Kwam ook nog eens bij dat hij een luizennest in zn oren had met als gevolg dat z'n oren en het gebied daaromheen niet aan te raken was.
Na 2 jaar is hij vrijwel normaal, hij is beleerd onder het zadel, rijdt vrolijk in de rondte met kids, laat zich zn oren en hoofd aanraken, werkt graag en hard... bij mij.
En dat is het probleem, Bas is altijd al een 'geval du spécial' geweest, en blijft zich daar ook naar gedragen richting anderen.
Ik heb nooit meer problemen, hij komt altijd vrolijk naar me toe, kan hem zo pakken uit de stal/wei, hij is het liefste dicht bij me i.p.v ver van me af. Het is echt een klevertje, welke kant ik uit ga, gaat hij ook, sta ik stil, dan hij ook.
Echter naar de staleigenaren en andere mensen is hij onmogelijk.
In de stal draait hij gelijk zn kont toe, en hij is dan slim zat om zodanig te draaien dat ze hem echt niet te pakken krijgen. Komen ze te dicht op hem staan is hij er niet vies van om uit te halen.
In de wei net zo, hij komt niet, of tot een meter voor ze staan en draait dan zn hoofd weg zodra je ook maar een beweging maakt. Wil je een poging doen om hem te pakken is hij pleite en komt echt niet weer.
Alleen de dochter kan nog wel af en toe met hem omgaan, de ouders en zoon niet. ( vooral de heren niet )
Dit heeft als gevolg dat Bas niet veel buiten komt, in het begin zagen ze het nog wel als humor, nu kunnen ze de lol er niet meer van inzien om 1,5 uur achter Bas aan te lopen omdat die zich weer niet laat pakken, en dat kan ik me best voorstellen.
Soms is de stal niet uitgemest omdat meneer weer stond te draaikonten.
Vandaag was het supermooi weer en ik was vrij dus ik had al de plannen om Bas even naar buiten te zetten.
Ik kwam op stal en de Fries en het veulen stonden in de wei, Bas op stal. Reden was wederom dat hij zich niet liet pakken en ze durfden het niet aan hem op de wei te doen, de wei is groot en daar zouden ze hem helemaal niet meer kunnen krijgen.
Ik heb hem eerst even in de boomgaard naast de boerderij gezet in zn eentje maar daar was hij het niet mee eens, hij gilde alles bij elkaar en stond al gauw zwaar te zweten.
Ik heb hem toch maar op de wei gegooid bij de andere paarden, hij was me zeer dankbaar gezien zn vrolijke bokken

Ik heb gezegd dat ik om 5 uur wel weer terug zou komen om hem binnen te halen.
Toen ik om 5 uur kwam stond Bas al op stal. Ik dacht: "Hey, het is blijkbaar gelukt!" De staleigenaar kwam ineens voorbij stuiven en riep : "Naar Brada met dat beest!" ( voor wie het niet weten, Brada is de vleesverbranding )
Nou roept hij dat wel vaker als geintje, maar geloof dat hij het dit keer niet grappig bedoelde.
Zijn zoon vertelde dat Bas zelf los naar stal was gelopen. Ik opperde dat als "Oh dat is slim, zo deden ze het op de vorige stal ook altijd..."
Maar zo slim vonden ze het niet, het was namelijk helemaal niet de bedoeling.
Ze wilden de paarden alvast binnen hebben omdat ze weg zouden, ze zouden Bas laten staan zodat ik die binnen kon halen.
Bas had zich tussen de Fries en het veulen gewurmd, de Fries kon daar niet tegen dus begon te meppen, veulen op hol... chaos dus
En zo gaat het dus altijd, ook op de vorige stal.
-Hij kan niet alleen staan in de boomgaard, dan fokt hij zichzelf op.
-Hij kan niet in de bak met de anderen, dan breekt hij uit
-Hij kan niet in de wei met de anderen, dan is hij niet te pakken
-Hij laat zich moeilijk uit de stal pakken
- Etc etc etc
Zelf elke dag naar binnen en buiten doen gaat niet, ik zit met mn werk helaas.
Nou komt volgende week mijn nieuwe pony Helix, dus ik hoop dat het dan wat beter gaat. Hij kan dan iig samen in de boomgaard met Helix.
En hij komt samen met Helix op stal.
Helix heeft een heel ander karakter, wil graag aandacht en heeft met niemand problemen. Ik hoop dat hij Bas in zijn nieuwschierigheid en aandachtvragerij meetrekt...
Zo, een lang verhaal geworden. Hebben jullie hier ervaring mee ? En eigenlijk vooral de vraag richting pensionstal-eigenaren : Hebben jullie ook zo'n geval (gehad) en hoe redden jullie je daarmee ??

) goed kan vinden, is de kans idd groot dat hij er los achteraan wandelt. Als het zijn maatje is kan hij dan vast ook met Helix in de wei achterblijven. Wellicht is het probleem binnenkort verleden tijd?