Wintec vraagje(s)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Laulitz

Wintec vraagje(s)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 20:18

Ik heb dus net een wintec 500 dressuur gekregen van pappie en mammie (geen nieuwe maar ziet er uitstekend uit!)
Maar nu zat ik dus eigenlijk met een paar vraagjes!
Ten eerste: mijn zadel kraakt echt enorm.
Is dit raar? En gaat dit wel over?
En ik kreeg mijn gewone beugels niet aan de wintec webbers.
Moet ik dan speciale beugels kopen of niet? (ben toch al van plan om kunststof beugels te kopen omdat ik nu iedere keer mijn beugels moet verwisselen van mijn ene zadel naar mijn andere)...

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 20:21

Als hij kraakt lijkt dat me niet goed. Die van mij kraakt tenminste niet.
Speciale beugels heb je IMO niet nodig, ik heb zelf ook 'gewone' beugels en dat gaat al een jaar prima!

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 20:23

Die van mij kraakt ook niet. Zou ik toch even naar (laten) kijken.
En speciale beugels heb je volgens mij ook niet nodig..

Laulitz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 20:24

Okee, geen speciale beugels, maar toch wel andere beugels

Kan die misschien kraken omdat ze singel niet strak genoeg zat?

ellepel

Re: Wintec vraagje(s)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 20:33

mijn wintec kraakt ook....

al jaren eigenlijk, maar t zadel is wel goed.

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 20:41

Hmmm, vreemd, bij mij kraakte dat zadel nooit (de TS heeft dat zadel van mij gekocht) Ligt het verder goed? Er zit nu een medium boom in, misschien moet er een bredere in? Er is iig niets mis met het zadel

Ivm de stijgbeugels, je gewone stijgbeugels zouden moeten lukken hoor. Je maakt de stijgbeugelriem los van het zadel, en dan schuif je dat rubbertje er even af, stijgbeugel er aan en dan het rubbertje er weer aan en dan de stijgbeugelriem weer aan het zadel en voila. Langs onder kan je de stijgbeugels idd niet over de riemen schuiven omdat dat ijzertje te dik is.

Sempre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 20:43

Kraken weet ik niet, het hoor denk ik niet zo
Ik zou iig wel kunstof beugelriemen kopen, dat slijt veel minder op je zadel (ik heb ervaring )

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 20:54

Eilandje schreef:
Hmmm, vreemd, bij mij kraakte dat zadel nooit (de TS heeft dat zadel van mij gekocht) Ligt het verder goed? Er zit nu een medium boom in, misschien moet er een bredere in? Er is iig niets mis met het zadel

Ivm de stijgbeugels, je gewone stijgbeugels zouden moeten lukken hoor. Je maakt de stijgbeugelriem los van het zadel, en dan schuif je dat rubbertje er even af, stijgbeugel er aan en dan het rubbertje er weer aan en dan de stijgbeugelriem weer aan het zadel en voila. Langs onder kan je de stijgbeugels idd niet over de riemen schuiven omdat dat ijzertje te dik is.

Ja, misschien moet er wel een beterde boom in, hij drukte niet op de schoft maar ik ga morgen vragen of Elien er goed naar wil kijken

Ik zal nog eens proberen met de beugels

Maar het zadel is tiptop in orde hoor Ik vind het net een nieuwe!

Dabo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 21:19

Ik heb ook een wintec500 dressuur, een paar maandjes nu. Ik heb er leren singelstoten aan laten zetten, en sindsdien kraakt hij ook!! Als ik de riemen invet is het even stil, voor een paar daagjes, maar dan begint het weer. Wrijving van leer over kunststof, heb ik me laten vertellen....

Christah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 21:31

Bij mij kraakte mijn wintec zadel ook. Maar bij mij kwam dat door mijn rubberen laarzen. Ik had gewoon Aigle rijlaarzen. Nou gepiep van hier tot aan tokio. Nu heb ik leren rijlaarzen en heb geen gepiep of gekraak meer.

Weet niet met wat voor laarzen je rijdt, maar daar zou het dus ook aan kunnen liggen.

naomi_s

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 21:38

dat had ik dus ook!! enne beugelriemen eraan hangen, ik ben erachter gekomen dat dit met een wintec makkelijker gaat als je het zadel niet op de rug van de pony hebt liggen...dan zit er als het ware meer ruimte bij het haakje

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 21:39

LauEef schreef:
Ten eerste: mijn zadel kraakt echt enorm.

