borstbeschermer drukplekken?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Askim

borstbeschermer drukplekken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 21:24

ik had een vraagje ik heb sinds iets meer dan een week een borstbeschermer omdat ze anders haar hele borst kaal word.
nou kwam ik vandaag bij haar en zit er een hele rare plek die super veel pijn doet op de plek waar de borstbeschermer zit.
als je er maar iets op drukt zakt ze helemaal in van de pijn er zit ook een soort korst van het zadel is het niet omdat ik die al een jaar heb en daar ligt het zadel ook niet op de dat kan niet.

hebben jullie er wel eens van gehoord dat ze van een borstbeschermer drukplekken krijgen?

heb geen zin in antwoorden moet je de dierenarts maar bellen og wat erg dat je de dierenarts niet gelijk belt!

Memuska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 21:26

Ja, al vaak... Heb zelf ook ervaring met allerlei merken (dacht nl altijd dat het aan het merk lag ) en bij allen was het wel iets: schuurplekken, drukplek op de schoft, wonde onder haar buik, ... Ik heb gewoon mijn deken weggegeven aan mijn bijrijd en een nieuwe gekocht, op de lange duur goedkoper én efficiënter Wel jammer want het was zo'n mooie deken

Renske_W

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 21:29

Idd komt heel vaak voor dat een paard daar drukplekken o.i.d. van krijgt.
Ik vind het ondingen! Mijn paard loopt dan maar met 2 kale plekjes op de borst zolang die plekken niet opengaan maar alleen kaal worden vind ik het niet erg.

Askim

Re: borstbeschermer drukplekken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 21:32

nou gelukkig dat ik deze verhalen hoor was al zo bang maar we zagen gelijk dat het precies op de plek zat van de borstbeschermer.
gelukkig maar kan weer een stuk beter slapen vannacht

s_uzanne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 23:12

heb je de borstbeschermer met de naad tegen je paard zeg maar of binnestebuiten met de naad naar de buitenkant? dat maakt namelijk een groot verschil

Askim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 23:18

nee gewoon zoals die hoort met klitteband aan de buitenkant.
als je andersom doet kan die niet dicht.

Chrissetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 08:15

Ik heb er 1 van lami-cell en daar heb ik nooit geen problemen mee gehad,zo wel met andere borstbeschermers!
Lag bij mij dus wel duidelijk aan het merk en kwaliteit.

ibikus

Re: borstbeschermer drukplekken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 08:25

patjelisa schreef:
nou gelukkig dat ik deze verhalen hoor was al zo bang maar we zagen gelijk dat het precies op de plek zat van de borstbeschermer.
gelukkig maar kan weer een stuk beter slapen vannacht

Ik zou er nog niet zo gerust op zijn, de kans is bijv. groot dat er een witte plek ontstaat. Smeren met Traumeel gel kan de schade misschien nog wat beperken.

s_uzanne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 09:07

bij mij op stal doen ze de borstbeschermer altijd met de naden naar boven zeg maar. want anders drukken de naden op de schoft en de borst en dat schuurt het open en dan krijg je drukplekken. dus hier doen ze ze juist expres binnestebuite en dan krijgen ze geen drukplekken

BertinaBvd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 10:01

Hier iemand met die ervaring
Bij mijn paard zat er een gigantische drukking op de schoft dankzij die beschermer Merkte hem pas laat op omdat mijn paard niet geschoren was en er dik haar overheen lag
Pas toen het te laat was had ik hem door

Heb vier weken niet kunnen rijden
Het plekje is nog steeds kaal en er zal waarschijnlijk geen haar meer opgroeien
Voor mij nooit meer zo'n ding

Askim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-06 11:58

beautylover schreef:
Ik heb er 1 van lami-cell en daar heb ik nooit geen problemen mee gehad,zo wel met andere borstbeschermers!
Lag bij mij dus wel duidelijk aan het merk en kwaliteit.

het merk is global.

gelukkig kwam ik er snel achter had dat ding nog maar een week en de korst valt ook nog wel mee!

en kan ik Traumeel gel gewoon halen bij de paardenwinkel en helpt het ook dat ik weer eerder kan rijden?
want wat ik zo raar vvind dat ze nog wel de hele bak doorspringt als je haar losgooit, en lekker gaat rollen enzo.

Chrissetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 12:03

Ik weet niets over de global beschermer.
Ik heb er per ongeluk een deken van gekocht...ik moet iig nooit niks meer van global hebben.

ibikus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 12:09

Traumeelgel is bij de betere ruitersportzaken te verkrijgen.

