Janet uit de USA

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

kiana

Janet uit de USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-06 00:25

Wie heeft er wel eens een paard aan haar verkocht ?
Klopte het hele verhaal ?

Als ze per bank geld overmaken, is het dan safe ?
10 dagen na transactie kunnen ze het niet meer terughalen, heb ik begrepen.

Ben huiverig na alle verhalen, maar het kan ook eerlijk zijn.
Paard gaat uiteraard niet weg voor die 10 dagen.
Ze vraagt ook om een bloedtest door KLM Cargo.

Ik weet dat ze al meerdere mensen benaderd heeft.
Info mag ook per PB natuurlijk.

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 00:27

Ligt eraan welke bank. Ik heb wel eens verhalen gehoord bij verkoop van diverse spullen naar het buitenland, waarbij je een cheque moet incasseren bij een bepaalde bank en het dan niet lukt oid.

Bel voor alle zekerheid je bank en maak duidelijke afspraken op papier die je evt aan elkaar doorfaxt.

kiana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-06 00:29

merci, voor je reactie.
Nee een cheque accepteer ik op voorhand al niet.
Ze wil het overmaken per banktransactie.

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 00:32

Volgens mij kunnen ze zeer zeker langer dan 10 dagen na de transactie het geld weer terughalen.
Laat betalen via Money Order of een ander manier van contant geld overmaken...dan loop je het minste risico.
En anders moet je 2 maanden na betaling het paard pas van het erf af laten gaan...dan zit je redelijk safe.

kiana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-06 00:34

ok, ik ga maar eens langs de bank.
wil geen enkel risico lopen uiteraard.

vikki

Re: Janet uit de USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 00:42

Zo te horen is ze al bij meerdere bokkers terecht gekomen van wie ze serieus een paard wil kopen... dat is mij iets TE toevallig... ik ben best goed van vertrouwen, maar hier gaan zelfs bij mij alarmbelletjes van rinkelen... Het lijkt wel of ze lukraak op allerlei paarden reageert dat ze die wil kopen... dat vind ik erg moeilijk om serieus te nemen. Ik ben erg benieuwd of dit een serieuze, betrouwbare dame blijkt te zijn of dat het om een rasechte oplicth(st)er gaat... Houd je ons wel even op de hoogte...

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 00:54

Cassidy schreef:
Volgens mij kunnen ze zeer zeker langer dan 10 dagen na de transactie het geld weer terughalen.
Laat betalen via Money Order of een ander manier van contant geld overmaken...dan loop je het minste risico.
En anders moet je 2 maanden na betaling het paard pas van het erf af laten gaan...dan zit je redelijk safe.

Ja ik had laatst een automatishe incasso.
Er werd 28,80 van mijn rekening afgeschreven door een of ander bedrijf in Limburg, (kom nooit in limburg) En ik had nooit toestemming gegeven voor incasso.
Ik kon het binnen 30 dagen geloof terug laten storten.
Wat ik uiteraard ook gedaan heb!

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 09:53

Dat is gewoon storneren van je automatisch incasso. Ik denk niet dat dit hetzelfde is als een buitenlandse betaling die gestorneerd kan worden. Zitten volgens mij andere voorwaarden aan verbonden.

Tanja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 10:03

daantjuhhh schreef:
Ja ik had laatst een automatishe incasso.
Er werd 28,80 van mijn rekening afgeschreven door een of ander bedrijf in Limburg, (kom nooit in limburg) En ik had nooit toestemming gegeven voor incasso.
Ik kon het binnen 30 dagen geloof terug laten storten.
Wat ik uiteraard ook gedaan heb!

Dat is heel wat anders dan een storting terug laten boeken.
Als jij bijvoorbeeld een bedrag naar dat bedrijf had overgemaakt, kan je het dus niet meer terughalen, dat kan alleen indien dat bedrijf daar accoord mee gaat.
Dus zou die Janet vanuit Amerika geld overmaken, wat ze dan zelf doet dus het is geen incasso, machtiging o.i.d. dan zou ze volgens de Nederlandse regels, het geld niet zomaar meer terug kunnen boeken. Maar goed, dat is binnen Nederland, ik heb geen idee hoe het gaat met betalingen gedaan uit het buitenland. Idd. even de bank vragen.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 10:19

Ik weet niet om wat voor paard gaat en welk prijs kaartje er aan hangt, maar als zo iemand op meerdere paarden reageerd zou je toch denken dat zo`n geinteresseerde koopster naar nederland komt om de paarden in het echt te bekijken. Of ben ik nu de enige die daar zo over denkt?

