Kosten chippen (paspoort?) ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Yellowfish

Kosten chippen (paspoort?) ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 18:12

Goed, wie kan mij even antwoord op die vraag geven

Wat kost het ongeveer om een pony te laten chippen? en dan enkel het chippen zelf, dus niet de voorrijkosten van de VA erbij etc

En als vraag daarbij, als je de pony hebt laten chippen, krijg je dan direct ook het paspoort, of moet je daar verder nog iets anders voor doen?

Alvast bedankt!

Barvrouwke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 18:45

Uhm ,ik heb mijn paarden van de week laten chippen. Op het formulier moest je invullen of ie papieren had ja of nee. Ik heb geen papieren en moest dus NRPS worden, kosten; 35,- Overschrijven op naam kost 70,-
De papieren worden opgestuurd naar het stamboek en dan krijg je het paspoort thuis.

Yellowfish

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 18:50

Heel erg bedankt !

Marije_jiplover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 18:53

Als je een chipconsulent van een stamboek laat komen (bijv. NRPS) betaal je 1 bedrag voor chippen + paspoort en dat is dacht ik inderdaad 35 euro per paard/pony. Als je via de dierenarts laat chippen kost dat volgens mij rond de 20 euro, maar dan komen er alsnog die ca 35 euro (bij nrps dan, andere stamboeken hebben andere bedragen) voor het aanvragen van het paspoort bij.

Allejandro

Re: Kosten chippen (paspoort?) ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 11:48

Yellowfish schreef:
Goed, wie kan mij even antwoord op die vraag geven

Wat kost het ongeveer om een pony te laten chippen? en dan enkel het chippen zelf, dus niet de voorrijkosten van de VA erbij etc

En als vraag daarbij, als je de pony hebt laten chippen, krijg je dan direct ook het paspoort, of moet je daar verder nog iets anders voor doen?

Alvast bedankt!

Het chippen kostte niet meer dan 10,- dacht ik.
Ik moest een formulier opsturen naar de KNHS, 30,- betalen en dan krijg je z'n paspoort. Alleen dat duurde wel een paar weken dus die krijg je niet meteen erbij.

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 11:54

DA die kwam chippen rekende 16,50 ex btw (komt 19% bij) voor het chippen. Nieuw paspoort e overschrijven koste mij niets.

casanova

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 12:22

chippen 30 euro.
versturen naar knhs(waar ik al lid van ben ) daar weet ik de prijs nog niet van