Askim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-06 12:31

beautylover schreef:
Ik heb er per ongeluk een deken van gekocht...ik moet iig nooit niks meer van global hebben.

en dat ding was ook nog eens 30 euro!

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 12:41

Voor Dennis had ik ook een goed dure borstbeschermer. Maar daar heeft hij ook een drukking van gehad en heeft hij nu een witte plek(op zijn laastste plukje manen).
Ik heb nu Rhino dekens voor hem uit Engeland laten komen en nergens meer last van gehad!

Yell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 12:51

hoe komt het trouwens, die witte plekken? door te grote of te kleine dekens?

Askim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-06 12:52

Sjuimpje schreef:
Traumeelgel is bij de betere ruitersportzaken te verkrijgen.

heb gebeld was 30 euro maar ze zeiden tegen ons dat we ook gewoon coolgel erop konden doen.

Askim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-06 12:52

Yvonniej schreef:
hoe komt het trouwens, die witte plekken? door te grote of te kleine dekens?

te kleine denk ik.

Yell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 12:55

sorry ik bedoel de kale plekken.. (mijn paard heeft het namelijk ook maar zijn deken zit niet te krap)

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 12:56

ik heb al 10 jaar sleezy's en slickers zowel van fleece als van lycra en mijn paard heeft er nog nooit last van gehad. In de westernsport lopen de paarden al eeuwen hiermee rond en er zijn bijna nooit problemen mee.
Dit is heel iets anders als zo'n borstbeschermer (zit een hals en hoofdstuk aan), maar het werkt exact hetzelfde.
Misschien is dat wat voor je.
Als ze goed passen heb je er geen problemen mee.
Waarschijnlijk passen de borstbeschermers gewoon niet goed bij jullie paarden.

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 12:57

Maakt niet uit, ik had een goed passende deken maar door de jaren heen wat uitgerekt en het randje van de deken sneed dus in op haar schoft. Ik heb dus ook een witte plek, zonder borstbeschermer.

Als je schuurplekken krijgt van de deken zou ik eerder naar een andere deken kijken dan met borstbeschermers gaan knoeien...

Javayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 13:54

Helaas viel mij gister op dat ook mijn paard op zijn borst 2 kale plekken begint te krijgen… De deken die hij nu op heeft, ligt er pas een week of 3 op, dus dat is de boosdoener… Er is ook echt geen touw aan vast te knopen met die dekens… ik had 2 dekens gekocht; een lichte goedkopere redelijk liggende deken, en een zwaardere duurdere deken met goede pasvorm… en die laatste levert nu dus dit resultaat op. Terwijl die eerste er zonder problemen al veel langer op heeft gelegen.

Gister heb ik er maar uierzalf op gesmeerd, in de hoop dat dit het doorschuren van de huid voorkomt. Wellicht moet ik een nieuwe deken gaan kopen, maar ik vind het zo zonde. En aangezien deze op het oog goed ligt, is het met een volgende deken ook maar afwachten, dat kan dus een duur grapje worden. En wellicht heeft mijn paard gewoon een hele gevoelige huid? Ik heb hem pas sinds mei, maar van de zomer schuurde hij zich ook al gek door insecten…

Ik dacht dus aan een borstbeschermer, maar na wat ik hier lees lijkt dat me niet zo’n strak plan…

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 14:02

Ik heb ook geen problemen met de borstbeschermer

Memuska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 15:25

beautylover schreef:

Zo ben ik ook eens gevaren! Met een regendeken, die lag na twee weken alweer in de kast en daar ligt ie nu nog steeds Jammer van mijn geld maar ik ben toch weeral wat wijzer geworden

Javayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:26

Memuska schreef:
beautylover schreef:

Zo ben ik ook eens gevaren! Met een regendeken, die lag na twee weken alweer in de kast en daar ligt ie nu nog steeds Jammer van mijn geld maar ik ben toch weeral wat wijzer geworden

Ik quote mezelf maar ff
Citaat:
een lichte goedkopere redelijk liggende deken, en een zwaardere duurdere deken met goede pasvorm… en die laatste levert nu dus dit resultaat op. Terwijl die eerste er zonder problemen al veel langer op heeft gelegen.

Die goedkopere is dus een Global, die levert dus geen drukplekken bij mijn paard... terwijl een duurdere (gekocht in uitverkoop ) van Kieffer mooi lijkt te liggen waar nu wel schuurplekken veroorzaakt...