De paarden die ik verkoop richting Amerika gaan via 1 vast contact persoon die ik persoonlijk ken, paarden gaan niet het vliegtuig op voor het geld betaald is.

Informatie over een buitenlandse handels-cheque
http://www.postbank.nl/ing/pp/page/article/detail/0,2842,1859_180736_161507333,00.html?linktype=int

Ik denk dat je het beste via je bank meer info kunt opvragen. Ze hebben het hier nergens over terug te boeken bedragen binnen een gesteld termijn.

kiana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-06 14:19

Dank je wel RUBY,
hier kan ik wat mee.

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 18:47

kiana schreef:
Dank je wel RUBY,
hier kan ik wat mee.

Graag gedaan, succes

jumpertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 11:32

die Janet heeft ook gereageerd op 1 van mijn paarden. Had al wel het 1 en ander gehoord, maar je moet, tenminste dat vindt ik, zo iemand wel netjes ter woord staan, omdat het ook een andere Janet kan zijn. zou toeval zijn, maar toch. Heb wel een aantal foto,s gemaild, en meer info, dat ging zo een paar keer door, en vervolgens niets meer gehoord nadat ik vroeg of ze mij niet beter kon bellen voor meer info of een datum plannen dat ze in NED. was. Dan weet je genoeg. En inderdaad, er gaat geen paard op de trailer, vrachtwagen, boot, vliegtuig voordat hij betaald is. Zo werkt het, niet anders. Terughalen van de betaling kan wel degelijk, in NED. dan, hoe dat met buitenland zit, weet ik niet. De paarden die bij ons naar het buitenland vertrekken, worden afgerekend door de transporteur, die het geld dan weer ontvangen heeft van de koper. Soms gaat dat niet, dan zorgen we er voor dat het geld minimaal 1 week van tevoren op onze rekening moet staan, voordat het paard vertrekt. Zo kan je het geld opnemen, of overstorten naar een prive rekening. dan is het iig veilig. Jammer maar helaas gaat het zo in de paardenwereld, maar ik denk bij alle soort "handel" die je doet moet je oppassen voor dit soort dingen. Ook cash betalingen hoeven niet altijd safe te zijn. Als ze een paard afrekenen van 5000,- euro, en daarvan is 4000,- vals, ach ja, dan ben je ook niet echt blij, neem dat van mij aan!

kiana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 11:55

Ze zoekt meerdere paarden, dus dat ze meer mensen benaderd heeft is mogelijk.
Ze betaald per bankoverboeking.
Morgen maakt ze geld over, als ik alle banknummers heb doorgegeven.

Er zijn meer mensen die blind een paard kopen, dus dat ze niet komen kijken wil niet alles zeggen.
Wel wil ze de röngenfoto's vooraf gezien hebben.

Het lijkt safe, morgen weet ik meer.

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 12:19

ik ben benieuwd...

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 12:39

Tja, als jij geld hebt om een paard/paarden uit nederland te laten komen, dan lijkt het mij ook dat je geld hebt om zelf te komen kijken. Waarom paarden uit nederland kopen? Heb zelf in de USA gewerkt en geloof mij maar, ze hebben daar genoeg goede paarden voor alle doeleinden.
Ik wil zelf ook weten waar mijn paard naar toe gaat wanneer ik hem verkoop!

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 12:43

Kris25 schreef:
Tja, als jij geld hebt om een paard/paarden uit nederland te laten komen, dan lijkt het mij ook dat je geld hebt om zelf te komen kijken. Waarom paarden uit nederland kopen? Heb zelf in de USA gewerkt en geloof mij maar, ze hebben daar genoeg goede paarden voor alle doeleinden.
Ik wil zelf ook weten waar mijn paard naar toe gaat wanneer ik hem verkoop!

Nou euhm, dat kan ik wel begrijpen hoor...in 2001 verkocht ik voor het eerst 2 paarden naar amerika. Ben er toen zelf nog heen geweest nadat de paarden daar gearriveerd waren. Werd direct door mensen daar aangeschoten om te gaan kijken voor paarden in nederland, omdat het in sommige gevallen voor hun gewoon goedkoper is een paard te importeren dan daar te kopen.

Het is ook maar net wat ze zoeken natuurlijk..