Lederen laars van HH (Longboot), ervaringen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

co2

Lederen laars van HH (Longboot), ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 14:08

Citaat:

Harry's Horse® Longboot 'Grace'

Luxe laars van gewaxed nubuck leder. Makkelijke instap door de rits aan de achterzijde en perfecte aansluiting door de elastische inzet.
Kleur zwart, maten 35 t/m 46.

Afbeelding

Ik rij normaal gesproken altijd met chaps of winterboots omdat de meeste laarzen voor mij te groot zijn. Vaak zijn ze of te wijd, of te lang waardoor ze in mijn knieholte gaan zitten.
een jaar geleden heb ik navraag gedaan in een ruitersport winkel over dit probleem, en mij werd verteld dat ik dan waarschijnlijk lederen laarzen moest nemen, en deze dan op maat moest laten maken.
Klinkt wel logisch, maar helaas boven mijn budget.

Van de week was ik in een andere winkel waar ze deze laarzen van HH verkocht, toevallig in de aanbieding. Ik passen, en ja hoor, deze laarzen zaten lichtelijk in mijn knieholtes maar ik neem aan dat ze nog wel inzakken (is toch altijd met lederen laarzen?) Als dat zo zou zijn zitten ze dus goed.. Ook waren de laarzen nog redelijk betaalbaar.

Ik zou ze graag willen aanschaffen, maar ben toch benieuwd naar ervaringen van anderen die deze laars hebben.

Skitter

Re: Lederen laars van HH (Longboot), ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 14:54

Hmm geen ervaring mee, maar ze lijken mij gewoon een (goedkope?) namaak MH. Ik zelf zou het niet doen, want HH maakt alles, ze speciliseren in niks volgens mij maar maken alles met wat paarden te maken heeft, dus echt veel tijd en kwaliteit zit er niet in lijkt mij.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 15:09

Skitter schreef:
Hmm geen ervaring mee, maar ze lijken mij gewoon een (goedkope?) namaak MH. Ik zelf zou het niet doen, want HH maakt alles, ze speciliseren in niks volgens mij maar maken alles met wat paarden te maken heeft, dus echt veel tijd en kwaliteit zit er niet in lijkt mij.

Lijkt mij echt een opmerking van iemand die zelf totaal geen ervaring met spullen van HH heeft.
HH heeft juist meestal goed spul voor niet al te veel geld. (er loopt hier een topic over HH, viewtopic.php?f=1&t=489753&hilit=)

Deze laarzen zien er mooi uit, maar ik weet niet wat de prijs is en hoe de kwaliteit is.

renes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 15:12

En verder: je hebt ook lederen rijlaarzen vanaf zo'n 150/199 euro. Ik weet niet wat deze HH kosten, maar vergelijk dat eens. En dan kun je ze gerust op maat laten maken, zoveel meerprijs is dat niet. (misschien kun je eens kijken op www.rijlaarzen.nl)

co2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 17:48

renes schreef:
En verder: je hebt ook lederen rijlaarzen vanaf zo'n 150/199 euro. Ik weet niet wat deze HH kosten, maar vergelijk dat eens. En dan kun je ze gerust op maat laten maken, zoveel meerprijs is dat niet. (misschien kun je eens kijken op www.rijlaarzen.nl)

Deze laarzen van HH zijn in de aanbieding voor €124,95
Ik snap wel dat daar geen misschien geen petrie-kwaliteit van te verwachten is, maar als ik bijv. de standaard petrie's (die van rond de €200) op maat wil laten maken gaat dat mij ruim €50,00 extra kosten is dat in de winkel verteld.
Plus, ik heb zelf liever wat stoerdere laarzen en die niet zo heel hoog zijn, aangezien ik graag spring.
Laatst bijgewerkt door co2 op 15-01-06 17:56, in het totaal 1 keer bewerkt

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 17:52

Je zus heeft ze .
En ik natuurlijk ook. Ik loop alleen maar op deze laarzen, ze zitten echt heerlijk. Ik heb mijn Petrie's zelfs nooit meer aan . Het leer blijft ook echt fijn.
Overigens komt de foto die jij plaatst niet helemaal overeen met het model, op deze foto zie je de correcte:
Afbeelding
Dus ze zijn ook van ander leder en het elastiek loopt helemaal door. Moeten ze even veranderen bij HH .

co2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 17:58

Ik vond het al zo'n raar. Toen ik de foto opzocht had ik al het idee dat de laarzen die ik gepast had iets anders waren
Ik weet inderdaad dat Nikki ze sinds kort heeft, alleen zij heeft ze toch nog niet zo heel lang? Vandaar dat ik dit topic even open voor de mensen die ze misschien al langer hebben en hoe ze dus na een lange tijd eruit zien/zitten.

