heb nu verschillende merken zaagsel gehad en het is 3x niks!!

Alvast bedankt!!

benangelique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 21:50

kijk even via de zoekmachine, er zijn al redelijk veel topics over geweest!
ik gebruik het ook, kost 4.50 per zak, gebruik er 1 per week. Is zuiniger dan zaagsel en een stuk schoner. Eerste keer gaan er zo'n 5 zakken in (grote stal), dit moet oppotten en dan alleen 1x per wee het natte eruit. dan een nieuwe baal erin (soms zelfs een halve). vlas potten we op en we hebben nu een deel over het land verspreid.

tinkersjakie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 22:30

Wij gebruiken ook vlas in onze stallen en het blijft goed schoon, elke dag halen wij het poep eruit met een handschoen en dan gewoon eruit pakken gaat het snelst en haal je er ook niet veel vlas mee uit, daarna harken wij het nog even aan met een hark en klaar!!!
Wel moet je erom denken dat je de harde bodem wat nat wordt niet los maakt want dan haal je de natte plek erdoor heen en dan wordt ie wel gauw vies.
En dan de pisvlek die eronder ligt gewoon 1 keer in de week eruit scheppen en een nieuwe zak erover.
Het vlas wordt wel wat bruiner maar dan is het nog wel gewoon te gebruiken dat hoeft er niet uit je merkt snel genoeg wat nat is en gewoon droog.
Wij zijn er super gelukkig mee, hopen dat jij het ook wordt.

Welke leverancier we hebben weet ik niet zo, mijn zus besteld het namelijk altijd maar zal haar even vragen en laat ik het hier weten voor je.

belinda73

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 12:21

sta er ook op super heb ook zaagsel geprobeert was niks dit is fijn gebruik ongeveer 6 pakken in de maand heel soms 8 maar dan heb ik er veel uit gehaald ik betaal 6euro per baal geloof dat het edelin heet hebben nu een ander merk maar weet niet hoe die heet.

marianna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 12:27

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 12:39

marianna schreef:

In dat topic staat zo ontzettend veel info dat ik hier even een slotje plaats.
Mochten er na het lezen van dat topic nog vragen zijn, kan er een nieuw topic worden gestart, maar ik zie een nieuwe vraag liever in dat topic gesteld worden.

Succes!