eten aan staart van ander paard

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Laurierhaag

eten aan staart van ander paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 20:11

Mijn tinker staat sinds gisteren in de wei met een veulen. Ze hebben het hardstikke gezellig samen .
Maar toen ik ze binnen zette bleek dat het veulen aan de staart van mijn tinker heeft zitten bijten.
Ik wil graag weten of er iets aan te doen is!
Alvast bedankt
Groetjes!

missnynke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 20:11

hertshoornolie erin smeren!

wyona

Re: eten aan staart van ander paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 20:14

finalgon helpt ook. is een soort tijgerbaslem. branden ze hun waffel aan dan doen ze het egt niet meer.
op me werk deden de geiten het heb het spul er een week in gesmeerd en het was over.
ook mijn jonge paardje heeft in het begin de staart van me ouwe eraf gevreten. hup spul erop en het was over!

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 20:31

en zorgen dat het veulen een mineraalblok krijgt, dat wil ook nog weleens helpen.

wyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 21:11

mij is geleerd een veulen geen mineraalblok te geven? mag volgens mij pas vanaf een jaar.

Dreamybol

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 22:01

Is toch speciaal spul voor? Stinkt in elk geval heel erg, als ik een veulen was zou ik echt uit de buurt blijven

holly

Re: eten aan staart van ander paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 00:52

Ik heb ook zo'n geinigerd er tussen die staarten knabbelt. (en stalranden, weide palen enz)
Ze is begonnen met het 10 cm kortwieken van de staart van mijn kleine pony. Nou dan schrik je hoor, 10cm ineens eraf.
Om niet de volgende dag een staarthaarloze pony te hebben, heb ik gepakt wat ik vinden kon zo gauw en dat was een pot hoevenvet.
Beetje in zijn staartpunten gesmeerd en maar zien of ze er af zou blijven. Het leek te werken en heb de week erop weer wat in de staartpunten gesmeerd.
Zo ben ik het ook gaan smeren op de stalranden en op sommige weide palen en ze knabbelt niet meer op die plekken.
Vanmiddag zag ik haar toevallig een stuk van de stalopening lostrekken, dus ben meteen met mijn pot hoevenvet er opaf gegaan boeltje gerepareerd en ingesmeert. Ze kijkt me dan wel even boos aan, maar ze laat het wel uit haar hoofd om er weer vrolijk verder aan te knabbelen.
Klinkt gek, maar hoevenvet werkt dus voor haar.
Ze heeft wel een blok in haar stal hangen, maar zij is degene die er het minste mee doet.

Laurierhaag

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 20:35

hmmm... hoevenvet heb ik wel in de kast liggen
Dat ga ik zeker proberen!
Dankje
Ook bedankt voor de andere tips