Wat is nou goed brok?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_Marinke_

Wat is nou goed brok?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 01:18

Hallo,

Ik vroeg me af wat nou de goede brokken zijn voor een 3 d/e-pony's en 1 a/b pony die onderlinge wedstrijden rijdt. Misschien worden dit later wel oficele wedstrijden. Verder worden ze dus getraind, maar ook af en toe recreatief. Keer een buitenritje enz. Keer lol..

Dus welk merk, en dan wat voor een 'soort'?

Alvast bedankt..
Groetjes
Laatst bijgewerkt door _Marinke_ op 15-01-06 01:23, in het totaal 1 keer bewerkt

elibeest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 01:20

ik voer al jaren aan verschillende paarden en pony's de Equiral Stud. Dat is gewoon een hele goede brok die ik iedereen kan aanraden. Hij is wel wat duurder, maar dat haal je er meestal weer uit omdat je van deze brok vaak wat minder kunt voeren.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 08:20

Misschien had het slimmer geweest om dit bij je hooitopic in te plaatsen.... Met een kleine uitleg misschien waarom je dit wilt weten....

Karin_deB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 09:08

Ik voerde mijn pony altijd biks van Equiral Stud, en granen van PAVO sportmengeling.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 09:44

Ga eens naar de voerhandel waar je voer haalt en vraag daar om advies. Die mensen weten veel van voer. Heb ik ook gedaan.
Mijn paard had steeds weinig energie en viel af. Hij kreeg Pavo Stimix. Ik ben naar de voerhandel gegaan, heb verteld wat voor paard ik had en wat we zoal deden. Hij adviseerde Pavo energie control.
Dat krijgt hij nu en hij is een stuk fitter en valt niet meer af.

_Marinke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 11:35

Oke.. zie het hooi toppic waarom ik dit wil weten..

Ik zal wel even een keer langs gaan bij de voerhandel..

luxje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 14:42

een gewone basisbrok lijkt mij voor deze ponies voldoende
die heb je van elk merk, wij voeren die van de welkoop/boerenbond bevalt prima, paarden doen het er super op
als je intensiever gaat trainen kun je een sportbrok overwegen of een aanvullende muesli of iets dergelijks

missnynke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 14:46

je zou ook muesli kunnen geven, zit ongeveer hetzelfde in als brok maar de paarden moeten er beter op kauwen.
de d/e-pony's zou je 3/4 tot een kilo kunnen geven, de a/b pony een handje tot een halve kilo, afhankelijk tot wat voor pony het is en waar die het goed op doet.

ik heb zelf goede ervaringen met havens, das wel wat duurder dan bijv. subli, maar je hoeft er ook minder van te geven omdat door subli meer "rotzooi/afval" zit.