Na kerst niet meer scheren?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Roxy20

Na kerst niet meer scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 00:46

Hallo Allemaal,

Ik wilde mijn pony nog een keer scheren, nu hoorde ik via via dat je na de kerst niet meer mag scheren. Omdat de paarden dan al hun nieuwe vacht voor de zomer aanmaken....

Is dat waar?

_Marinke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 01:25

Die van mij heeft geen deken op, en staat dag en nacht op de wei. Ze begint in Janauri ong. pas met verharen. Het zou zomaar kunnen dat ze in december al bezig zijn met hun zomvervachtje. Maar ik zou nou je paard niet meer gaan scheren.. ik denk niet dat het nu nog veel nut heeft.. maar ik ben totaal geen kenner op dit gebied dit is alleen wat ik denk.. Als ik het fout heb, verbeter mij dan gerust...

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 08:18

Als je volop in de wedstrijden en binnenbak training zit zou het enig nut kunnen hebben. Maar wij doen het igg niet zolang het zonder kan.
Te laat in het seizoen want dan staat hij wel heel erg bloot terwijl het buiten vriest. Je moet met 2 of soms zelfs 3 dekens gaan werken die je altijd in de gaten moet houden, moet er 1 bij of juist 1 af...

Je kan mischien nog wel een gedeelte scheren b.v. de onderkant van de hals en/of buik.
Als het niet echt noodzakelijk is zou ik het niet doen, dan maar wat langer uitstappen of af laten koelen met een wollendek op.

Als je in oktober/november scheert hebben ze in januari al weer wat vacht en is het echte blote eraf, volgens mij heeft het weinig te maken met de vorming van de zomervacht.

sax89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 09:02

ik hoorde onderlaatst dat je de paarden gewoon kan scheren zolang de R in de maand is. Dus van september tot mei.

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 09:16