bod gedaan op mijn paard, wat moet ik doen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

SjilliejJj

bod gedaan op mijn paard, wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 19:09

Hoi,

omdat ik liever wil springen als dressuur rijden heb ik nu een probleempje

het zit zo dat ik thuis wel altijd dressuur rij (1x per week springen)
maar ik doe geen dressuurwedstrijden enkel springwedstrijden
soms ga ik wel eens naar een dressuurdag

nu kan mijn eerste paard echt de panne van het dak springen
hoewel hij nog jong is
maar hij kan echt super lopen

de andere is 2,5 een mooie zwarte en elke stap dat ie zet is sierlijk en helemaal afgewerkt

nu is er een hoog bod gekomen
en me vader zegt dat de trein maar 1x langs komt
dus als ik niet ga dressuurrijden om echt prijzen te winnen gaan ze weg
en krijg ik een nieuw
maar ik wil helemaal geen nieuwe ik wil deze houden
en als je 3-4x per week dressuurmatig rijd is het toch ook goed?
als ik dan dressuurlessen heb doe ik ook echt mijn uiterste best en ik werk hard aan al mijn oefeningen

wat zouden jullie doen?

ps. ik weet dat me vader het meent om te verkopen want mijn pony gaat ook meteen weg als ze geveulend heeft en dat veulen zelfstandig kan eten
Laatst bijgewerkt door Karin op 16-01-06 19:42, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: titel duidelijker gemaakt

_Noraly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 19:36

ik zou toch wat aan je dressuur gaan doen

gewoon een keertje ene wedstrijdje ofzo

chelsea82

Re: Dringend hulp gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 19:40

Zou inderdaad wat aan je dressuur gaan doen.
Niet alleen vanwege het probleem dat je voorlegd maar ook voor je eigen en voor je paard.
Dressuur lijkt saai en dom rondjes rijden maar dat is echt niet zo hoor.Wat denk je nou dat al die internationale springruiters niet dressuur rijden.Die kunnen zo een Z proef rijden hoor, zo goed dat hun dressuurmatig met hun paarden bezig zijn.
En als je paard zo sierlijk kan lopen dan ga je toch direct dressuurrijden.Wil jou nog wel eens horen als je straks Z dressuur bent.Dan praat je wel anders.

zigranta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 19:58

gaat het nu om 2paarden?als je liever springt zou ik de springer houden en de dressuurgerichte verkopen!of begrijp ik het nu niet helemaal?

kay27

Re: Dringend hulp gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 20:03

chelsea82 schreef:
En als je paard zo sierlijk kan lopen dan ga je toch direct dressuurrijden.Wil jou nog wel eens horen als je straks Z dressuur bent.Dan praat je wel anders.

Het gaat toch ook om wat je zelf leuk vindt? Of ben ik nou gek?

Eerlijk gezegd snap ik je verhaal niet helemaal, TS. Eén paard is in ieder geval nog te jong om te kunnen berijden. En de ander rijdt je wel? En die kan de pannen van het dak springen? Dan is er toch geen probleem als je vader die 2,5 jarige verkoopt?

Laulitz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 20:48

Ik snap het idd ook niet

SjilliejJj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 21:02

die 2,5 jaarse die ik nog niet kan bereiden hebben we balkjes laten lopen en ong. 20 cm laten springen en die had een zeer goede aanleg om later te gaan springen en dies erg lief vandaar dat ik die liever wil houden

de andere springt goed maar loopt heel goed parcour en me vader wilt dus dat ik dan gebruik maak van die aanleg zoniet dan krijg ik 1tje die enkel goed is in springen

kvindt het persoonlijk dom dat hij zo redeneerd

This_is_me

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 22:26

mmm ik zelf vind dat hij niet dom renedeerd. Waarom zou je ze alle twee houden als je graag wilt springen terwijl er maar een aanleg heeft zoals jij het zegt!?!?! Tenzij je natuurlijk bulkt van het geld om er meer dan 1 te houden en tijd zat hebt om ze te berijden dan zou ik ze natuurlijk alle twee houden.

Verder ben ik het eens met wat eerder is gezegd: je kunt pas goed springen als de basis (en dus de dressuur) er goed in zit.. Het is idd niet alleen dom rontjes lopen (dan doe je iets goed verkeerd)

Als het gaat om je persoonlijke voorkeur voor de sport dan zou ik zeggen, neem het paard met de meeste aanleg en ga er voor.. Verkoop het andere paard als daar verder niets mee gedaan gaat worden... Suc6...
Laatst bijgewerkt door This_is_me op 16-01-06 22:36, in het totaal 1 keer bewerkt

zigranta

Re: bod gedaan op mijn paard, wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 22:32

ik kan mij wel indenken dat je vader zo redeneerd,als jij liever springt dan dressuurt is het eigenlijk zonde om die dressuurkwaliteiten niet te gebruiken en als je dan een heel mooi bod krijgt van iemand die dat wel wil gaan doen zou ik daar in ieder geval goed over nadenken!!!(ook omdat je aangeeft dat je de2,5jarige liever vind)En ik weet niet of je weleens hebt gehoord dat als je een goed bod hebt gehad het geluk van je paard af is?(dan wordt hij vlak erna b.v kreupel o.i.d en is dan vaak erg lang bezig met herstellen)Je wil nl niet weten hoe vaak dat gebeurd!!En dan klopt het wat je vader zegt de trein komt maar een keerlangs!Ik hoop voor je dat je een goede keus kunt maken,ook al is het natuurlijk heel moeilijk om zoiets te moeten beslissen.sterkte hierbij en succes!

SjilliejJj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-06 16:55

@ this is me : Bij de dressuur loop ik niet enkel rondjes maar ik rij ook figuren en andere oefeningen ik doe ook mijn best voor de dressuur
ik vindt gewoon de dressuur niet zo leuk omdat ik daarvoor een heel erg goede dressuurpony had maar in belgie wordt er in de dressuur echt hard vals gespeeld op kleindere wedstrijden
Daarom heb ik niet zoveel zin in die wedstrijden maar thuis oefen ik dus wel hard op mijn dressuur ik krijg ook dressuurlessen en ik rijd ook proefjes maar dan als trainingen
ik rij 12 jaar paard ik ken natuurlijk niet alles maar toch wel meer dan de basis.
(sorry dat mijn verhaal niet zo heel duidenlijk is ik weet niet zo goed hoe ik alles moet omschrijven)

@Zigranta Je hebt gelijk
Nu wilt het vast gewoon lukken maar op mijn d-pony was heel veel geld geboden toen hebben wij hem toch gehouden ik dacht er nog jaren plezier mee te hebben
ik won er haast elke wedstrijd mee was echt een super pony de dag na de wedstrijd is hij op mijn schoot gestorven
mischien dat je dat topic wel op bokt hebt gelezen

Ik heb gewoon bang dat als ik een paard verkoop dat hij slecht terecht komt en ik ga ze ook verschrikkelijk missen want mijn paarden zijn me echt super trouw en ik kan er altijd op rekenen

Bedankt voor jullie reacties