Hoe vaak zadel laten controleren?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Horse_

Hoe vaak zadel laten controleren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 13:21

Ik heb mijn zadel volgende maand een jaar. Het is aangemeten door een zadelmaker die aan huis kwam. Mijn paard was destijds vrij smal en is nu iets breder geworden. Toevallig komt diezelfde zadelmaker van de week op stal voor iemand anders. Is het onzin om na een jaar al naar je zadel te laten kijken ( ) ? Hoe vaak laten jullie naar je zadel kijken of kijken jullie zelf of het goed blijft passen?

__Marije__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 13:23

Als je aangeeft dat je paard merkbaar breder is geworden zou ik het gewoon nog een keertje laten nakijken.. Onze zadelmaker vraagt voor het kijken niets, dan heb je dus alleen de voorrijkosten.. en als hij al op stal komt voor iemand anders kun je die delen, dus erg veel zal dat wel niet worden...

Mijn oude zadel heb ik ook laten passen en aanmeten door de zadelmaker.. en tegen de tijd dat ik zoiets had van: mmh misschien toch even na laten kijken heb ik mijn dressuurzadel genomen.. dus bij mij nog niet van toepassing gweest

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 13:26

Ze is maar iets dikker geworden dan vorig jaar februari toen ik het zadel kocht. In de zomer is ze altijd veel ronder omdat ze dan op het land loopt.

onley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 13:28

ik laat iedere 6 maanden mijn zadel nakijken afhankelijk van hoeveel je rijd de kussen kunnen namelijk inzakken.
en het zadel van binnen moet opnieuw worden opgevuld met nieuw wol.
Gewoom even vragen of het nodig is aan de zadelmaker als die komt.