En ik kreeg mijn gewone beugels niet aan de wintec webbers.

ik heb ook een wintec die een kraakje heeft dit blijft wel zo maar kan geen kwaad.

ik heb gewone beugels eraan zitten maar dan wel veiligheidsbeugels en ik heb ook gewoon kunstof beugelriemen...

jacqueline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 21:41

Ik heb ook een wintec en die kraakt ook vreselijk.
Bij ons komt het door de laarzen tegen het kunstof, het kan dus zijn dat het bij de een wel kraakt en de ander niet omdat iedereen een verschillende lengte benen heeft.

BonBon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 22:23

Ik zou als ik jou was in ieder geavl geen kunststof beugelriemen kopen. Die gaan niet lang mee, ze gaan op een gegeven moment scheuren op de plekken waar hij dubbel zit, in bocht zit.

_Dunja_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 22:25

BonBon schreef:
Ik zou als ik jou was in ieder geavl geen kunststof beugelriemen kopen. Die gaan niet lang mee, ze gaan op een gegeven moment scheuren op de plekken waar hij dubbel zit, in bocht zit.

Ik rijd er al heeeel lang mee en niks aan de hand, ik heb geen binnenbak dus de beugelriemen wel het 1 en ander te verduren qua weersomstandigheden.

Kiimberly_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 17:05

over dat kraken, dat heb ik ook gehad ..
gewoon een keer invetten/inzepen en het is over .. ( bij mij tenminste )

Laulitz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 17:10

Ik zal eens kijken of het over is al ik met schoenen rijdt (ojee, mn moeder zit me al aankomen )

Maar hij kraakte vooral als ik lichtreed

Als die dan nog een kraakt ga ik kijken of ik misschien hier in de paardenwinkel een grotere boom kan lenen en dan kijk ik of dat het probleem is.

@ Dabo: volgens mij zitten er nog gewoon kunststof singelsloten aan

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 18:00

Een vriendin van mij had een wintec 500 te passen en die kraakte ook. Dat zadel was nog vrij nieuw en waarschijnlijk waren het haar laarzen die over het zadel schuurden ofzo? Speciale beugels hoeft niet idd, ik heb wel kunstof beugels aan de mijne hangen.

Laulitz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 20:35

*schop*

Laulitz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 20:36

als er nog mensen zijn met opties; mag altijd he!
ik ga morgen dus met schoenen rijden, en als het gekraak over is dan weet ik dat het aan mijn laarzen lag, maar als het gekraak nog niet over is dan ga ik een breedere boom proberen.

Misschien nog iemand die weet waar het aan kan liggen (alles is mogelijk, wil alles proberen )

Laulitz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-06 17:59

Misschien een beetje laat maar ik wil enkel even melden dat ik weet waardoor het zadel kraakt: het kraakte niet maar de beugelriemen schuurden langs het zweetblad en dat maakte een apart geluid
Ik ga morgen de beugelriemen onder het zweetblad doen en dan is het waarschijnlijk over

*heeft heel veel plezier aan haar zadel *

colleen3

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 18:07

gelukkig heb je veel plezier met je zadel
hopelijk is het gekraak dan over

krumel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 18:45

mijn wintec kraakt af en toe (jaaa, magisch) maar met mijn thermolaarzen (die zo kort zijn dat ze het zadel eigenlijk al niet meer raken) niet... dus ik denk dat het daar wel aan kan liggen... ik heb ook gewoon kunststoffen beugelriemen (met normale beugels)
off-topic: hoeveel kostte dat om van die leren singelsstoten eraan te laten zetten?

douschka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 18:45

Ik rij ook op een wintec (mooi en lekker licht) maar heb geen last van gekraak! Maar ik rij dan ook niet met laarzen/chaps...

Het andere zadel (leer) kraakt wel, en daar wordt met rubberen laarzen op gereden dus het zou best kunnen dat het door rubberen laarzen komt!

Best irritant trouwens

Er wordt nu met thermolaarzen op gereden, ik ga is opletten of tie nu nog kraakt!

NN44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 19:00

ik rij ook op een wintec, hij kraakt alleen als ik m'n rubbere laarzen aanheb, met m'n leren hoor ik niets.