hackamore van Sprenger: ervaringen & welke maat?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

hackamore van Sprenger: ervaringen & welke maat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 20:54

Afbeelding

Ik ben benieuwd naar ervaringen met deze hackamore. Ik heb begrepen dat deze niet al te 'scherp' inwerkt. Momenteel rijd ik af en toe met een S-hackamore, maar die heeft bij mijn paard hetzelfde effect als een pessoabit. Terwijl ik in feite niet meer nodig heb dan de werking van een simpel watertrensje - maar dan dus in hackamore-vorm.

Op de website van Sprenger vind ik hem in twee maten: 21.5 cm en 19 cm ('ponyhackamore'). Nu heb ik een NRPS'er van 1.56 m (E-pony), voor foto's zie mijn profiel. Hoofdstelmaat met bit = cob, hoofdstelmaat met hack = pony en de S-hack zit hem wat ruim, maar niet té. Iemand met een soortgelijk paard die mij kan vertellen welke maat het beste past? Ik ga ervan uit dat de meeste winkels deze hack niet standaard op voorraad hebben en hem zouden moeten bestellen, dus vandaar dat ik graag een indicatie zou willen hebben van de benodigde maat. Alvast dank!

Concorde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 21:45

Wij hebben die in paardenmaat liggen, en die is voor mijn wpn'er haast te groot. Zij heeft met een hack een cobhoofdstel ipv full, en bitmaat 13.5

Naomi21

Re: hackamore van Sprenger: ervaringen & welke maat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 09:42

Ik heb dit model hack van n ander merk.. kan niet op de naam komen!
Maar daar is maar 1 maat van, ik geloof standaard full.
Deze heeft n kettingkje onder de kin ipv alleen leer maar dat is te vervangen met n westernkinstrap of lekker bontje .

Voor mijn 3/4arabier E-pony heb ik m wel op maat kunnen maken door er veel gaatjes bij te prikken. Qua hoofdstel heeft ie dan wel n maatje kleiner (pony ipv cob) nodig omdat de hack anders te laag gaat hangen.
Mijn pony is ontzettend gevoelig maar op deze hack gaat ie tevreden .
Foto's van hack om Sheldon's kleine neus, zal er even linkjes van maken:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=8TUCFFXT
let niet op mij, je moet niet gaan praten als ze n foto van je maken
http://www.mijnalbum.nl/Foto=7XKDB46D