mexicaans Vs. Gecombineerd

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

laverite

mexicaans Vs. Gecombineerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 18:03

hallo,
Ik rijd al een jaar met een pintoXhunter pacha.
De eerste maanden reed ik met mexicaanse, die hebben we dan ingeruild voor een gecombineerde. En nu uiteindelijk wil de eigenares ( die nog een ander paard heeft ) de gecombineerde voor haar paard gebruiken en moet ik weer met de mexicaanse.

Ik weet dat de mexicaanse bekend staat om de pittige inwerking. Bij pacha is dit echter helemaal niet nodig, ik laat de riempjes dan ook heel los, dus volgens mij werkt ie dan niet zo pittig in?!

Klopt dit ??

Groetjes Mieke

Vayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 18:07

Hoi,

de neusriem werkt extra pittig in wanneer het paard zijn mond opent. Een mexicaanse neusriem zorgt ook dat de neusgaten van het paard vrij zijn. Als je de neusriem niet strak vastmaakt maakt het volgens mij niet zo heel veel uit!

Concorde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 19:29

Als het paard z'n mond niet echt open doet, en jij snoert 'm niet te strak aan, is een mex. neusriem echt niet gemener dan een gecombineerde hoor

laverite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-06 10:16

Concorde schreef:
Als het paard z'n mond niet echt open doet, en jij snoert 'm niet te strak aan, is een mex. neusriem echt niet gemener dan een gecombineerde hoor

ok dankje

A10

Re: mexicaans Vs. Gecombineerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 11:49

Ikdacht dat je met en Mexicaanse meer druk achter de oren kreeg als hij zijn mond opende,omdat het doorlopende riempjes zijn.

Vayo

Re: mexicaans Vs. Gecombineerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 16:21

Albertine_N schreef:
Ikdacht dat je met en Mexicaanse meer druk achter de oren kreeg als hij zijn mond opende,omdat het doorlopende riempjes zijn.

Ja, dat is ook zo. Daarom werkt hij ook scherper in. Maar als het paard de mond niet opent tijdens het rijden en ze snoert hem niet strak aan is er niets aan de hand.