ik, met slechte ervaring 
Heb het daar ook voor gedaan en omdat zijn hoeven een beetje begonnen te scheuren en bokkelen doro de ijzers. Ik een paar hoefschoenen gakocht (dan ook nog van die dure
) en dacht dat het dan wel zou gan. Nou NIET dus, wil geen slechte naam geven aan hoefschoenen maar bij mijn paard werkt het gewoon niet hij trapt ze uit oid. En ik heb er maar twee hij loopt nu nog steeds met zijn achterhoeven niet goed. Ik hoop dat er nog ijzers onder kunnen dat ze niet teveel zijn gesleten (hij heeft een betonnen uitloop, maar heb hem nu in de stal met paddock gezet).
Zijn hoeven slijten meer dan dat ze aangroeien, nee bij mij gaan er weer ijzers onder, en ik zal het van de zomer weer eens proberen want dan groeien ze veel sneller. Maar nou moet ik wel zeggen dat mijn paard nogal gevoelige hoeven heeft, op het 'zachte'gaat het goed maar kom ik op de weg of op bevroren stukken in het bos loopt hij niet helemaal goed, een ebetje op 'eieren' helaas... had zo gehoopt dat die schoenen het zouden verhelpen (iniedergeval met rijden), ik wil wel even duidelijk maken dat mijn paard nu niet met pijn loopt!
Dus nee, het is jammer maar het heeft niet het gewenste resultaat.
(*edit; zin een beetje veranderd)