Montecito

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 18:15

Ik heb ze nu ongeveer 3,5 maand, en loop er iedere dag op!! Geen greintje pijn gehad, ze blijven mooi zelfs met zwaarder stalwerk!!! Ermee rijden gaat ook prima, lekker soepel en totaal niet eerst inrijden e.d.!!! Of ze echt jarenlang meegaan,geen idee, maar ze zijn erg fijn!!!

lorelei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 18:20

deze laarzen lijken inderdaad op de laarzen van mountainhorse.deze heb ik en bevallen heel goed.misschien zijn de laarzen van harry's horse een idee als deze laarzen af zijn.weet iemand waar die van harrys horse te koop zijn en hoe de maten uitvallen?

co2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 18:27

De maten vallen in elk geval vrij groot, ik heb normaal gesproken maat 38/39 en bij het passen paste maat 37 mij het beste.
Het viel mij wel op dat de kuitwijdte vrij smal is, aangezien is vrij smalle kuiten heb en deze goed aansloten (normaal gesproken zijn laarzen mij te breed), maar dat kan ook aan mij liggen
Welke winkels? Geen idee wat betreft Groningen.

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 18:40

Vind ze er best mooi uit zien en niet zo duur. Over het algemeen vind ik de kwaliteit van HH best goed en het is betaalbaar

nikkigioa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 19:10

Hey Coco!!

Ze zaten in het begin een beetje stijf (blaar!), maar nu ik ze ingelopen heb zitten ze echt heeeerlijk!! Ik vind ze ook erg chique staan, en inderdaad veel fijner zitten dan mijn Petrie's!! Je mag ze wel een keertje lenen hoor, no problem! Ik heb ze zelfs aan met strandritten, do I need to say more?
Nog een voordeel voor ons met onze dunne kuiten: ze sluiten vrij nauw! Die Mountain Horse heb ik vorig jaar gepast maar die zaten veel te wijd en ging plooien, deze zitten echt netjes! Je komt ze maar een keertje halen..

janinetjjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 20:16

Ze zijn echt heel gaaf

co2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 11:24

Ik heb ze inmiddels gekocht, maar moet ze nog wel flink inlopen

ibikus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 11:28

Hoe is de voet van deze laarzen?
In de MH varianten kan ik namelijk zwemmen. Deze zijn mij allemaal veel te wijd.

co2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 11:52

Normaal gesproken heb ik maat 38, nu van deze laarzen maat 37. Kwa maat vallen ze dus vrij groot.
Ik heb wel smalle voeten, maar pas goed in deze laarzen.
Ik weet alleen niet hoe ze dus zitten na een poos erop gelopen te hebben

lorelei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 12:22

en ik heb bijvoorbeeld hele dikke kuiten,zijn er dan ook van die laarzen voor mij te krijgen?

co2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 16:21

Daarvoor zou je denk ik HH zelf moeten bellen, dat durf ik niet te zeggen. Ik vind wel dat ze vrij smal zijn.. maar of er verschillende kuitmaten zijn? Volgens mij niet; je zou ze anders een moeten passen aangezien er wel elastiek in zit.

Even iets heel anders. Wie weet of deze laarzen toegestaan zijn op wedstrijden? De MH rijlaarzen, de standaard uitvoering, schijnt namelijk niet toegestaan te zijn op officiele wedstrijden. De Luxe versie hiervan, met glad glimmend leder zijn echter wel toegestaan.
Ik vind deze laarzen van HH erg veel lijken op het standaard type laarzen van de MH dus weet niet of het wel of niet mag.
Deze informatie heb ik trouwens uit een ruitersportzaak, maar deze wisten mij niet te vertellen of de HH wel of niet toegestaan zijn.