Ezelvraagje ...

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Ezelvraagje ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 16:11

Hey iedereen,

Ik weet wel dat een ezel geen paard is maar er zijn toch wel overeenkomsten he? Maar als het hier niet mag staan dan moet iemand het maar op de juiste plaats zetten

Heb namelijk een vraagje over de huisvesting/verzorging..
Het zit zo:
In de buurt hier staan 4 ezeltjes ... Hoe die daar komen is eigenlijk ook wel een grappig verhaal, dus voor de geïnteresseerden:
Die mensen hadden pas een huis gebouwd en daarnaast is een weitje.. man is ezelliefhebber en werd 50 jaar ofzo (denk ik) dus besloot een groepje vrienden een ezel te kopen ... Heel leuk he Maar een andere groep vrienden besloot hetzelfde .. en dat wisten ze niet van mekaar Dus toen waren er 2 ezels .. en even later ineens 3 ezels ... (eerste 2 waren dus mannetje en vrouwtje ). En nu zijn het er 4 .. denk dat er nog wel geweest zijn maar dat er 1 of 2 verkocht zijn ofzo ...

Maar bon, ze staan dus met 4 op dat weitje .. gras is er amper te bespeuren.. Nu weet ik wel met de winter enzo .. maar in de zomer ligt er ook meer zand dan gras ... Wel zien de ezels er goed uit en zijn ze vrolijk (dadelijk naar de omheining komen kijken) en ambetant (als er 1 ezel meer aandacht krijgt dan de andere wordt er gebokt en gebeten ) ... Verder is er ook een schuilstal waar volgens mij constant hooi/stro/eten (weet ik veel, dingen wat ezels nodig hebben ) in ligt ...

Dus ze komen volgens mij niks te kort .. maar nu vroeg ik me dus af: hoeveel heeft een ezel nodig? En eten ze gewoon hooi en stro enzo zoals paarden? (ken er duidelijk niks van ). Omdat je bij paarden ook hebt dat bv. shetjes minder nodig hebben dan andere rassen ... en ezels lijken mij iets harder dan (de meeste) paarden dus dat ze met minder toekomen? Of hoe zit dat in mekaar?

Hier zullen vast wel betere ezelkenners dan ik zijn

Groetjesss

Nadir

Re: Ezelvraagje ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 16:35

Als ik jouw verslag zo lees kan ik niet anders zeggen dan dat ze gewoon goed verzorgd worden.

In de winter staat er haast nergens gras, maar als ze voldoende hooi en stro hebben is er niks aan de hand. Hoeveel ze precies nodig hebben weet ik ook niet, maar zolang ze er goed uit zien en niet ondervoed zijn redden ze het vast wel.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 16:47

Idd, denk ik ook wel .. maar vroeg me gewoon af wat ezels nu eigenlijk wel nodig hebben
Kan wel niet zien of er in die schuilstal ook echt stro en eten en al ligt .. maar ik veronderstel van wel .. want anders zouden ze er volgens mij een stuk slechter (toch zeker magerder) uitzien ...