vraagje; verschil muesli en kruidenmix

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Missmar

vraagje; verschil muesli en kruidenmix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 10:24

Hallo!

Ik heb een vraagje, kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen muesli en bv pavo kruidenmix?

Ik voer mn paardje nu muesli als extra (zonder haver) maar zag laats die kruidenmix en dat zag er ook goed uit en rook super!

is er nou een groot verschil in bestandsdelen of valt het mee?

wie o wie?

belinda73

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 10:55

volgens mij zegt de naam het al in de kruidenmix zitten behalve meusli ook kruiden net als bij equiral is ook fijn voer en vinden ze super lekker ruikt ook lekker want zitten ook kruiden door

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 13:10

Ja, muesli is in feite alles wat in gewone paardenbrok zit, maar dan los...
Kruidenmix is en mix van granen, vaak met geperste grasbrokjes en kruiden als mint en valeriaan, net welk effect het moet hebben.
In de natuur zoeken paarden ook kruiden. Stalpaarden en paarden op de weides die door mensen aangelegd zijn, hebben geen mogelijkheid tot zoeken van kruiden, dus is het mooi als ze die toevoegen in voer. Zelf ben ik een groot fan van Dodson & Horrell. Goed resulataat mee gehaald!

Missmar

Re: vraagje; verschil muesli en kruidenmix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 13:41

ok thnx!!!!!!!!!

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 13:50

D&H is idd erg goed spul. Wel moeilijk verkrijgbaar maar erg natuurlijk zonder chemische goedhouders.