Welke spullen kan ik het beste kopen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_Unexpected_

Welke spullen kan ik het beste kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 17:12

Mijn pony wordt verkocht Wegens overgang pony-paard.. Als ik een paard heb, wil ik nieuwe spullen. Het wordt een paard waar ik echt dressuur mee kan rijden, dus dressuur spullen. Een beetje chique mag wel Moet alles zelf betalen, als ik het echt niet allemaal zelf kan betalen, betaalt mijn vader gedeeltelijk mee. Daarom niet de allerduurste dingen. Heb gekeken naar het beste van het bijna goedkoopste.

Waar en wat kan ik het beste voor het paard kopen?
Zou ik een zadel kunnen kopen bij zadelmarkt? Of kan ik dat beter doen bij divoza o.d.? Heb het onderstaande lijstjes gemaakt voor de zekerheid als er geen mogelijkheid is om de spullen ook mee te kopen met het paard.

Ik heb in de catalogus gekeken, maar zou echt niet weten of ik beter iets goedkopers kan aanschaffen, of toch beter wat duurders? Dit is wat ik op mn lijstje heb staan (komt uit de divoza catalogus):

- Pagony Rennes ; Hoofdstel
- Pagony Pessoa teugel (lijkt me wel handig)
- Baseline longeersingel
- BR peesbeschermers Jumpers
- BR kogelbeschermers Jumpers
- Rugzak met poetskit
- Pagony Britt ; Zweetdeken.
- Dressuurzadel Rossner Amerika (of Amerike Plus)
- Voor springzadel op zadelmarkt? Ik spring niet vaak, alleen voor de lol. Heb dus geen kwaliteits springzadel nodig.
- Pagony Dressuursingel Neopreen (als je geen singel bij het zadel krijgt?)

Krijg je beugels en beugelriemen bij zadels van divoza?
Ik neem later, als ik het paard ga scheren, ook dekens. Wat voor dekens heb ik dan allemaal nodig? Heb geen verstand van dekens
Alleen een staldeken? Ook een onderdeken? Heb je ook dekens voor buiten of wat??

Help Ben nu al zenuwachtig voor het nieuwe paard.. Maar eerst mijn little pony verkopen

Alvast bedankt voor je reactie,
Michelle.

BellyBel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 17:28

Hallo,

Ik zou als eerste kopen wat je echt nodig bent! Dus dingen die jou wel handig lijken maar je niet persee nodig bent, dus die nog niet gelijk kopen. Ik heb nog nooit een zadel van divoza gekocht (of een andere verkoop site zoals divoza) maar ik denk eerlijk gezecht niet dat je die erbij krijgt.. Ik denk dat je dan een regendeken (met misschien een onderdeken?) nodig hebt, een staldeken (van 200/300 gram?) Daar zou je het volgens mij wel mee moeten kunne doen.. Als je maar een waterdichte goede warme deken hebt..

_Unexpected_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 17:34

Oohw okee! Bedankt voor je reactie! En met een regendeken, moet je die alleen op doen naar buiten in de winter als het regent? En die winterdeken, is die alleen voor buiten of ook voor binnen?

Weet echt nix van dekens af, maar jaa je moet alles leren toch

MarloesV89

Re: Welke spullen kan ik het beste kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 17:39

Ik heb ook een keer een zadel gekocht bij Divoza maar ik kreeg het helemaal compleet (zadel is wel terug gegaan wegens niet passen)

geeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 17:47

je kan natuurlijk ook eens bij marktplaats kijken voor 2 e handsspullen?

een zadel zou ik als ik jou was gewoon bij een zadelmaker bij jou in de buurt komen, die komen bj jou aan huis en gaan passen dus dan weet je zeker dat je een goed passend zadel hebt! heel belangrijk!!
en misschien heeft die ook wel een goedkoop springzadel nog ergens liggen.. koop niet bij zadelmarkt als je niet genoeg verstand hebt van het liggen van een zadel want dan krijg je onheroepelijk gezeik met het niet passen oid.

een zweetdeken is wel handig na het rijden
en ik zou gewoon een dekenkopen die warm maar ook waterdicht is, dan hoef je ook niet nog eens speciaal een regendeken te kopen

succes straks met je paardje!

