Petrie Anky: VanHuet, Divoza óf ... ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Animae

Petrie Anky: VanHuet, Divoza óf ... ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-06 00:28

Ik ben opzoek naar nieuwe leren rijlaarzen,
en nu is mijn oog gevallen op de Petrie Anky

Aangezien ik (erg) dunne kuiten en lange benen heb, moet er waarschijnlijk maatwerk aan te pas komen, en ik wil dit wél bij een betrouwbare en goede zaak laten doen.

Wat zijn jullie ervaringen met VanHuet en Divoza Horseworld?
Welke van de twee raden jullie me aan?
Of weten jullie nog een andere zaak in Overijssel/Gelderland waar ik naartoe zou kunnn gaan?

Alvast Bedankt!

RUBYWHITE

Re: Petrie Anky: VanHuet, Divoza óf ... ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 10:22

Van huet weet ik niet, maar een vriendin van mij had Petrie chaps bij divoza gekocht die ook aangepast moesten worden. Wat ik weet is dat divoza dan alles opmeet en dat terug stuurt naar de Petrie fabriek/leverancier zelf, zij passen het aan en binnen 6wkn ontvangt divoza het terug en krijg je een afhaal bericht.

Carolinef

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 10:24

ik zag laatst in raamsonkveer een nieuw bedrijf staan; lipica rijlaarzen, nog nooit van gehoord maar zal vast wel iets over bestaan op t net.

ik heb zelf petrie en bevallen perfect!

Mendi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 10:26

Ik heb ook rijlaarzen op maat laten maken bij Van Huet en ben er erg tevreden over Met Divoza heb ik geen ervaring.

janinetjjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 10:32

Divoza is daar heel professioneel in, zij leggen indd. contact met de petrie leverancier.

Sophiee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 10:35

Maar misschien pas je wel in de standaardmaat, een vriendin van mij heeft ze ook en die heeft ook superdunne kuiten en hele lange benen.
Ik zou 't gewoon even passen eerst als ik jou was.

Animae

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-06 10:44

Sophiee schreef:
Maar misschien pas je wel in de standaardmaat, een vriendin van mij heeft ze ook en die heeft ook superdunne kuiten en hele lange benen.
Ik zou 't gewoon even passen eerst als ik jou was.

Dat wou ik inderdaad wel eerst doen,
maar dan was het nog de vraag waar ik het beter kan doen

Van wat ik nu lees zijn beide erg betrouwbaar/goed, dus dan kan ik zelfs nog kiezen

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 10:49

Ik weet niet of beide zaken bij jou in de buurt zitten, anders ga je bij beiden even langs. Informeer wat die laarzen kosten, of er evt. extra kosten verbonden zijn als ze op maat gemaakt moeten worden, wat die kosten zijn en hoelang het duurt....

En de zaak die je t beste biedt en een goed gevoel geeft, daar koop je ze dan

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 11:07

Naar Van Huet, ik ben er 1 maal geweest, en hij heeft mijn benen en voeten ondersteboven binnenstebuiten en achterstevoren gemeten, bij wijze van spreke. Hij levert goed werk en heeft er werlijk verstand van. In nieuwgein ben ik afgezet en zit met verkeerde laarzen. Daarom ga ik voortaan mooi naar huet.

Liselot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 12:20

ik heb ook erg dunne kuiten en ik paste ook in een standaard maat van anky!
ga eens kijken bij walter, die heeft er heel veel liggen.

flora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 12:46

olympia in Arnhem, daaar heb ik ze ook gekocht en ze hebben een hele fijne service, tenminste
dat vind ik;)

Cabsie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 16:47

Ik heb ook Petrie Anky laarzen en ik vind ze erg fijn. Ik heb ze bij van Rijs gekocht in Zevenhuizen, maar dat is misschien een beetje ver. Misschien is Riel Klumper in Almelo iets ? Daar heb ik geen ervaring mee met laarzen. Maar de winkel vind ik erg goed.

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 16:58

RUBYWHITE schreef:
Ik weet niet of beide zaken bij jou in de buurt zitten, anders ga je bij beiden even langs. Informeer wat die laarzen kosten, of er evt. extra kosten verbonden zijn als ze op maat gemaakt moeten worden, wat die kosten zijn en hoelang het duurt....

