Waar & hoe de ijssel (bij zutphen) oversteken met paard?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

fjordnina

Waar & hoe de ijssel (bij zutphen) oversteken met paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 14:04

Er zijn vast mensen die met hun paard weleens de ijssel oversteken ongeveer tussen Zutphen en Gorssel. Hoe doen jullie dat, want bij mijn weten is er alleen een veerpontje en een paar drukke bruggen waarvan 1 direct naast het spoor.

Omdat ik in de zomer een trektocht ga maken vanaf lochem richting bronkhorst ben ik benieuwd wat een goede manier is om vooral veilig over te steken. Barst maar los!

luxje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 14:30

wil je naar het plaatsje bronckhorst of naar de gemeente bronckhorst? in dat laatste geval hoef je nl de ijssel niet over.
verder ken ik ook alleen maar de drukke bruggen voor doorgaand verkeer, sorry

fjordnina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 14:41

luxje schreef:
wil je naar het plaatsje bronckhorst of naar de gemeente bronckhorst? in dat laatste geval hoef je nl de ijssel niet over.
verder ken ik ook alleen maar de drukke bruggen voor doorgaand verkeer, sorry

Naar het plaatsje en vandaaruit weer verder. Even niet aan gedacht dat er ook nog zoiets als gemeente bronkhorst bestond

luxje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 14:51

sinds de herindeling der gemeenten
volgens mij ontkom je er dan niet aan om een drukke brug te gebruiken
ligt je route al vast? welke kant ga je dan?
ik kom, als ik via lochem richting bronckhorst wil, namelijk niet in de buurt van gorssel
maar ik neem ook aan dat jij niet de kortste route neemt

fjordnina

Re: Waar & hoe de ijssel (bij zutphen) oversteken met pa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 15:16

Heel goed begrepen . We starten bij hotel de lochemse berg dan via het grote veld naar het koepeltje van staring en vanaf daar ligt het nog niet precies vast. ik zit eraan te denken om via almen naar gorssel (gorsselse hei) te rijden en dan richting bronkhorst. Bronkhorst is 1 van de plaatsjes die ik er echt in wil hebben net als het koepeltje van staring.

Maar ik zit er dus een beetje mee waar we het beste de ijssel over kunnen, dan is het ook makkelijker om de rest van de route te plannen.

Het is ook nog een idee om vanaf het koepeltje van staring terug te rijden (via een andere weg) daar het grote veld weer in en dan via vorden wichmond en evt. baak naar bronkhorst te rijden. ik denk dat dat een heleboel gedoe scheelt.

pantarhei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 15:27

Heeft stichting hippisch toerisme geen tips?

fjordnina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 15:34

pantarhei schreef:
Heeft stichting hippisch toerisme geen tips?

dat is een goed idee, ik ken ze wel maar had daar nog niet over na gedacht, maar daar zijn ze natuurlijk wel voor

Samo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 18:04

Het is ook nog een idee om vanaf het koepeltje van staring terug te rijden (via een andere weg) daar het grote veld weer in en dan via vorden wichmond en evt. baak naar bronkhorst te rijden. ik denk dat dat een heleboel gedoe scheelt.

Ik denk dat dit het veiligste is. Over de pont zou ik niet met een paard gaan en die bruggen zijn ook niet echt wat, veel verkeer. Als je via Wichmond gaat kun je zo binnendoor blijven rijden, kom je vrijwel geen drukke wegen tegen. (Je moet er alleen wel eentje oversteken, maar dat zal wel geen probleem zijn).

fjordnina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 18:38

Samo schreef:

Ik denk dat dit het veiligste is. Over de pont zou ik niet met een paard gaan en die bruggen zijn ook niet echt wat, veel verkeer. Als je via Wichmond gaat kun je zo binnendoor blijven rijden, kom je vrijwel geen drukke wegen tegen. (Je moet er alleen wel eentje oversteken, maar dat zal wel geen probleem zijn).

Als je op trektocht gaat met eigen paarden mag je zeker verwachten dat de ruiters hun dieren in toom kunnen houden dus dat mag inderdaad geen probleem zijn . Waar kun je bij wichmond binnendoor? Weet je toevallig de straatnamen dan kan ik het zo vinden.

Samo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 22:24

Ja dat weet ik wel.. zal het morgen naar je pb-en! (als ik dat niet gedaan heb, help me ff herinneren!)