AnneloesF

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 17:56

Bij Divoza krijg je het zadel (mits je em nieuw koopt) compleet met singel (Cottage Craft), beugelriemen en beugels (natuurlijk niet het duurste merk) en een zadelhoes. Als je bijv een andere singel wil, kan dat met bijbetaling. Voor dat zadel zou ik je nieuwe paard wel meenemen naar hun, of hun bij jou laten komen... maardat lijkt me logisch om even te passen.
Succes!

chelsea82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 17:57

Pensionklant van ons heeft een rossner dressuurzadel.Ze is er heel erg tevreden over.Heb een paar keer haar paard bereden en het zadel zat wel lekker.Ze heeft dat zadel nu al wel 4 jaar en ziet er nog super uit.Ik weet niet of ze daar ook beugels e.d. bij heeft gekregen.

Zou geen zadel kopen bij zadelmarkt.Heb daar hele slechte verhalen over gehoord.

Kijk anders een op marktplaats.nl.Er zijn genoeg dressuurzadels van goede merken te koop voor een leuk prijsje.

CarmN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 18:03

Ik zou een zadel bij de zadelmaker kopen, of in ieder geval zorgen dat als je het bij iemand koopt op marktplaats dat je iets regelt, zodat je het terug kan brengen als het niet past. En als je dat dan doet moet je er vooral naar laten kijken door iemand die er erg veel verstand van heeft!

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 18:49

Zadelmarkt raad denk ik heel bokt je af, koop liever een goed merkzadel! Het kost misschien wat, maar dat is beter dan de rug van je paard kapot rijden. Een pessoateugel en dat soort dingen zijn allemaal heel leuk en handig maar heb je ze perse direct nodig om te beginnen? Een leuk hoofdstel heb je al vanaf 30 a 40 euro.

Agnes75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 19:13

Ik denk dat je met de spullen die je opnoemt, een aardige basisuitrusting hebt.. Ik heb mijn paard vorig jaar gekocht met zadel en hoofdstel en verder niets. Ik heb haar overdag op de wei staan en 's nachts binnen. Ze is niet geschoren.Ik koop in principe alleen het hoognodige voor haar, dus geen echte overbodige luxe (vind ik zelf tenminste.. , en dit heb ik afgelopen jaar aan "basisuitrusting" voor haar gekocht:

-Bucas winterdeken (Smartex All-in One, +400 grams), ijzersterk, maar wel duur. Hier doe ik geen onderdeken onder, hij is warm zat.
-Bucas regendeken (Smartex Rain) voor het voorjaar en het najaar
- Vliegendeken en vliegenfrontriem
- fleece zweetdeken
- 4 sjabrakjes (2 dunne voor de zomer, 2 dikke voor de winter, dan heb je altijd een sjabrak als er 1 in de was zit)
-peesbeschermers en strijklappen
-extra hoofdstel met bit, maar dat gebruik ik bijna niet (dit is dus wel overbodige luxe )
-Longeersingel, longeerlijn, kaptoom en bijzetteugels
-uitrijdeken voor buitenritten en koude dagen
-beenreflectors voor 's avonds (ik moet een stukje over de weg naar de bak)

En hier kom ik zelf een heel eind mee. Als je meer wilt weten over dekens, dan staat hier op bokt een dekentopic: viewtopic.php?f=13&t=469857

Schaf niet in 1x teveel aan, een vliegendeken hoef je bv. nu nog niet te kopen, maar wel een goede winterdeken en/of staldeken en een zweetdeken en/of uitrijdeken.
Ik heb per seizoen gekeken wat ik nodig had en het toen gekocht. Nadeel is wel dat je de uitverkoop dan elke keer mist! Maar bedenk wel: goedkoop is duurkoop. Zelf heb ik daarom wel dure dekens gekocht, omdat die een paar jaar mee moeten gaan. Maar aan sjabrakjes/halsters geef ik minder uit.
Bezuinig iig niet op je zadel, dat mag duidelijk zijn! En 1 paar peesjes is ook wel genoeg. Ik zie dat je een aantal dingen van Pagony hebt staan. Mijn ervaring is dat de dekens van Pagony te krap zijn als je paard een redelijke boeg heeft, dus houd daar rekening mee.

Misschien heb je nog wat aan deze link: www.budgetruitersport.nl, is niet te duur en ze leveren snel. Veel plezier!

_Unexpected_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-06 20:34

Okee dank je wel! Ik heb op die site gekeken, echt leuke spullen! Daar ga ik zeker wat van bestellen! Heel erg bedankt. Ik zal ook kijken met de spullen die jij hebt gekocht, misschien kan ik er ook wat mee.