Jammer dus dat je zo'n eind uit de buurt van Rolde zit... Al het bovenstaande hoort de winkelier uit zichzelf te vertellen vind ik. Gewoon naar een goede ruitersportzaak gaan, uiteindelijk is het toch Petrie die de laarzen maakt.

Liselot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 17:30

Cabsie schreef:
Ik heb ook Petrie Anky laarzen en ik vind ze erg fijn. Ik heb ze bij van Rijs gekocht in Zevenhuizen, maar dat is misschien een beetje ver. Misschien is Riel Klumper in Almelo iets ? Daar heb ik geen ervaring mee met laarzen. Maar de winkel vind ik erg goed.

klumper doet niet aan petrie... walter in enschede wel

Animae

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-06 17:49

volgens mij doet Walter niet aan Petrie

Maar even goed bedankt allemaal!
Ik ga binnenkort maar eens bij beide langs, en dan kijken wat me het meest bevalt

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 18:59

GeJe schreef:
RUBYWHITE schreef:

Jammer dus dat je zo'n eind uit de buurt van Rolde zit... Al het bovenstaande hoort de winkelier uit zichzelf te vertellen vind ik. Gewoon naar een goede ruitersportzaak gaan, uiteindelijk is het toch Petrie die de laarzen maakt.

Rolde is voor mij wel te doen hoor met de auto...of bedoelde jij dat niet???

ancksunamun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 00:16

K heb gisteren petrie anky laarzen gekocht en heb hele dunne kuiten en lange benen en paste een gewone maat die ze daar hadden (23 5,5 49 35 10, weet niet wat t betekent, maar dat zijn de maten die erin staan bij mij). De verkoopster zei dat het juist ideaal is voor dressuurlaarzen om lange dunne benen te hebben omdat ze dan vaak beter passen en minder vaak aangepast hoeven te worden, dat de aanpassingen juist meestal het verkorten is. Ik heb er 290 euro voor betaald (rundleer dus) bij hypotrend in bennebroek en ze heeft me alles uitgelegd over het inlopen, onderhouden etc.

Pluutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 10:26

Ook ik heb de Anky laarzen en ook ik heb lange dunne benen. De Anky laarzen waren de enige die ze op dat moment in vooraad hadden die mij pasten. Vooral als je niet hele grote voeten hebt, maar wel lange benen(zoals ik)kan het wat lastig zijn. Maar ik denk dus dat je wel een standaard maat kunt vinden.

Om antwoord te geven op je vraag: over Huet hoor ik veel goede verhalen, maar over divoza geen slechte ofzo. Geloof dat de meeste mensen hier naar Huet gaan als ze laarzen op maar willen, die staat wel goed bekend.

bergerac

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 10:54

Walter verkoopt wel Petrie. Ik heb er ook Petries gekocht.

Liselot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 12:28

Linda_Bien schreef:
volgens mij doet Walter niet aan Petrie

Maar even goed bedankt allemaal!
Ik ga binnenkort maar eens bij beide langs, en dan kijken wat me het meest bevalt

ik heb daar zelf mijn ankys gekocht, lijkt me dus sterk dat walter niet aan petrie doet

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 12:35

Ik heb mijn Petrie Anky's gekocht bij de Ruitershop in Boxmeer, maar dat zal voor jou te ver zijn. Een vriendin heeft ze gekocht bij de Divoza en we zijn beide erg tevreden.

Kylan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 13:59

Van Huet is super!!
Ik heb daar mijn laarzen vandaan. Ik ben er super tevreden over. Er zijn nog meer mensen van stal daar geweest, die er allemaal ook tevreden over zijn. Een aantal hebben nieuwe laarzen van zijn eigen merk op maat laten maken, die zijn er echt super tevreden over.
Kijk anders eens op www.rijlaarzen.nl

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 16:22

Ik vind Divoza ook heel fijn

bergerac

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 20:04

Walter is mooi dichtbij voor jou. Misschien verkoopt Koenderink in Haaksbergen ze ook.